prijs drive-in shows??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Tja, dat heb ik hem ook al proberen duidelijk te maken. Maar meneer gaat gewoon door [V]

MC
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Klaaske
      • Jun 2003
      • 571

Nou omdat het moet [:P]
      Bij een discotje tot 350 pers.
      2x EAW850 sub
      2x EAW600 top
      DDA interface mixer
      PCDJ Systeem
      Crown/Crest amprack
      Denon 2000MKIII
      Denon MD2300
      Shure mics
      Sennheiser kopfoon
      voor €350,- 4 uurtjes, elk uur extra is 75€
      <font size=\"1\">
      Groeten,
      Jaap
      <b>
      -[GSXke :)]-
      </font id=\"size1\"></b>

Comment

• pro`d`user
        • Jun 2002
        • 534

Alleen voor het geluid een goede prijs, wat voor licht doe je erbij?
        Barry K.
        Wij werken met EV ole ole
        In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Dit topic is echt f*cking sick... Op een ander forum waarvan ik de naam maar niet zal noemen, is over dit onderwerp 150(!!!!!!) pagina's volgeschreven. Nou werkt men daar voornamelijk met zwakbegaafden, maar op ons aller dierbare J&H forum verwachtte ik dit toch niet... Reken eens uit wat het minimum loon is van je leeftijd, bereken vervoer, verzekeringen, afschrijving, etc.etc.etc. Dan kun jij voor onder de 500/600 euri geen disco bouwen !

Die gast die dit topic opende; zoek een dokter... (liefst meerdere)... 45 euro voor de hele avond ??? Ik snap wel dat je zo goedkoop bent; je hoeft natuurlijk niet af te breken. Gaat namelijk vanzelf met zo'n statieven set...(doorgaans halverwege de avond al...)

Echt om te janken dit topic...[xx(]
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

maarwel de praktijk AJB. tegen dit soort hobby activiteiten moet een Drive-in die wel legaal en netjes werkt dus "opboksen".
            Voor meer leedvermaak: zie het onderwerp marktverziekers in de lounge...
            Is al wat jaartjes oud, ouder dan het forum waar jij het over hebt :-)
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Klaaske
              • Jun 2003
              • 571

Grote lichtshow

2x Fourbar met Par 64 500watt
              2x Mac 250+
              3x 2m Prolyte H30v

Kleine lichtshow

2x Fourbar met Par 56 300watt
              2x Manfrotto statieven
              <font size=\"1\">
              Groeten,
              Jaap
              <b>
              -[GSXke :)]-
              </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Scan head
                • Feb 2004
                • 143

Onze prijs voor Grote lichtshow:

8x Scan
                32 par 56/64
                2x 2kw PC
                2x Robe XT250
                Volgspot
                2x rookdoos.
                Bijbehorende truss/statieven
                Besturing/LJ

€400 voor 3 uren ongeveer.

Comment

• SjoerdOptLand
                  • Jul 2003
                  • 261

Hallo allemaal,

Marktverziekers is volgens mij alleen maar een uiting van onsportiviteit. Ik begrijp goed dat serieuze bedrijven vervelende concurrentie krijgen van kleine drive-ins met duidelijk minder kwaliteit. Dus ik begrijp waar het vandaan komt. Maar ik ben het er niet mee eens; dit moet je gewoon sportief opnemen: "Interessant, zij kunnen minder kwaliteit ook geleverd krijgen... hoe kunnen wij ons beter profileren als een verhuurbedrijf met kwaliteit?"

Wat betreft de veiligheid ben ik het wel eens met de ergernissen natuurlijk. Dat iets het niet doet op een show is jammer, als er gewonden kunnen vallen is dat onaanvaardbaar. Maar nogmaals: hier is ook marktwerking aan de gang, dus moet de overheid hier striktere regelgeving in toepassen.

Hierdoor staat (ten slotte) de manier van communiceren met forumdeelnemers mij erg tegen. Als ik even quote:
                  citaatie gast die dit topic opende; zoek een dokter... (liefst meerdere)... 45 euro voor de hele avond ??? Ik snap wel dat je zo goedkoop bent; je hoeft natuurlijk niet af te breken. Gaat namelijk vanzelf met zo'n statieven set...(doorgaans halverwege de avond al...)
                  Dit draagt niet bij... ik kan me voorstellen dat mensen frustraties hebben als ze hun brood hierdoor zien verdwijnen. Toch denk ik dat het niet het doel van dit forum is om die woede gewoon maar te spuien, het lucht niet op, het verergert alleen maar. Ga op zoek naar een oplossing voor je zelf, leg je er bij neer en probeer startende Drive-ins te helpen om kwalitatief beter te worden (dus niet afzeiken, want geloof me, het enige wat je doet is een deur dichtknallen).

Groetjes,
                  Sjoerd

Comment

• MC Party
                    • Sep 2003
                    • 481

Haahhahahahahahahahhahahahah sjoerd dream on,
                    Pleas zeg denk ff na man.

