Feestje afgelopen vrijdag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Theexperience
    • Oct 2004
    • 23

Zijn er trouwens meer mensen die draaien met een performer set van SA? Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn wat betreft de verdeling van het laag / hoog e.d.

Stage Accompany: That\'s how music should sound!

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

Wij zijn wel eens weg met een dubbele C29 set..
      Lokale disco heeft een Performer set staan XL bins onder het podium en 3 p29 toppen per kant.
      Zelf sta ik nog wel eens met een dubbele P26-2 te draaien in een sporthal in de buurt.
      Ik heb zelf bij een Stage Rent partner gewerkt. in de tijd dat het nog heel goed ging met SA
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• Theexperience
        • Oct 2004
        • 23

citaat:Geplaatst door jakobjan

Wij zijn wel eens weg met een dubbele C29 set..
        Lokale disco heeft een Performer set staan XL bins onder het podium en 3 p29 toppen per kant.
        Zelf sta ik nog wel eens met een dubbele P26-2 te draaien in een sporthal in de buurt.
        Ik heb zelf bij een Stage Rent partner gewerkt. in de tijd dat het nog heel goed ging met SA
        En bevalt dat een beetje zo'n dubbele p26-2? Of geef je de voorkeur aan een P29 systeem? Zelf heb ik de ervaring dat de beperking ligt in het laag-segment, heb jij ook deze ervaring?

Comment

• Niek...
          • Nov 2001
          • 1094

Wat voor Starflashes zijn dat?
          <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

JaJa, nu ga je hangen[]..

Kun je zo vriendelijk zijn eens iest meer te vertellen over die kwalitatief zeer hoge multiconnectoren welke je achter op je lichtpaneel hebt geschroeft??
            Bij ons noemen ze dit Trekhaag of aanhangwagenstekkers, en deze habben een andere bedoeling dan er 230V~ over te laten varen

of heb ik het mis??
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Theexperience
              • Oct 2004
              • 23

Klopt... aanhangwagenconnectoren... haha.. Het eerste lichtbesturingskastje dat we gemaakt hadden. Beetje primitief maar functioneert nog steeds goed voor gewoon aan en uitzetten van lichteffecten, zoals starflash In toekomst zal er zeer zeker een ander sturingstafeltje komen..

Ruben

Comment

• Theexperience
                • Oct 2004
                • 23

citaat:Geplaatst door Niek...

Zijn gewone starflashes.. multicollor.....

Comment

• arie
                  • Feb 2003
                  • 550

is dat eindrek wel te tillen!zitten volgensmij geen wielen onder of wel?groeten arie

Comment

• Theexperience
                    • Oct 2004
                    • 23

Klopt bij de foto's van de pa-set alleen, zitten er nog geen wielen onder de versterkercase. Zo hebben we een paar feestjes gedraaid maar dit was echt niet te doen. 125 kg, is niet te tillen. Nu hebben we wielplaatje eronder gemonteerd, wat echt een hele verbetering is. Dit werkt dus echt stukken beter. Je ziet dit ook op de foto backstage op het feest. Het mooiste is het als we nog een keer een ppa-1200 op de kop kunnen tikken dus 2 amp-cases kunnen creeren, geen lange kabels, en minder zwaar, maargoed eerst zo maar even vooruit.

The Xperience

Comment

• jakobjan
                      • Jul 2002
                      • 599

ach met een goed EQ er achter draait zelfs SA wel goed, ik vind over het algemeen de set's wat sub-laag missen, misschien dat Ed met de nieuwe 18" XL bin dat probleem wat oplossen kan, ool vind ik de toppen nogal eens agressief klinken.
                      Jakob-Jan
                      Lightjockey Beta tester
                      Freelance Licht tekkie

Comment

• Niek...
                        • Nov 2001
                        • 1094

citaat:Geplaatst door Theexperience

Zijn gewone starflashes.. multicollor.....
                        Hebben wiij ook nog eens twee stuks van gehad (Starflash Multicolor 3). Leuke dingen, maar voor te veel geld voor dat effectje, en een mic. die gevoelig is om kaduuk te gaan.
                        <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Theexperience
                          • Oct 2004
                          • 23

Hebben wiij ook nog eens twee stuks van gehad (Starflash Multicolor 3). Leuke dingen, maar voor te veel geld voor dat effectje, en een mic. die gevoelig is om kaduuk te gaan.
                          Wij hebben gelukkig nog geen last gehad van de starflashes. We draaien al jaren met deze effectjes en hebben best een leuk effect.
                          Qua onderhoud doen we er niets aan behalve zo nu en dan een bulbje vervangen. Qua prijs vind ik het meevallen: Fairlight is zo ongeveer de buurman dus dan valt er nog weleens wat te regelen

The Xperience

Comment

• Theexperience
                            • Oct 2004
                            • 23

citaat:Geplaatst door jakobjan

ach met een goed EQ er achter draait zelfs SA wel goed, ik vind over het algemeen de set's wat sub-laag missen, misschien dat Ed met de nieuwe 18" XL bin dat probleem wat oplossen kan, ool vind ik de toppen nogal eens agressief klinken.
                            Ben het met je eens dat het sub-laag segment wat mist. Het laag klinkt er strak (wat ik persoonlijk opzich erg mooi vind) maar het echte sublaag blijft wat achter. Ook draagt het laag niet echt ver in vergelijking met de toppen.
                            Een maand geleden een sound-check in Hoorn van die nieuwe laagkasten gehoord. Ik zeg oordoppen zijn geen overbodige luxe [)]!! We stonden een meter of 25 van de set af en er was sprake van het "shaking eye-ball effect" !! Die nieuwe laagkasten doen het dus zeker goed. Daarnaast klonken ze ook erg strak (wat je van SA gewendt bent) dus volgens mij hebhben ze van SA zeker bij geleerd.

Wij draaien trouwens zonder EQ o.i.d. en dat gaat opzich prima. Soms is het hoog inderdaad wat schel maar het blijft wel strak klinken ook als je hard draait.
                            Hoe stond jouw SA set afgesteld dan?

Comment

• jakobjan
                              • Jul 2002
                              • 599

Nou wij draaien eigenlijk altijd met een Eq, zodat ik het midhoog iets terug kan zetten, meestal staat het vrij vlak, ik heb het een keer met een lokale zanger gedaan die eigenlijk niet weer op een SA set wilde zingen, mede omdat het altijd wat aggresief klonk.. nadat we de soundcheck gedaan hadden met een EQ er tussen, had hij zoiets van hé het kan dus wel goed klinken

We hebben meestal gewoon standaard ES20 met C29 of standaard P26-2
                              Jakob-Jan
                              Lightjockey Beta tester
                              Freelance Licht tekkie

Comment

• Theexperience
                                • Oct 2004
                                • 23

Wat voor een EQ hebben jullie er dan tussenhangen? We hebben al eens aan een EQ zitten denken maar hebben weinig ervaring met EQ's dus hadden niet echt een idee wat geschikt voor ons zou zijn.

Comment

Working...