DP5000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

DP5000

Heb al een tijdje een nieuw rack met 2* DP5000 / VP2 en EQ215 van Master.

Rack geeft 4* 1750W op 4ohm.

Ben er dik tevreden over en ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met deze versterkers. Hier een foto van mijn rack :

• Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

OEPS !!!! Foto is een beetje groter uitgevallen dan ik had verwacht !!!!

Nog even een aanvulling: het hele rack staat zonder spanning maar door de flits lijkt het of de lampjes branden !!!

Comment

• Max
      • Feb 2003
      • 680

Ziet er netjes uit !

Wat stuur je met dit rack aan?

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Hoe voorzie je het rack van stroom, ik zie nergens powercon oid?

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Ik stuur er diverse sets mee aan :

Van enkel 15 sub met 12" top tot 8* 15 sub met 8* 12 top

De stroomvoorziening is verschillend ligt eraan wat ik ermee aanstuur :

16A of 2*16A

Voor vol vermogen en op 2ohm trekt deze versterker ongeveer 12 ampere

2ohm geeft ie 2,5kw per kant en hij blijft stabiel met 4* 15sub per kant !!!

Warm wordt ie niet op vol vermogen.

Het lukt in iedergeval niet om twee versterkers op vol vermogen ( 2ohm ) op een groep te zetten.

Men zegt dat ie meer vermogen geeft als een DPU 3K6 !!! Alleen deze levert meer dynamisch vermogen vanwege de processor kaarten ( Die overigens ook voor de DP5000 te krijgen zijn )

Comment

• Studio Moved
            • Dec 2004
            • 75

Is het niet makkelijker om je connectorplaat onderaan te zetten? dan zitten je kabels niet in de weg en heb je iets langere kabel om mee te werken

HOE wordt de van stroom voorzien? Langs de achterkant,...

Verder mooi gedaan, leuk setje!!!
            Studio Moved

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Stroom gaat via achterkant ( alles is los ) omdat er bij groot vermogen toch apart aangestuurd wordt ( het liefst 3*16A )2 voor de versterkers en 1 voor de eq en x-over.

En over die kabels heb je gelijk maar zo vindt ik het makkelijker hoef je niet zoveel te bukken en afstellen hoeft meestal niet (doe je van te voren ) en niet tijdens de klus ........

Comment

• Full On
                • Dec 2004
                • 11

Jah.....
                Ik dacht toch dat versterkers, eq's enzo pas konden worden afgesteld NADAT je alles hebt aangesloten en er toch al een streepje geluid uit komt??
                Je mag me altijd een keer komen voordoen hoe je alles al kan instellen zonder dat het al werkt.
                (volgens mij als je dat kan.... ben je binnen de kortste keren steenrijk)

Grtz,
                B&
                Druk je op \'Full On\'.... vallen plots alle lampjes uit!!??

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door Full On

Jah.....
                  Ik dacht toch dat versterkers, eq's enzo pas konden worden afgesteld NADAT je alles hebt aangesloten en er toch al een streepje geluid uit komt??
                  Je mag me altijd een keer komen voordoen hoe je alles al kan instellen zonder dat het al werkt.
                  (volgens mij als je dat kan.... ben je binnen de kortste keren steenrijk)

Grtz,
                  B&
                  Awel beste Full-on, dit kan, mits je je eigen materiaal KENT !!
                  EN DAT IS NOU NET HET PROBLEEM, velen kopen een set en kunnen er niet mee werken [V]
                  Zelf beschik ik over een EAW set, die zet ik binnen de kortste keren op een podium met een standaard EQ [^] wat een beetje eigen is aan het systeem !!!!!
                  Dit vereist ervaring en goeie oren aan je kop ( hoofd ) !!!!
                  Nu jij [^]
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

als je je systeem goed kent hoef je niet veel af te stellen.

Natuurlijk moet je alles wat bijtrekken maar je hoeft niet de hele avond achter je rack te zitten.

EQ wordt alleen gebruikt om iets weg te halen niet om mee op te peppen ( als je dat moet doen is er iets niet goed in je speaker-systeem ) EQ staat normaal buiten de toppen ( drivers die laat ik meestal wat relaxer klinken dmv eq ) En op sommige lokatie moet ik wat laag weghalen voor resonantie van de draaitafels.

Ik heb geleerd dat je beter kunt weghalen als bijzetten !!

Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak van geluid.

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door mephisto

als je je systeem goed kent hoef je niet veel af te stellen.
                      Ik heb geleerd dat je beter kunt weghalen als bijzetten !!

Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak van geluid.
                      Mephisto, je wordt mijn maatje [:I]
                      Bijzetten doe ik nooit op een EQ, alleen weghalen
                      Een EQ is een vervormings-toestel, dus zoveel mogelijk afblijven
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• tuurKE
                        • Jan 2005
                        • 252

ziet er leuk uit. Persoonlijk zou ik de connectorplaat ook onderaan gezet hebben, is makkelijker en overzichtelijker, nooit kabels die voor de pieklampjes en dergelijke hangen!!
                        Voor de rest mooie case.
                        Maar wij hebben.......
                        .......chamsys!!

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

over die connectorplaat : ok ok ok jullie hebben gelijk !!! ik heb al mijn racks op deze manier ingedeeld omdat ik een hekel heb aan bukken.

en over die limiter lampjes ben ik niet bang........ die branden zelden of nooit.

Rack geeft vermogen genoeg !!!

en als je een goed systeem hebt hoef je niet op de max te draaien.

Ben nu bezig met 4 labs ( moeten op 1 versterker gaan draaien ) ben benieuwd of ze het kunnen houden ( LAB12 is maar 400W )

Maar weet uit ervaring dat ze veel kunnen hebben maar een oververmogen van ongever 1KW is best wel veel in mijn ogen.

Als topkast heb ik combinatie van de HD15 (laag ) en 10" mid hoorngeladen en een 1" driver maar daar ben ik nog niet uit. Misschien een dubbele HD15 met driver 2" in een behuizing.

Lijkt mij iets beter. !!

Comment

• Klaaske
                            • Jun 2003
                            • 571

citaat:
                            Ben nu bezig met 4 labs ( moeten op 1 versterker gaan draaien ) ben benieuwd of ze het kunnen houden ( LAB12 is maar 400W )
                            Jij gaat die bakken op 1,5 ohms laten draaien ? Afin, LABhorns kunnen in stack van 4-6 makelijk 2-3kWrms aan hóór..Maar bij LABhorns liever meer neerzetten als minder meer vermogen in pompen
                            <font size=\"1\">
                            Groeten,
                            Jaap
                            <b>
                            -[GSXke :)]-
                            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

1,5 ohm ?? Labsubwoofer is 4ohm dus twee per kant is 2ohm !!

maar goed, DP5000 is een beest van een versterker kan met gemak 2ohm draaien ( 2500W ) draai nu 4* 15" ( LX60 van Beyma ) per kant en gaat zonder moeite hoor !!!

Heb jij goede ervaringen met de labs ??

Wil beginnen met 2 per kant.

Comment

Working...