EFX 500/ send/return

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroen G
    • Jan 2002
    • 53

D*teq is een merk dat alleen naam heeft in Nederland en een klein beetje in Belgie en Duitsland (en een goede !). Pioneer maakt echter producten die over de hele wereld bekendheid hebben. De EFX is een product dat afgestemd is op onze mixers (500, 600 en 3000) en waarmee je, bij gebruik van een Pioneer mixer, het meeste rendement haalt.

Je zou het eigenlijk kunnen zien als een systeem (EFX met een DJM-combinatie). De efx is goed te gebruiken, hoewel beperkt als je hem aansluit op de master. In combinatie met de DJM en de send/return gaat echter de uiterste truken-doos open. De EFX, geschakeld op de crossfader, geeft je bijna onbeperkte mogelijkheden bij het gebruik hiervan.

D*teq mixers zijn fantastische producten qua degelijkheid en betrouwbaarheid. Voor de meeste DJ's in NL is dit een gevestigde standaard. Maar deze mixers stoppen hier wel qua mogelijkheden.

Pioneer mixers hebben deze eigenschappen ook, maar gaan nog een stap verder. De creative DJ kan (via send/return) een fikse berg truuks uithalen die met vele andere mixers niet mogelijk zijn. Dat is ook de filosofie achter deze mixers : tools voor DJ die meer willen dan alleen mixen.

Jammer genoeg wordt deze filosofie niet ondersteund door een aantal andere merken (die dus geen send/reutrn) hebben....

You'll find it at The DJresource > GrTx!
    You\'ll find it at The DJresource > GrTx!

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Die afstemming maakt ook direct duidelijk dat de efx geen universeel apparaat is.
      Je kunt hem echter op iedere mixer met een send/return per kanaal gebruiken, zoek je een alternatief voor pio mixers dan kan je eens kijken naar Vestax, maakt ook hele solide mixers en een groot aantal hebben een send/return mogelijkheid.
      Tis alweer een poosje geleden maar volgens mij hadf ik een vestax 170 die dat ook kon, ook een degelijk ding, dus een alternatief is er wel...

>>>>Ik heb een toeter op mn waterscooter!<<<<

Comment

• henk.db
        • Jun 2002
        • 43

hmmm. tjaa.,.het gave is toch wel van de djm 600 dat ie alles bij elkaar brengt he..
        Effector aan boord is ook wel wat hoor.
        dat ben ik met Jeroen G eens.

Op bijna elke groot feest zie je tegenwoordig de DJM600, en het valt me op dat haast geen ENKELE dj de effector gebruikt.
        Ik snap daar geen hol van.
        En wel intressant lopen doen met die oudbollige draaitafels ...
        'Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet'
        zelfs bij de dj's van de gevestigde orde..

en je maakt mij niet wijs dat die dj's de effecten niet 'gaaf 'vinden, of het geen 'toevoeging 'vinden van de muziek..

want eh..
        waarom sta je je anders zo uit te sloven met die draaitafels..
        waar je op zich (want laten we eerlijk wezen, jongens) natuurlijk weinig mee kan ..

Comment

Working...