Eigen werk: het grote plaats-maar-raak topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

ga even naar www.dj-ronald.nl
    en druk dan op producties.

Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• DjRp
      • Nov 2003
      • 10

Mensen, blijkbaar wat problemen met de links hierboven...

We doen een nieuwe poging:

De eerste twee nummers zijn in trance style, het derde nummer
      is een hardstyle projectje.

En de web-pagina waar je ze ook kunt downloaden:

Succes! (En laat het me weten)

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

citaat:Succes! (En laat het me weten)
        Ok komtie:
        Denied: klein beetje een dertien-uit-een-dozijn plaatje, maar zeker niet slecht daarom! Ik mis alleen enorm diepte in het nummer, de basis ligt er wel maar het heeft niet de vette sound die je bij zo'n plaatje verwacht. Ik produce helemaal niks dus kan je moeilijk gaan vertellen wat er allemaal anders aan kan, alleen wat ik hoor. En dit soort muziek ben ik dan weer redelijk in thuis dus denk van mezelf wel een aardige mening te hebben.
        Access to light: zit geen groove in vind ik, eigenlijk ook te oppervlakkig.. en als je de Denied gehoord hebt lijkt het wel erg veel op elkaar maar goed, dat is bij heel veel artiesten jammer genoeg.
        Not That!: Hardstyle is niet mijn ding, maar de nummers die ik dan nogwel aardig vind voel je over het algemeen helemaal, dat dreunt overal doorheen. Het enige dat dreunt aan Not That! is je baslijntje en ja ach; dat dreunt altijd niet waar

Ik hoop dat je er wat aan hebt; nogmaals ik zou het echt niet beter kunnen en dit klinkt allemaal al best professioneel als ik het zo hoor!!! Waarmee maak je dit soort spul??? Ik geef alleen aan wat er in mijn ogen beter kan haha, en ik hoop dat je wat aan het commentaar hebt want ik ben nooit zo goed in verwoorden van dat soort dingen. Probeer eens aan de Prophet mix van Laidback Luke - Cannot het enough te komen, dan begrijp je misshcien wat ik bedoel met die groove en het gevoel daarvan.

Comment

• DjRp
          • Nov 2003
          • 10

Oke Ice,

Als eerste: Elke vorm van commentaar waardeer ik altijd!
          Bij het maken van muziek is de mening van anderen erg waardevol.

Denied is i.d.d. een "diertien-uit-een-dozijn" plaatje. Dat was
          de bedoeling, om proberen in de buurt te komen van de andere 12 .
          Zo te horen is dat aardig gelukt.

Kun je proberen iets beter te beschrijven wat je bedoeld met enorme
          diepte en de groove?
          Vocaal is voor mij trouwens ook moeilijk, alhoewel ik het graag
          zou willen gebruiken. (Denk i.d.d. aan 'Cannot get enough', klopt.)

Met de 'vette sound' ben ik nog bezig. Ik ben op dit moment bezig
          constant te zoeken naar een goed klinkende Synthesizer, met een
          bepaalde combinatie van effecten.

Welke spul (apparatuur/software) ik gebruik verklap ik nog even
          niet ! Een kenner moet het kunnen horen........

Bedankt.

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Hey ja, ik ben niet zo onwijs goed in verwoorden van dat soort dingen, lukt beter aan de hand van voorbeelden maar zal het proberen . Vocalen wordt natuurlijk lastig als je niet super profi bezig bent, maar zijn ook een aanvulling denk ik. Wat je wel kan proberen (zolang je toch in dit genre zit) om ergens een leuke acapella op de kop te tikken, die zwerven her en der echt genoeg rond en kun je voor zulke projectjes best gebruiken. Als je de stemming een beetje kunt aanvoelen en er gebruik van maakt is daar best wat mee te doen denk ik.
            Wat ik bedoel met diepte en groove: wat ik nu hoor is een redelijk oppervlakkig nummer met bassline, hihat en een melodietje (okee misschien is dat te afgezwakt maar het gaat even om het idee). Wat een nummer meer "af" maakt zijn orginele adds daarop, en daarom is het moeilijk om er juist uit te springen. Maar luister maar naar willekeurige andere tracks, daar zit altijd nog een layertje bovenop wat ondersteuning biedt aan melodie en vocalen. En als je precies dat dingetje, sampletje, loopje whatever kunt vinden zul je denk ik wel begrijpen wat ik bedoel. Maar ik denk dat dat vooral een kwestie van gevoel hebben en op een leuk idee komen.
            ff voorbeeldje: Mauro Picotto - New Time, New Place... sluit redelijk aan op het synth idee wat jij gebruikt, maar als je dan goed naar de achtergrond luistert zul je een heeeeele hoop dingetjes horen die echt duidelijk nog even bovenop de basis gelegd zijn. Zo ook delays / eq dingetjes noem maar op... geeft net ff die andere dimensie aan de muziek waardoor het levendiger wordt. En die groove vind je dan vanzelf wel, denk dat dat een kwestie is van net iets te standaard baslijntje ofzo.. noem ook maar wat .

Zou het trouwens leuk vinden als er nog eens wat meer reacties bijkomen, om te kijken of er uberhaupt mensen zijn die hetzelfde vinden, of juist dat ik uit m'n nek lul... want nogmaals ik ben absoluut geen prof.

Comment

Working...