Geluidskwaliteit DJM 600/DJM 3000?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henk.db
    • Jun 2002
    • 43

Geluidskwaliteit DJM 600/DJM 3000?

Ik heb veel gehoord, gelezen over deze 2 tafels.
    Schijnen op alle fronten te gek te zijn; Effecten, indeling, bediening etc etc.
    Alleen nu weet ik dat in een(niet nader te noemen) grote club de DJM 600 eruit gehaald is vanwege de slechte geluidskwaliteit .
    Alle dynamiek was uit het geluid, en een erg agressief mid-gebied.
    Daar zat daarvoor een Dat*q 7.2 in, waar ze wel tevreden over waren.
    Wie weet meer te vertellen over geluidskwaliteit van de DJM600 of DJM3000? Ervaringen?
    Is er ook een verschil in geluidskwaliteit tussen die 2 overigens?

alvast dank!

• Jeroen G
    • Jan 2002
    • 53

Tussen deze tafels zit geen noemenswaardig verschil. Ik heb zelf nog geen a/b vergelijk gedaan tussen de DJM600 en de DJM3000. (Wel tussen de DJM-500 en DJM-600 : daar zit wel verschil tussen !)

Dat de tafel geen dynamiek heeft en agressief mid/hoog is nieuw voor me, ik heb dat nog niet eerder gehoord. Wel is het zo dat ze anders klinken dan de D*teq's, maar zo heeft iedere mixer zijn eigen karakteristiek.

Ik ken het geval niet wat je in je post aanhaald, maar misschien is er iets aan de hand met de mixer... Ik weet het niet. Meestal wordt de klank van de Dateq omschreven zoals je hierboven doet.... Er rijzen gelijk wat vraagjes bij mij omhoog : Mixer via XLR aangesloten ? Per ongeluk een effect geselecteerd ? Wat voor bron was er aangesloten ?

Ik denk er sterk aan dat het een exemplarisch probleem betreft, de mixer wordt op vele andere plaatsen gebruikt en ik heb dit verhaal nog niet eerder gehoord...

You'll find it at The DJresource > GrTx!
    You\'ll find it at The DJresource > GrTx!

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Dat de DJM600 anders klinkt dan een dateq 7.2 was mij ook opgevallen.
      Weet niet of dat aan de tafels ligt, ik ken de binnenkant niet.
      Wat me wel opvalt en dat is bij bijna alle PIO mixers, is dat de EQ op de tafel veel verder ingrijpt op de toonregeling.
      Je kunt dus veel meer hoog/mid/laag toevoegen en afkappen dan bij een dateq tafeltje.

Gevolg is dus dat de DJ veel meer invloed heeft op het geluid en dat zijn nu meestal niet de mensen die echt feeling hebben voor lekker klinkend geluid...

>>>>Ik heb een toeter op mn waterscooter!<<<<

Comment

• henk.db
        • Jun 2002
        • 43

Hee! Jeroen..
        dat geval van de geluidskwaliteit ken jij wel volgens mij..
        ik wil het hier er maar niet over hebben, heb het je gemaild.
        welke club en audio-bedrijf.

enne..MIj ken je ook wel.
        laat ik hier nou een totaal andere nick name hebben

Comment

• Jeroen G
          • Jan 2002
          • 53

Henk.db : ik zal morgen de mail eens bekijken, wordt vervolgd per prive-mail !

Ralph : De EQ's (lo-mid-hi) van de Pioneer mixer heeft een bereik van -26dBtot +12db. D*teq gaat van -12db tot +12db. En een verschil van -14dB merk je wel. In de + scheelt het niet zo veel, maar doordat de frequenties en de Q-factor (breedte van de regeling) anders zijn is het wel hoorbaar....

Het is maar net wat je prettig vind, je met met de Pioneer er wel rekening mee houden... als je de knop ineens helemaal naar links gooit kan dat wel je mix in de weg zitten. Ik draai hem vaak niet verder dan 'kwart-voor' (streep horizontaal naar links), maar dit ligt aan je mix-stijl.

You'll find it at The DJresource > GrTx!
          You\'ll find it at The DJresource > GrTx!

Comment

• Beats4U
            • Sep 2002
            • 28

Ik heb een djm-3000. De geluidskwaliteit is prima, al heb ik geen vergelijking gemaakt met andere mixers.
            Ik heb een combi van cmx-3000 en djm-3000 en dat klinkt echt prima. Ik heb ook met een Denon 2500F gedraaid en die klinkt veel killer.
            Maar dat zegt dus niks over het mengpaneel.

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Is het nu zo erg Michel ?

Site updated ! Waarom met nieuw als het met oud ook goed gaat ?
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

YaKi-ToMi

Showtechniek

Comment