Limiten geluid voor input naar PC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morninglight
    • Apr 2003
    • 8

Limiten geluid voor input naar PC

Ik Vj altijd met een stereo line-in vanaf de master naar een Terratec geluidskaart in een PC. Het probleem is altijd dat het soms tot ver over de 0-Db heengaat ondanks dat ik de (software)schuif op in de line-in helemaal dicht heb staan en dus de opnames niet echt mooie meer klinken doordat de bass clipt... ook reargeren mij visuals dan niet zo mooi meer op de muziek.

is hier een soort van limiter voor zodat ik voor de geluidskaart het volume kan dempen die niet teveel kosten.

www.morninglight.nl

Voor boekingen: www.s4ma.com
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

Recording out?? een optie

Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• zjeten
      • Mar 2003
      • 331

en dan op je mengpaneel boven de 0 db gaan waar er volgens mij veel de ziekte van hebben,ook op een tweede master aansluiten,en die dicht draaien
      greets jeffrey

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

als je mengpaneel een record out heeft kan je die gebruiken. het signaal wat hier uitkomt hangt niet af van de stand van de master fader. als je ingangsgevoeligheid op je mengpaneel en je toonregelingen goed afgeregeld zijn dan zal dit signaal nooit boven de 0db uitkomen. normaal zou je nu geen vervorming mogen krijgen op de ingang van je geluidskaart. nu kan je de ingangsgevoeligheid van je geluidskaart gewoon bijregelen met je software schuif van je geluidsdrivers.

greetz ronny (bsl)
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...