audio installatie...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kikker
    • Nov 2002
    • 7

audio installatie...

ik wou graag een mooie audio installatie aanschaffen waar ik mijn tv uitgang, pc uitgang, 2 draaitafels en 4 luidsprekers via een versterker op een mengpaneel aan kan sluiten, het is voornamelijk voor thuisgebruik dus ik hoef geen proffesioneel dj spul, wel moet er een crossfader op het mengpaneel zitten, waarbij de kanalen waartussen gefaded moet worden in te stellen is.
    verder zou ik er eventueel een equalizer tussen willen zetten maar ik heb geen idee of die dingen een beetje betaalbaar zijn, ik heb niet zo heel veel verstand van hoe sterk een versterker zou moeten zijn om bv. 4 100 watt 8 ohm luidsprekers aan te sturen dus als jullie nog enige tips voor me hebben ben ik jullie eeuwig dankbaar :-)

Groeten

• reflection
    • Mar 2002
    • 413

viva la conrad, kom je al een heel eind denk ik...equalizer zit 9 van de 10 keer op de mixer ...wat voor soort luidsprekers en wat is je budget?

handig als je wat merken geeft om te kijken wat erbij zou passen..

francis
    Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• kikker
      • Nov 2002
      • 7

Versterkers kon ik zo snel geen mooie vinden bij conrad maar onderstaande mixer wel, ik ken het merk niet, maar het is niet duur en ik zie wel dat er alle opties opzitten die ik volgens mij nodig heb (1x phono, 4x line zou toch genoeg moeten zijn om draaitafels, tv en pc op aan te sluiten, tenminste ik neem aan dat ik kan kiezen welke ingangen ik op welk kanaal wil)

onderstaande kost 159 euro, lijkt me niet duur

Het vlaggenschip van Vivanco! Hierin is alles geïntegreerd wat de moderne DJ nodig heeft. 2 kanalen met in totaal 5 ingangen (1x phone, 4x line). Vliegensvlug de kanalen inschakelen met de punch-functie. 3-bands klankregeling per kanaal met kill-functie voor iedere frequentieband. Microfooningang met talkover en regelaar voor bassen en hoge tonen. 3 uitgangen: master, booth en record. 12 V-89mpaansluiting (lamp wordt niet meegeleverd). LED-VU-meter. Regelbare hoofdtelefoonuitgang (cue). Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

((via een versterker op een mengpaneel aan kan sluiten))
        Dit moet je dus niet doen! Een mengpaneel is bedoeld om van meerdere ingangen 1 uitgang te maken, dus komt al je apparatuur op de ingangen van je mengpaneel en sluit je je versterker op de uitgang (master) aan.

Als je 4 boxjes van 100Watt op een versterker aan wil sluiten is het rekensommetje makkelijk. Ik ga er even vanuit dat dat max. is. Dat betekent dat ze ongeveer 75Watt RMS (ff voor de veiligheid) zijn. 4x 75Watt= 2x 150Watt (Je versterker maakt er dan wel 4 Ohm van) maar het lijkt mij voor thuis wel een mooi geluidje om een versterker van 2x 150 Watt @ 8 Ohm te kopen. Je hebt ze in allerlei soorten en maten. Ik schat dat je zo'n versterkertje al voor 100nogwat euro hebt (maak me er niet op af!!)

Ik hoop dat je nu genoeg info hebt, anders vraag je het nog maar

DJ.T Was Here
        We're ready to party, are you?

Comment

• Niek...
          • Nov 2001
          • 1094

Een equalizer zul je niet nodig hebben, dat kun je gewoon met je mixer regelen. En indien het voor thuis gebruik is: waarom schaf je geen goede HIFI versterker aan i.p.v. een slechte kwaliteit Conrad versterker? Kun je ook nog eens een beetje eq-en met je eindtrap...

Greetz Niek
          <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• kikker
            • Nov 2002
            • 7

het was inderdaad mijn bedoeling de versterking op de uitgang aan te sluiten, dat had ik er verkeerd neergezet...
            ok een versterker van 150 watt @ 8 ohm, heeft er iemand nog tips waar ik deze het beste aan kan schaffen?

Comment

• kikker
              • Nov 2002
              • 7

(waarom schaf je geen goede HIFI versterker aan i.p.v. een slechte kwaliteit Conrad versterker?)

ik zag bij conrad inderdaad niet veel fatsoenlijke versterkers staan, heb jij nog tips voor een goede versterker? van 2x150watt @ 8 ohm

Comment

• kikker
                • Nov 2002
                • 7

dan had ik nog een vraag, wat is het verschil tussen boxen met 4 of 8 ohm, soms zie je ook wel 2, en bij versterkers staat ook altijd aangegeven, 4 ohm of 8 ohm, wat is het verschil ertussen? meestal staat er dan bij bv. 2x300 watt @ 4 ohm en 2x150 watt @ 8 ohm...

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

ohm=weerstand

hoe meer weerstand de speaker heeft hoe minder vermogen de versterker levert.
                  Dus als een versterker bijvoorbeeld 300 watt rms aan 8ohm levert zal die aan 4 ohm mischien ongeveer 375watt rms geven en aan 2 ohm(wat zeker niet alle amps aan kunnen) 435watt leveren.

drive in show:
                  Xtreme Xperience.....
                  Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• kikker
                    • Nov 2002
                    • 7

citaat:
                    ohm=weerstand

hoe meer weerstand de speaker heeft hoe minder vermogen de versterker levert.
                    Dus als een versterker bijvoorbeeld 300 watt rms aan 8ohm levert zal die aan 4 ohm mischien ongeveer 375watt rms geven en aan 2 ohm(wat zeker niet alle amps aan kunnen) 435watt leveren.

drive in show:
                    Xtreme Xperience.....
                    ok, en wat is het verschil tussen 2, 4 en 8 ohm boxen?
                    kwaliteit?

Comment

• speakerfreak
                      • May 2002
                      • 1446

hetverschil is dus alleen de weerstand heeft nix met kwaliteit te maken, alleen een 4ohm box zal in verhouding harder gaan dan een 8 ohm box, om het zo maar even te zeggen.

er is nu ook nog een ander topic gaande over waarom 8 ohm speakers en niet allemaal 4 ohm, moet je daar anderes even kijken

drive in show:
                      Xtreme Xperience.....
                      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

Working...