Specifieke vraag voor DJ-controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rlottmann
    • Oct 2009
    • 28

Specifieke vraag voor DJ-controller

Hallo,

Mijn dochter van 11 jaar wil graag sparen voor een DJ-controller om te leren DJ'en en vervolgens op feestjes van vriendjes te DJ'en.
    Ze heeft zichzelf sinds kort de nieuwe Samsung Tab 4 gekocht. Hierop heb ik haar deze week wat muziek en de free App "Djay" gezet.
    Ikzelf ben muzikant maar helemaal niet thuis in DJ equipment. Ik zie oa allerhande USB DJ-controllers maar weet echt niet hoe en wat...
    Hulp is gevraagd dus.

Kortom welke (USB?) DJ-controller is aan te raden?

Gewenste eisen:
    - Samsung Tab 4 moet wel gebruikt kunnen worden. Als database of om effecten te maken of zoiets?
    - Beperkt budget. Ze spaart er uiteindelijk zelf voor.
    - Maar ook geen prullaria. De knopjes moeten niet als speelgoed aanvoelen.

Alvast bedankt...

Robert
    Work Hard, Play Harder...
    www.robertlottmann.com
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Kijk eens in de trend van Hercules. Die hebben erg mooie panelen met en zonder audio kaarten erin. Als het toch iets moet zijn met veel mogelijkheden voor veel te weinig kijk dan eens op marktplaats want daar staat voor heel weinig ook vast wel wat tussen.

Comment

• rlottmann
      • Oct 2009
      • 28

Hercules. Ok thanx. Maar zijn dit soort tafels ook compatable met een Samsung tab? Meestal zie je iPads...
      En wat is het voordeel van een tafel met soundcard? Is dit alleen voor opname mogelijkheid? Ik sluit m gewoon aan over een mixertje en actieve speakers...
      www.robertlottmann.com

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Over het algemeen is de interne audio DAC van een pad, laptop of telefoon van zeer bescheiden kwaliteit. De soundcard in zo'n controller zou van betere kwaliteit moeten zijn. Of dat ook altijd opgaat weet ik niet, geen idee van de audio kwaliteit van zowel de Tab4 als de Hercules. Tevens zijn de aansluitingen op een controller meestal minimaal Tulp of Jack. Dat is vele malen prettiger en robuuster dan de 3,5mm. Mini-Jack.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

er zijn tafels die compitable zijn inderdaad. Inderdaad de kwaliteit is wat minder van de Tab maar de kaart in de hercules of andere maakt het wel goed. Ga eens naar mediamarkt daar staan ze allemaal op een rij dacht ik.

Comment

• rlottmann
            • Oct 2009
            • 28

Alvast bedankt. Gaan we eens wat rondkijken...
            www.robertlottmann.com

Comment

Working...