rekentijd digitale processors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jm
    • Nov 2002
    • 50

rekentijd digitale processors

Mijn vraag is nu er een discussie is over digitale processors of er DJ's zijn die al een digitale processor gebruiken en hierbij problemen hebben met de rekentijd tijdens het mixen.

Graag uw reactie....

• Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Dat licht tussen de 5 en 30 ms.

Echt opvallen zal het dus niet.

-------------------------------------------------------------------------
    Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
    Sony MDS 503 md speler.
    3 paar Monster interlink 300
    2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

Comment

• reflection
      • Mar 2002
      • 413

citaat: of er DJ's zijn die al een digitale processor gebruiken en hierbij problemen hebben met de rekentijd tijdens het mixen.
      hm processor ligt toch op de grotere sets dus dan zullen er wel monitors zijn...gaat dus zonder vertraging; als je monitors teminste niet via processor gaan

In tilburg is het te doen!!
      Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Ik denk dat jm hier een effect processor bedoeld, dus zo'n ding waarmee je allemaal effecten zoals galmen kan krijgen maar ook heel veel sampletjes in staan/kan zetten. Die zet je dus gewoon naast je spelers, mixer. Pioneer heeft ook zo'n ding, weet ff de naam niet meer.

DJ.T Was Here
        We're ready to party, are you?

Comment

• Dave
          • Jan 2001
          • 757

Ik denk het toch niet, het gaat hier over digitale EQ's en crossovers. Omdat het signaal eerst gedigitaliseerd moet worden, daarna bewerkt en daarna weer moet worden omgezet, krijg je een vertraging.
          Persoonlijk nog nooit last van gehad, wij hebben zelf een Behringer DSP8024, en dat zal echt niet het meest snelle apparaat ter wereld zijn. Wel last van delay gehad bij een zaal van 20 meter lang, en dan een combo trachten in te mixen terwijl je 1 instrument ter controle op je koptelefoon hebt. Maar dit krijg je ook zonder een digitale processor. Het zal vervelend als je meerdere digitale apparaten achter elkaar zet. Iemand die weet wanneer zo'n vertraging echt merkbaar wordt?

There's no buisness like showbuisness
          U x I = Boem.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

geef ff an wat voor processing je bedoeld aub...dit is wel een beetje erg globaal.

Moderator J&H Licht en Geluid Forums
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

citaat: Iemand die weet wanneer zo'n vertraging echt merkbaar wordt?
              :
              Boven 30ms een hoorbaar delay
              boven 8-10ms irritant voor bv spraak, als je je zelf direct op je hoofd hebt (wat dus bijna niet voorkomt, alleen bv radio).

Sony MDS 503 md speler.

Comment

• jm
                • Nov 2002
                • 50

Ik bedoel een systeem processor, er zijn een aantal verschillende manieren van rekenen (dus delay tijd)per merk controllers. Ik merk dat als je het niet verteld aan een DJ ze er geen aandacht aan besteden. Maar op het moment dat je verteld dat er een kleine delay op de eindset zit wordt er geklaagd...

Ervaring????

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

Niet vertellen horen ze toch niet.

Sony MDS 503 md speler.

Comment

Working...