Feestje afgelopen vrijdag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joepadmiraal
    • Oct 2002
    • 34

citaat:We hebben al eens aan een EQ zitten denken maar hebben weinig ervaring met EQ's
    Kijk das nou precies waar ik nu ook mee zit.
    Ik draai al een tijdje naar alle tevredenheid met me setje C29's maar ben wel benieuwd of er wat te verbeteren valt met een EQ..

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

Wij hebben er een simpele 2x 10 of 16 bands EQ (ik weet niet precies hoeveel banden) tussen hangen.. daarmee kun je al redelijk wat uitrichten..

Ik denk dat je gewoon eens moet experimenteren, wij hebben eerst eens een kleinere EQ er tussen gehangen en dat viel al niet tegen..

Gewoon proberen en kijken wat het brengt, zorg wel voor een plaatje wat je heel goed kent om mee te testen.
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• Theexperience
        • Oct 2004
        • 23

citaat:Geplaatst door jakobjan

Wij hebben er een simpele 2x 10 of 16 bands EQ (ik weet niet precies hoeveel banden) tussen hangen.. daarmee kun je al redelijk wat uitrichten..

Ik denk dat je gewoon eens moet experimenteren, wij hebben eerst eens een kleinere EQ er tussen gehangen en dat viel al niet tegen..

Gewoon proberen en kijken wat het brengt, zorg wel voor een plaatje wat je heel goed kent om mee te testen.
        Wat voor een merk moet ik dan aan denken? Maakt dat veel uit?
        I.i.g. bedankt voor de tip!
        Stage Accompany: That\'s how music should sound!

Comment

• jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

Elk EQ is anders.... je zou en 32 bands SA EQ kunnen pakken, maar ook een kunnen proberen uit een low budget, segment beringer, DAP o.i.d. je moet het in ieder geval niet met een huiskamer geval doen, want dat gaat toch anders.. ik ben even kwijt wat wij er tussen hangen hebben, maar het werkt wel
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

Comment

• Theexperience
            • Oct 2004
            • 23

Wij van the-x zitten al een tijdje te denken aan een lichtshow uitbreiding met wat basis-verlichting. Het is nu vaak iets te donker door het hoodfdzakelijk gebruik van effecten. Wat is nu verstandig par56 of par 64? En dan 500 watts of z'n grotere broer van 1 Kw?
            We zijn bang dat het effect van de mac's en scans in het niet valt als we er teveel parren bij hangen.
            En waar stuur je iets dergelijks mee aan?

Graag tips en ervaringen...

Comment

• mbottens
              • Feb 2004
              • 743

Ziet er goed uit die drive-inn show (ja ik ben een beetje laat), maar ik had nog wel een opmerking: Het is misschien mooier als je Draaitafel flightcases een geheel vormen dus van links naar rechts even hoog in kleur bij elkaar passend en op elkaar afgestemd. En ik denk dat het mooier is als je het vooraanzicht nog wat verbreed door de lichtman er gewoon naast te zetten.

Verder goed bezig, groeten Martin
              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Lj Mouzer
                • Oct 2004
                • 11

Waarom een profielspot aan die truss :S ?

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

Mja dat vraag ik me nu ook wel af[?]

En tja verder, het ziet er een beetje uit als een "bij elkaar geschraapt" zooitje. Het zou mooi over komen als je het meer compleet had kunnen maken. Nu is het meer zoiets van, net niet...

Dus iig nog een basis setje... en misschien iets meer logica... Want waarvoor dient die profielspot dan?!
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

• SpaceyDeeJ
                    • Sep 2001
                    • 876

Hoi,

je spullen zijn niet verkeerd, duidelijk wetend waar je mee bezig bent. Maar ik moet de anderen meegeven, dat je nog wat moet werken aan het uiterlijk van de show.
                    Een flightcase gebruiken voor je meubel kan geen kwaad, maar doe er dan een net doekje omheen (uiteraard geimpregneerd, dat wel...)

