Pioneer CMX-3000 en vieze cd's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henk.db
    • Jun 2002
    • 43

Pioneer CMX-3000 en vieze cd's

Ik heb enkele maanden de cmx-3000 van Pioneer.
    het valt me op dat deze speler, (T.o.v bv de CMX-5000, die echt álles vreet) regelmatig moeite heeft met vieze / beschadigde cd's.
    Ik heb ditzelfde probleem van 1 andere dj ook gehoord..

is dit herkenbaar bij gebruikers?

Bijgewerkt door - henk.db op 27/09/2002 16:27:53
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Ik neem aan dat je die speler gloedje nieuw gekocht hebt? Anders moet je hem denk toch nog ff opnieuw laten afstellen. In princiepe, moet een nieuwe speler, maakt niet uit welke, cd's af spelen met fout tot 1,3mm...Dat doen zelfs de nieuwste huis tuin en keuken spelers...

Olaf, Duffhuës Edit Company.
    Heesch.

Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Wout Laenen
      • Sep 2000
      • 102

Hallo,

Mij is het toch nog niet zo sterk opgevallen dat ie vieze cd's niet zou pakken. Wat ik wel irriterend vind, is dat als de cd erg beschadigd is hij gewoon stopt met afspelen en soms ook gewoon blokkeert. Bij drive-in o.d. is dat wel heel vervelend.

mvg

Bijgewerkt door - Wout Laenen op 29/09/2002 11:11:06
      mvg

WL

Comment

• _Jasper
        • Jan 2001
        • 330

Daarom is het ook zo belangijk dat je voorzichtig en zorgvuldig met je cd's omspringt. CD's beschadigen niet zomaar....

Seeeeeeee ya
        Jasper
        Drive-in Show The Dream Team
        Seeeeeeee ya
        Jasper

Comment

• joepadmiraal
          • Oct 2002
          • 34

Ik heb ook de CMX-3000 voor me drive-in show en de problemen met het lezen van cd's kom ik zelf ook regelmatig tegen. Ik heb de speler toen deze net op de markt was nieuw gekocht. Het is zelfs eens zo erg geweest dat hij gewoon tijdens het spelen helemaal vast stond. De enigste manier om hem weer aan de praat te krijgen was hem uit zetten. Dit is die avond wel 3 x gebeurd!!! Ik heb naar een van de Pioneer reparatie bedrijfjes gebeld maar het probleem was daar niet bekend.

b.t.w. wij draaien veel in kroegen en in het heetst van de strijd beschadigen bij ons de cd's echt wel!

Comment

• Beats4U
            • Sep 2002
            • 28

De allereerste exemplaren van de CMX-3000 (volgens mij was ik de eerste particulier in Nederland)lopen soms inderdaad vast. Dat heeft niks met vieze CD's te maken maar met een bug in de software.
            Pioneer heeft dat nooit echt toegegeven maar ze hebben de software wel aangepast. Oude versies worden gratis gemodificeerd.
            Als dat nog niet is gebeurd zou ik dat snel gaan regelen, want dan is het vastzitten echt over.

Wat ook wel eens gebeurd: als je te hard op de eject-knopjes drukt blijft die vast zitten. Dan doet die speler ook niks meer. Gewoon even zachtjes drukken en het probleem is over.

Ik heb nog nooit last gehad met vieze CD's. Tot nu toe tweemaal een CD niet gepakt. Alletwee zelfgebrand. Zou geen verschil mogen maken. Maar kennelijk pikt ie niet echt alles.

Roelof-Jan

Comment

• LJ Chris
              • Jul 2002
              • 477

mischien even off topic maar ik ben van plan deze cd speler te kopen en daarna een cmx 3000.

Is dit een goede keuze volgens jullie?

Mvg

Briers Christian

Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

'Vieze' CD's....
                is maar één oplossing voor.... behandel ze met zachtheid en je zal geen problemen hebben...

De groe(n)ten
                Tom Manshoven
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• henk.db
                  • Jun 2002
                  • 43

citaat: 'Vieze' CD's....
                  is maar één oplossing voor.... behandel ze met zachtheid en je zal geen problemen hebben...
                  dit vind ik nou zo'n amateuristische reactie
                  ik vind de kwaliteit van een professionele cd speler om zoveel mogelijk beschadigde en/of veize cd's te kunnen lezen de basis moet zijn.(!)

Bijgewerkt door - henk.db op 04/10/2002 20:49:45

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Ik vindt het een hele reele reactie, ik ben als DJ met een hele stapel cd's onderweg en ik ben zuinig op die schijfjes.

Wat ik belangrijk vindt aan een cd speler is offie snel inlaadt, en niet overslaat.
                    Dat zo'n ding illigale zelfgefikte schijfjes van dubieuze kwaliteit leest en weergeeft is handig, maar voor mij niet noodzakelijk.

