feestje in belgie ;-)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

feestje in belgie ;-)

Materiaal:
    bas in tot 3900wrms
    4 * 18¨Wbin (650/st => 2600wrms)
    2 * beyma 15gn450 (in jblkast) (650wrms/st => 1300wrms)

mid in tot 500wrms
    2 "hoornkastjes van jbl" 250wrms/st

hoog in tot 460wrsm
    4 * 2402H - ULTRA-HIGH FREQUENCY DRIVER (40wrms/st => 160wrms)
    2 * hoorns met 2447H - 1.5" HIGH FREQUENCY COMPRESSION DRIVER (150wrms/st =>300)

amps:
    hoog: rodec hda 450
    mid: plakt geen naam op iets piraat amp geeft wel 2 ker 620wrms
    bas: dynacor S1200 + qsc RMX 5050HD

djset: rodec mx 180 + 2 * technics sl 1200 mk II + denon 2700F

pc aangesloten op rodec (qwa geluid) en projector in de truss.
    qua truss een 8 van 7m op 7 m. + als scherm een omgekeerde u van 3.5 op 4 m.
    bewegend licht:
    4 movingheads mac 250
    4 movingheads fall
    4 scans jbsystems the winnner
    pars:
    4 * 4bar korte par 56
    + spiegelbol 50cm
    sturingen: (dit was een ramp)
    4 sturingen, 2 vj aanwezig.
    3sturingen, 1 snans 1 martin en 1 voor fals + 1 lm400 van jb voor pars []
    ikzelf bennu aant zoeke achter sturing waar nu alles opkan maar toen had ik geen en verhuur was verhuurt...
    + tadaaaa... 2 lasers van jb 30mw stuk
    rookmachien: Martin Magnum Pro 2000 met een blazer voor om voldoende kunnen te verspryden.
    foto´s vind je op www.db-delenium.tk
    daar naar pictures en dan psychonight 2004
    dat is een feestje in belgie..aleen was de opkomst op de fuif niet zo groot... 400man hoogstens omwille van dat er in een straal van 20km wel 6 fuiven waren [V]

• oversound
    • Dec 2003
    • 218

Ziet er geinig uit.
    Foto's zijn een beetje donker en bij de laatste paar foto´s krijg je het idee dat er wat weinig licht is.
    Mis trouwens de baseplates bij de staande trussen in de zaal.

Groet,
    Emiel
    Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• vegapower
      • Nov 2004
      • 355

foto´s heb ik niet genomen... ikzelf had een slecht fototoestel...dat is nu ondertussen opgelost
      (deze truss komt van colega db, kheb de mijn pas van vandaag en is van 30 ipv 40) en dus toen zegde we...voor deze vry kleine afstand tussen de palen is het niet nodig.. en het was niet nodig. nu is er een hoek gebarsten naderhand op een ander evenement en plaatsen we altyd platen eronder.

Comment

• mbottens
        • Feb 2004
        • 743

Ik blijf jaloers (gezonde jaloersiteit) op de mensen/bedrijven die een vierkantje truss midden in de zaal kunnen plaatsen, voor mij is dat gewoon nog even te duur. Ziet er leuk uit verder

Groeten Martin.
        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Martin,
          Jaloers moet je niet zijn op deze sukkels.
          citaat:.voor deze vry kleine afstand tussen de palen is het niet nodig.. en het was niet nodig. nu is er een hoek gebarsten naderhand op een ander evenement en plaatsen we altyd platen eronder.
          zo triest...

Comment

• vegapower
            • Nov 2004
            • 355

ela beetje op je woorden letten he []
            ik zeg ook maar waar ik deze hoekstukken gehaald heb!!!
            al doende leert men. en deze hoekstukken worden ook verhuurt aan verhuurfirma´s en waar die dan terrechtkomen...grote vraag...de hoek wordt trug gelast...this een las die gebarsten was op de poot naar beneden. dus..next time als ik foto´s laat zien staan ze eronder...by bal van burgemeester staan ze eronder..mo kunde het niet zien denk ik [8)]
            btw..die hoekstukken zyn niet van mij....10euro per hoek incl. vloerplaat. kon er geen platen onderleggen ook niet oimdat hy er mo 4 heeft en er lagen 2 onder de trus van het scher om dat recht te houden....laatsta foto´s is het expres donkerder gehouden... toen waren we pas begonnen met de lasershow...donkerezaal geeft laser een mega effect. btw....de digicam was ook niet alles...
            er staat voor in het voorjaar een fuif georganiseerd samen met een ander db... dan zal ik voor duidelijke foto´s zorgen [^]op plan staan 16 tot 20 scans in een muur (zoals in de zillion vroeger)....

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Jouw klus, jouw keus om er base plates onder te leggen en je truss constructie netjes neer te zetten. Ik let prima op mijn woorden, maar praat dan minder onzin , dan krijg je ook wat vriendelijker commentaar [8D]

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Als belg hou ik op deze manier niet meer van Feestjes in België... [xx(][V]
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• od
                  • Feb 2004
                  • 138

idem voor mij axs

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

kzou zeggen, welkom op het forum.

eerst en vooral praat eens ABN: algemeen beschaafd nederlands,en niet jouw streektaal.... bedoel dat niet slecht, maar ik heb soms moeite om je teksten te lezen en te volgen.

ook moet je er maar gewoon aan worden dat dit een forum is waar heel wat professionals rondwandelen, dus kritiek krijg je altijd, maar aanvaard dat dan en trek daar lessen uit.