Nette Boxtruss, ben ik best jaloers op (ondanks de vele meters X30D die ik heb staan....
                    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Theexperience
                      • Oct 2004
                      • 23

thx voor jullie reacties,

Die profielspot hebben we een keer voor ene prik op de kop kunnen tikken, dus vandaar dat we ze hier gewoon gebruiken voor wat basisverlichting, tot een echte par 64 (2x fourbar) kan worden aangeschaft. Het klopt dat we veel verschillende flightcasen gebruiken en we zitten zeker te denken aan het andere frontline... We willen deze vernieuwen doormiddel van trussen (ronde) 2 naast elkaar waar de dj en lj instaan. Maargoed aan alles hangt het flink prijskaartje....

Ruben (the xperience)

Comment

• Theexperience
                        • Oct 2004
                        • 23

citaat:Geplaatst door René_Master

Mja dat vraag ik me nu ook wel af[?]

En tja verder, het ziet er een beetje uit als een "bij elkaar geschraapt" zooitje. Het zou mooi over komen als je het meer compleet had kunnen maken. Nu is het meer zoiets van, net niet...

Dus iig nog een basis setje... en misschien iets meer logica... Want waarvoor dient die profielspot dan?!
                        Bij elkaar geraapt zooitje lijkt me wat sterk uitgedrukt.. lijkt me....

Comment

• Niels1987
                          • Oct 2004
                          • 57

Ziet er netjes uit... maar ik zie allemaal witte/gele grijze kabels... je gebruikt dsan wel geen blacklight maar zie een stel zwarte kabels te regelen ziet er netter uit... en een handje willempies(elastiekjes) is ook wel op z`n plek zo te zien...

Suc6 veder!!!
                          lijmklem rigging :S

Comment

• rene.derksen
                            • Feb 2004
                            • 649

citaat:Geplaatst door Theexperience

...
                            Mja je hebt wel gelijk, beetje sterk uitgedrukt. Maar ik bedoel, wel MH's, geen rookdoos, wel effectjes, geen parren. Beetje hier van beetje daarvan enz. geen idee hoe ik dat dan moet noemen [8)]
                            Licht is altijd zwaar.

Comment

• Niels1987
                              • Oct 2004
                              • 57

nog iets... mij lijkt dat er een BMI ( brandmeld installatie) aanwezig in de school en niet 4 first alert rookmeldertjes... en dan kan je op de centrale gewoon "gemakkelijk" een lus/groep uitschakelen oftewijl een deel van de installatie uitschakelien in dit geval dus de aula... en het alsnog eventje bij de brandweermelden dat er een feestje is en dat ze dan niet gelijk moeetn uitrukken ... anders gaat het centjes kosten
                              lijmklem rigging :S

Comment

• Theexperience
                                • Oct 2004
                                • 23

citaat:Geplaatst door Theexperience

...
                                Mja je hebt wel gelijk, beetje sterk uitgedrukt. Maar ik bedoel, wel MH's, geen rookdoos, wel effectjes, geen parren. Beetje hier van beetje daarvan enz. geen idee hoe ik dat dan moet noemen [8)]
                                Je hebt deels gelijk. Die parren hebben we het al over gehad: we hebben aan basis verlichting nu slechts twee profielspots (op de foto hangt er slechts een want die andere was op een optreden die avond daarvoor kapot gegaan: bulbje) en wat par36's en dat staat niet echt in verhouding met de macs en scans inderdaad. Maar zoals als eerder geschreven de parren zijn onderweg! Wat betreft een rookdoos is ook al eerder genoemd: we hebben een magnumpro2000 maar mogen deze niet gebruiken in verband met het rookalarm. We staan op deze locatie zo'n 1 keer per maand en hebben al meerdere keren problemen gehad. De school wil verder niet gaan schakelen met het rookalarm (een wat stugge concierge) dus houdt het op. Scheeld ons trouwens weer 25 kg slepen en rookvloeistof

Comment

Working...