Ik heb laatst met een pio cmx3000 gedraaid, en ik heb geen problemen ondervonden met mijn ceedees, warvan er enkele toch echt onder de redbull en andree vieze zooi zaten...ik ben er wel zuinig op, maar ongelukje kan gebeuren...

>>>>Ik heb een toeter op mn waterscooter!<<<<

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

citaat:
                      citaat: 'Vieze' CD's....
                      dit vind ik nou zo'n amateuristische reactie
                      ik vind de kwaliteit van een professionele cd speler om zoveel mogelijk beschadigde en/of veize cd's te kunnen lezen de basis moet zijn.(!)
                      CD-spelers zijn idd in staat op een foutcorrectie door te voeren...
                      Maar dit gaat nog altijd ten kosten van de kwaliteit!!!
                      Een Denon kan algemeen goed overweg met licht beschadigde CD's MAAR geen enkele CD-speler kan ELKE beschadigde CD foutloos afspelen!!!

Als je dat een amateuristische reactie vindt... denk dan eens 2 keer na hoe onprofessioneel jij je CD's wel niet behandelt!
                      En daarmee is HEEL VEEL over je eigen gezegd!

De groe(n)ten
                      Tom Manshoven
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Dré
                        • Nov 2001
                        • 409

citaat:
                        CD-spelers zijn idd in staat op een foutcorrectie door te voeren...
                        Maar dit gaat nog altijd ten kosten van de kwaliteit!!!
                        Even een puntje op de i:

Als we het over foutcorrectie hebben dan hebben we het over fouten die gecorrigeerd worden (door het C1/C2 mechanisme). Het resultaat is dus een gecorrigeerde fout oftewel GEEN fout. Zolang de fouten dus binnen het bereik van de C1/C2 error CORRECTIE liggen zal de kwaliteit zeker NIET lager worden (alle samples hebben dan namelijk nog precies de CORRECTE waarde).

Worden de fouten zo groot dat ze buiten het bereik van C1/C2 liggen dan vindt er error CONCEALMENT plaats (masking). In dat geval is er WEL sprake van een reductie in kwaliteit MAAR in de praktijk is een kort stukje concealment (d.m.v. interpolatie OF (eenvoudiger) een hold functie) behoorlijk moeilijk te detecteren (ook weer omdat de informatie nogal verspreid over een CD ligt en de kans dat 2 opeenvolgende samples definitief verminkt zijn zeer laag is).

Geval is echter wel dat er een FLINK verschil zit tussen de diverse loopwerken waar het gaat om het lezen van data van beschadigde CD's. Dit staat echter los van de C1/C2 error correctie methode aangezien deze voor ALLE spelers GELIJK is. Alleen de methode van error concealment kan nog wel eens verschillen.

DUS: Verschillen in leesbaarheid van beschadigde CD's tussen spelers onderling is vooral een kwestie van loopwerk (en aandrijvende chipset). En daarin zijn ZEKER grote verschillen te vinden tussen de diverse loopwerken (hoewel het de laatste jaren wel wat beter wordt).
                        citaat:Als je dat een amateuristische reactie vindt... denk dan eens 2 keer na hoe onprofessioneel jij je CD's wel niet behandelt!
                        En daarmee is HEEL VEEL over je eigen gezegd!
                        Ik kan (met gepaste trots) zeggen dat ik toch wel zuinig met m'n CD's omga. MAAR... Een ongelukje kan soms gebeuren. Daarnaast beschadigen CD's nu eenmaal als je ze vaak gebruikt. Dan is het toch wel lekker om een speler te hebben die niet al te nukkig is!

-- Pardon my French, I'm Dutch --
                        -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• henk.db
                          • Jun 2002
                          • 43

citaataarnaast beschadigen CD's nu eenmaal als je ze vaak gebruikt. Dan is het toch wel lekker om een speler te hebben die niet al te nukkig is!
                          Precies, Dré , dat is wat ik bedoel.Wat een bullshit zeg ..met alle respect:
                          [/quote]'Vieze' CD's....
                          is maar één oplossing voor.... behandel ze met zachtheid en je zal geen problemen hebben... [quote]citaat:

echt lachen dit..

citaat:Een Denon kan algemeen goed overweg met licht beschadigde CD's MAAR geen enkele CD-speler kan ELKE beschadigde CD foutloos afspelen!!!
                          Nog nooit met een cmx-5000 gewerkt? die komt wel een-heel-eind hoor...WOW!
                          Vandaar nog steeds mijn vraagom, toch even bij het onderwerp te blijven )

Ik heb enkele maanden de cmx-3000 van Pioneer.
                          het valt me op dat deze speler, (T.o.v bv de CMX-5000, die echt álles vreet) regelmatig moeite heeft met vieze / beschadigde cd's.
                          Ik heb ditzelfde probleem van 1 andere dj ook gehoord..

is dit herkenbaar bij gebruikers?

heb inmiddels via andere wegen van 2 andere dj's hetzelfde probleem gehoord....'Jee, dat heb jíj dus ook met dat ding!!???' [quote]

Comment

Working...