Monitor voor DJ's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darksens
    • Sep 2003
    • 12

Monitor voor DJ's

Al een tijdje gebruiken verschillende relaties van ons (met name dj's) aktieve luidsprekers (DAP PRA-82) als monitors. DAP, omdat het leuke kleine aktieve luidsprekers zijn die voldoen als men een kleine ruimte heeft. Nu krijgen we steeds meer klachten dat de passieve kast minder geluid produceert. Zelf denken we dat het komt, omdat deze kasten behoorlijk "op hun donder" krijgen. De boxen kunnen de continue max. vermogens niet aan. Zachter zetten is voor de dj's vaak geen optie.

Weet iemand (aktieve) monitor boxen die de grote hebben van de PRA-82 en die behoorlijk wat continue vermogen kunnen hebben. We willen graag de huidige sets vervangen.
  • Dj_DR
    • Sep 2003
    • 13

stuur een mailtje naar licht.nl. dan zal je vast wel een antwoord krijgen.
    Ik zag laatst een zwerver uit de prullenbak eten. Ik zei: \"Doe je dat thuis ook?\"

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

rcf / mackie selfpowered systemen willen de boodscap ook wel over brengen...
      utfse??

Comment

• jop
        • Jun 2002
        • 92

Ik gebruik een Eclipse van voice systems. Klein maar fijn en hard
        Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• Roeltej
          • May 2001
          • 761

citaat:Geplaatst door Dj_DR

stuur een mailtje naar licht.nl. dan zal je vast wel een antwoord krijgen.
          als iedereen die een topic wil starten over een vraag nu eens een mailtje zou sturen, kan gelijk het hele forum dicht :P
          Vitality Show

Comment

• Roland
            • Jan 2001
            • 480

Boeit niet of die actieve/passieve monitor die pieken wel niet kan leveren.

Als 1 monitor niet voldoende power geeft gooi je er een 2e bij.

En bij Johan Gielen gooi je er een volledig front-set neer als monitor. Die kerel is echt doof.
            Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• Dj_DR
              • Sep 2003
              • 13

citaat:Als je een vraagje hebt aangaande verkoop van J&H, dan is het verstandig om even te mailen... verkoop@licht-geluid.nl

Ik heb me laten influisteren dat ze al reeds te koop zijn.
              Dit zei de moderator op een ander topic.
              Ik zag laatst een zwerver uit de prullenbak eten. Ik zei: \"Doe je dat thuis ook?\"

Comment

• gerttt
                • Oct 2003
                • 5

De Nexo PS-10's zijn super als monitor!! Wel niet actief, ok, dat wel, maar ze spelen zeeer hard en loep zuiver. Bovendien zijn ze super compact!

Comment

• MatthiasB
                  • May 2003
                  • 674

ik heb de groote van de kast niet gevonden bij j&h maar ik kan je wel mackie aanraden.

heb zelf 2 mackie srm 450 die ik bij kleine dingen gebruik als front en bij iets grootere worden het monitors.

je moet maar is kijken op de website van mackie voor specifikaties

btw: zelf ben ik er heel content van en als de dj vindt dat deze nog niet hard genoeg gaan moet je er maar een volledige sp4 diamond naast zetten

ow ja ze gaan 450 watt rms
                  NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• DjDiego
                    • Dec 2003
                    • 9

Tascam, let er wel even op dat een monitor heeeeeel ander geluid behoort te geven dan een topspeaker/front
                    wij hebben 2x actieve Carlsbro Alpha PM12 en 2x Laney CP15 active monitoren.
                    Geweldige monitoren geven een bijzonder heldere klank maar zijn compleet nutteloos als publieksspeaker (vanwege klankkleur en geluidsspreiding)
                    Maar anyway, darksens kijk eens op de site van laney daar vind je vast wel iets. (bijvoorbeeld 1x Laney CP15 + 1x CM15)
                    Laney is the signature of high quality British guitar and bass amplifiers. When Lyndon Laney needed an amp for his band in 1966, little did he know that the amp he made was the start of a long journey, a journey spanning over 50 years and every continent on the planet.
                    Cs-overflow *live the experience* www.cs-overflow.com

Comment

• test12
                      • Jan 2003
                      • 901

citaat:Tascam, let er wel even op dat een monitor heeeeeel ander geluid behoort te geven dan een topspeaker/front
                      Het geluid op de monitor is persoons afhankelijk.

Daarom is het ook hier aanbevelings waardig een speaker te gebruiken met zo neutraal mogelijke sound en deze met equaliser naar wens aan te passen.

m.v.g. Herman

Comment

• Iko
                        • Feb 2002
                        • 766

Nexo PS-15
                        Sound Project X-act (actief)

en als je wat meer geld te bestenden heb:
                        Funktion One Res2
                        Axys Source dinges, ff de naam kwijt (actief)

Greetzz Iko

Comment

• Overdrive
                          • Feb 2002
                          • 717

Wij gebruiken altijd 2 sx300's. Werkt perfect en nog nooit klachten over gehad. Bij grotere DJ's meestel RX212 kastjes.

EV Rules tha place

Groeten Joost

Comment

• DjDiego
                            • Dec 2003
                            • 9

citaat:Geplaatst door test12

citaat:Tascam, let er wel even op dat een monitor heeeeeel ander geluid behoort te geven dan een topspeaker/front
                            Het geluid op de monitor is persoons afhankelijk.

Daarom is het ook hier aanbevelings waardig een speaker te gebruiken met zo neutraal mogelijke sound en deze met equaliser naar wens aan te passen.

m.v.g. Herman
                            Helemaal mee eens daarom heb ik thuis de carlsbro staan. (zijn neutraal en hebben een goede 6 bands eq)
                            Maar ik wilde alleen het verschil aan geven tussen active speakers (vaak niet echt neutraal) en een degelijke active monitor. Deze zijn allebij voor een anderdoel ontworpen en je moet dit dus ook niet met elkaar gaan verwarren.
                            Cs-overflow *live the experience* www.cs-overflow.com

Comment

• Tim Veenvliet
                              • Mar 2003
                              • 15

Darkens,
                              Misschien is de E10/A of de E12/A van Peecker Sound iets voor je als actieve monitor?
                              De E10/A is 250W RMS, en de E12/A is 350W RMS. En zijn nog wel grotere actieve luidsprekers, maar dat kan je bijna geen monitors meer noemen. Spatje zuiver geluid, echt waar! Details: http://www.peeckersound.nl/e10.htm en http://www.peeckersound.nl/e12.htm

Comment

Working...