Wanneer iemand klussen krijgt omdat ie met minder poen genoegen neemt omdat hij(of zij[:P]) geen behoefte heeft om winst te maken en gewoon zo simpel van geest is en denkt van: ja maar ik verdien toch 100 eurie aan deze avond/dag".
                    Met een afschrijving van het tien voudige slaat dit bedrag dan gewoon nergens op en wanneer je dan ook nog gaat/moet inhuren voor meer dan de helft dan is het alleen maar verlies draaien.
                    Maargoed het gaat ze zeker om de kick oid om er te staan [xx(]

Wanneer je bij een buurthuis/verjaardag staat voor 50 eurie dat zal niemand boeien, daar hebben ze een budget waar een beetje pro dixo al helemaal niet voor komt. Maar wanneer men schoolfeesten/modeshows etc. gaat verzorgen en dan nog in de buurthuis prijzen blijft denken dan is dit gewoon MARKTVERZIEKEN. En ik denk ook dat je respect moet tonen voor bedrijven die wel btw e.d betalen en dus altijd hoger uitkomen met de factuur.

Groeten,
                    MC
                    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• pro`d`user
                      • Jun 2002
                      • 534

Ik ben van mening dat er niet tegen marktverziekers geconcurreerd kan worden, dat kan gewoon niet aangezien zij geen rekening houden met vervoer/personeel/afschrijving/winst.
                      Je kaart het idee aan dat hoe verhuurbedrijven kunnen zorgen dat zij voor kwaliteit staan, maar dat is niet aan de orde. Dat zou pas aan de orde zijn als er alleen concurrentie was tussen verhuurbedrijven met ongeveer dezelfde prijzen aangezien het hier gaat tussen bedrijven en mensen die niet met kosten rekening houden is het verschil al snel 400%, dan houden klanten zich niet bezig met wel of geen kwaliteit. Dat is zoveel geld dat ze al onbewust/bewust hebben gekozen voor die marktverziekers.

Oh ja, er is hier al een topic over [)]
                      Barry K.
                      Wij werken met EV ole ole
                      In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• -Cyriel-
                        • Apr 2001
                        • 66

Beste mensen, ik ben al lange tijd niet echt actief meer op dit forum, maar als ik dit soort dingen lees pink ik toch bijna een traantje weg... Wat een prijzen zeg.. Marktverzieken blijft een rotwoord en mijn markt wordt ook echt niet verziekt door dit soort drive-in showtjes... maar kom op, DOE IETS AAN JE PRIJZEN!! In vier pagina's met berichten ben ik misschien 1 normale prijs tegengekomen.. Voor de volledigheid nog even mijn lijstje.

2 x 4-bar par 56
                        rookdoos
                        Dynacord P5 set (1,8 KW)
                        Dateq Apollo
                        Pioneer CMX 5000
                        4-5 uur

--&gt; 400,- ex. BTW

Dit is de basisset. Uitbreiding mogelijk, maar voor veel minder zal ik mijn deur echt niet meer uitkomen... En geloof me, zat werk!
                        http:// zie profiel

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

citaat:Wat betreft de veiligheid ben ik het wel eens met de ergernissen natuurlijk. Dat iets het niet doet op een show is jammer, als er gewonden kunnen vallen is dat onaanvaardbaar. Maar nogmaals: hier is ook marktwerking aan de gang, dus moet de overheid hier striktere regelgeving in toepassen.
                          Beste Sjoerd,

Lekker makkelijk!
                          Voor het veilig werken ben je altijd nog ZELF verantwoordelijk. De regels zijn wellicht niet allemaal bij jou bekend, maar over stroom/spanning is veel vastgelegd in richtlijnen (NEN) er bestaan opleidingen voor (electro)
                          Voor de veiligheid van de spullen waarmee je werkt en de toepassing van de juiste spullen op de juiste klus op de juiste manier...allemaal de verantwoording van de persoon die het toepast...
                          ...Nu ff niet zeggen dat de overheid maar met regels moet komen, laat eerst alle sukkels die hun T-barren aan ty-raps ophangen maar eens na gaan denken over waar ze mee bezig zijn!
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

citaat:Geplaatst door moderator
                            laat eerst alle sukkels die hun T-barren aan ty-raps ophangen maar eens na gaan denken over waar ze mee bezig zijn!
                            Al een idee hoe je dat wou gaan aanpakken? Volgens mij zijn er maar twee manieren:
                            1.) Geld geven voor een goede (lees: veilige) installatie (eh... get real: niet dus); en
                            2.) Justitie deze mensen zo'n grote boete geven dat ze alles gedwongen moeten verkopen en voor de rest van hun leven niet meer opnieuw kunnen beginnen.

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand

Ga op zoek naar een oplossing voor je zelf, leg je er bij neer en probeer startende Drive-ins te helpen om kwalitatief beter te worden (dus niet afzeiken, want geloof me, het enige wat je doet is een deur dichtknallen).

Groetjes,
                              Sjoerd
                              Jij denkt serieus dat ik me in jouw business bevindt, en op enige manier problemen ondervind van jullie prutser-praktijken ??? Dacht het niet... Ik geef even heel duidelijk en ongezouten mijn mening, voordat dit topic verandert in een f*cking Newline (of was het nou boarderline...?) verhaal
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Max
                                • Feb 2003
                                • 680

citaat:Geplaatst door AJB

Jij denkt serieus dat ik me in jouw business bevindt, en op enige manier problemen ondervind van jullie prutser-praktijken ??? Dacht het niet... Ik geef even heel duidelijk en ongezouten mijn mening, voordat dit topic verandert in een f*cking Newline (of was het nou boarderline...?) verhaal
                                maar new-line is toch wel veeeeel leuker [8)]

Comment

Working...