Overschakelen van een Full-range seysteem naar een Top en Bass systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • christoff
    • Sep 2014
    • 4

Overschakelen van een Full-range seysteem naar een Top en Bass systeem

Ik heb momenteel een set van 4 vibe 30 speakers aangesloten op 2 Alto apx-1500 versterkers.

Ik zou graag 2 vibe 30's wegdoen en onder de andere 2 basskasten aansluiten.

Mijn vraag is dus of dit mogelijk is met vibe 30 luidsprekers en hoe ik het dan zou moeten doen?
    Zo niet had ik graag sugesties gehad om zo een systeem wel mogelijk te maken met andere luidsprekers.

mvg christoff
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Dat kan. Zul je wel moeten investeren in een crossover die je signaal splitst in laag en mid-hoog. Dus vanaf je bron (mengtafel?) links en rechts je crossover in. Daarna 2x links en 2x rechts je crossover uit naar je versterkers. 1x links bevat dan alleen het laagsignaal en de 2e links alleen het mid-hoog signaal. Zelfde geldt uiteraard voor de rechterkant.

Hoop dat je hier een beetje mee bent geholpen.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• christoff
      • Sep 2014
      • 4

bedankt voor je informatie, nu had ik de vraag of ik hierop dan actieve bassboksen kan gebruiken?

Comment

• Hitvision
        • Jun 2003
        • 388

Actieve speakers betekent dat er een versterker in zit dan heb je dus maar 1 Alto versterker nodig.

Comment

• christoff
          • Sep 2014
          • 4

dat wist ik maar ik was aan het twijfelen of dit problemen zou leveren bij het aansluiten omdat de toppen passief zijn.

Comment

• Hitvision
            • Jun 2003
            • 388

Nope gewoon crossover in en het laag uit links en rechts naar je 2 active subs en de links en rechts mid-hoog uit naar je versterker van je toppen.

Comment

• christoff
              • Sep 2014
              • 4

bedankt , dit heeft me enorm geholpen

Comment

• Ericsamandj
                • Jul 2010
                • 414

maar is het dan niet verstandig een processor te nemen ipv een crossover?
                Als je powered en unpowered gaat combineren. lijkt mij nog wel wat latency op te treden zo.
                Met een crossover kan je dan weer niet delayen.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by Ericsamandj
                  Als je powered en unpowered gaat combineren. lijkt mij nog wel wat latency op te treden zo.
                  Zolang je alle luidsprekers via het cross-over laat lopen maakt dat niet uit, daarbij zal een analoog cross-over geen last hebben van latency.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hitvision
                    • Jun 2003
                    • 388

Ik ben bewust niet uitgeweken naar diepgaande onderbouwing omdat daar de vraag niet naar is. Het is duidelijk een vraag van iemand die bezig is met basiskennis en laten we het daarom niet moeilijker maken dan het is. Kan het? Ja het kan op een simpele manier uitgelegd. We kunnen met termen gooien zoals latency en fase en time-alignment maar dat zal de TS waarschijnlijk niets zeggen. Kortom simpele vraag => simpel antwoord. Zal ook geen theatertechnicus zijn waarbij een perfecte geluidsmix van verwacht wordt voor 850 man.

Comment

• Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

Amen maar dat gaat voor mijzelf net niet op.
                      Ik zweef er een beetje tussenin zeg maar.
                      Heb al wat meer kennis dan de gemiddelde drive in show, echter kan ik niet mee met de pro geluidsmixers hier.
                      Dat is net het probleem als ik dan zoiets lees, dan wil ik er het fijne van weten.

Comment

• T.O.P.
                        • Jun 2014
                        • 100

Analoog heeft geen latency, dat komt alleen bij digitale apparaten voorbij.
                        Verreweg de meeste cross-overs zijn gewoon Annie Loog!
                        Dus niet relevant plezant.

Comment

Working...