Dat begint al met je baseplaats bijvoorbeeld....

citaat:ik zeg ook maar waar ik deze hoekstukken gehaald heb!!!
                    dus als het zaakje naar onder komt, weet jij van niets? jij hebt geen verantwoordelijkheid ofzo?? of stuur je ze dan ook door naar de verhuurder van de hoekstukken??

citaat: deze vry kleine afstand tussen de palen is het niet nodig.. en het was niet nodig. nu is er een hoek gebarsten naderhand op een ander evenement en plaatsen we altyd platen eronder.
                    sinds wanneer bepaald de afstand van een overspanning of er baseplates nodig zijn of niet??

kwa geluid, ik weet niet hoe het klinkt, maar tis een hoopje oud hout bijeen. hoe zit het met processing enzovoorts??

kwa licht, idem. Over die tafel waar alles opkan, waar had je aan gedacht? maxxyz, case, hog, pc programma,... zijn toch dure
                    aankopen....

citaat:er staat voor in het voorjaar een fuif georganiseerd samen met een ander db... dan zal ik voor duidelijke foto´s zorgen op plan staan 16 tot 20 scans in een muur (zoals in de zillion vroeger)....
                    veel succes ermee, en hoe wou je die aansturen??

ik deel de mening van axs en ralph. Dus graag een woordje meer uitleg over de vragen die ik je stelde

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• vegapower
                      • Nov 2004
                      • 355

ik zal men best doen om op men taal te letten [8D]
                      over die platen, ikzelf huurde toen voor de 2de keer die hoeken. met andere woorden: kheb qwa overbrugging weinig ervaring mee dus geloof ik maar wat de verhuurder verteld. geluid viel mee. aleen ben ik niet zo voor w-bins (die waren gehuurd)
                      de rest van de set moet nog worden aangepast. ik ga eerst beginnen met 2 RCF l18p 300 in een deftoge hoorngelade kist te steken... met de tyd zullen de beyma´s ook hoorngeladen worden en voor top ga ik nexo nabouwen (proef) maar dit zijn toekomstplannen. ik ben nu een huis aan het bouwen en dat heeft voorang.
                      qua processing: staan een berhinger 2 * 31 band equaliser tussen of 32 kweet het niet juist [B)]en voorlopig een 3weg crossover ook van berhinger. maar in de toekomst schakel ik over op een ecler 4weg stereo crosover (voor 15 & 18¨ sub in baskasten he)
                      qua lichtsturing. we zijn nu aan het uitpluizen: een sgm 24 scan control (occasie), de showtech lightdesk pro hebben we geschrapt van het lijstje, iemand heeft die afgeraden. en een jandshog daar zyn we nu met de eigenaar over bezig. dus de jands of sgm word het. dan is die sturing opgelost.
                      ik hoop dat ik nu alle vragen opgelost heb en in duidelijke taal getypt heb [B)]
                      btw dit is niet voor stoef voor de belgen want hier staan dingen by dat ik zeg wow... dit was maar een klein fuifke eigenlijk. opbrengst was niet hoog wegens de vele onkosten... hoe zou dat komen
                      maar we hebben wel fun beleeft
                      en mijn grootste hobbie is truss toestanden bouwen [8D]
                      en ik trek inderdaat wel men lessen uit. iedereen maakt fouten en al doende leert men + de hint die men krygt daar zyn deze forums voor denk ik [)]

Comment

• vegapower
                        • Nov 2004
                        • 355

citaat:Geplaatst door ronny

kzou zeggen, welkom op het forum.

eerst en vooral praat eens ABN: algemeen beschaafd nederlands,en niet jouw streektaal.... bedoel dat niet slecht, maar ik heb soms moeite om je teksten te lezen en te volgen.
                        Tegenwoording noemt dit AN []

Comment

• Michel_G
                          • Dec 2003
                          • 376

citaat:Geplaatst door vegapower

en mijn grootste hobbie is truss toestanden bouwen [8D]
                          Dan is het des te erger dat je geen baseplates gebruikt. Ik neem aan als dat een grote hobby van je is, dat je je daar ook in verdiept en dat je niet van een verhuurder hoeft te horen dat er geen baseplates onder hoeven ! Ik vind het überhaupt vreemd dat je dan een carré neerzet zonder enige kennis van zaken. Ok, ik zeg nu niet dat je direct een rigging cursus moet gaan volgen, (alhoewel dat nooit weg is). Maar speur gewoon internet af en lees boeken. Daar kan je ook veel lering uit trekken.

Neem toch aan dat als het echt je hobby is dat je je bezig houd met regelgeving en berekenen van dingen en de basis beginselen dan wel weet.

Of was het cynisch bedoeld en reageer ik helemaal voor niks [:I] ?

Is weer terug !

Comment

• vegapower
                            • Nov 2004
                            • 355

pfffffff... kgeef het op.... 10de keer..al doende leert men nu wetek ondertussen dat er altyd platen onder moeten en btw.. die kerel verhuurd niet anders meer als met platen... daarvoor had ik nooit gewerkt met truspoten op de grond....btw, kheb dare gene last gehad met niets...vloer niet beschadigd, potenniet beschadigd, truss stond muurvast(verschoof niet) kheb al dingen gezien dat ik zelf mottig wordt. drang hekken in de truss en van die toestanden !!!

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Je manier van werken is inderdaad iets wat je kunt verbeteren, zo mag je mijn reactie ook lezen. Niet opvatten als afzeiken, als ik iets echt te erg is om op te reageren, dan reageer ik gewoon niet, trust me

Onderstaande foto kwam ik tegen op je site:

Dat noem ik nou een heel bijzondere manier van bouwen!

Hoe ik het doe:
                              1.4*statief
                              2.alles inhangen
                              2. Adresseren en kijken of alles werkt
                              3. Op hoogte brengen
                              4. Pootjes monteren
                              5. statieven weg.

Comment

Working...