Oekie Drive In Show
Collapse
X
-
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40. -
Helaas nog geen reactie van oekie. Maar ik vraag me, nu ik de foto's weer zag, echt af wat er achter die knoppen schuilt. en ik vraag me dus ook af waar oekie is gebleven:P[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
[CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]Comment
-
Op de dimmerpacks zijn aangesloten:
De zwaailampen, Martin T-rex en Martin Mania-Ef1i en eventueel is er aan beide kanten nog ruimte voor een sneeuwmachine....Een slechte DJ is vaak de aanleiding tot een goed gesprek!Comment
-
Ik zat zo te kijken en ik zag op zo'n site deze foto:
Nu is mijn vraag weet iemand voor wat die grote rode knoppen zijn. toch niet voor de schietstoelen he?
Anders wacht ik wel op reactie van Iwan zelf
1 is voor het vuurwerk
2 is voor de schietstoel als er een bagger slechte DJ draait
3 is het licht en geluidsignaal als de DJ's dorst/honger hebben
4 is voor een valluik als er iemand grease of paradise nou je weet wel komt aanvragen ...
Iwan's versie:
Ik zal jullie uit de droom helpen...
Die is voor de apres ski fanfare...
What the hell is een apres ski fanfare...????
Een toeterkist. Wat iedereen in z'n hand (apres ski toeter) houd doen wij met knoppen... Maar dan harder en langer....Last edited by Oekie; 18-08-09, 21:07.Een slechte DJ is vaak de aanleiding tot een goed gesprek!Comment
-
-
Af en toe werk ik samen met een DJ die gebruikt maakt van 2x Pioneer CDJ 2000.
Speciaal hiervoor hebben we twee extra beugels gemaakt boven in de sound flightcase.
Op deze manier kunnen we gebruik maken van 6 cd spelers.
Erg overdreven natuurlijk. Normaliter maken we alleen gebruik van de 2x Pioneer CDJ 2000 in combinatie met de 1x numark CDN-90 of alleen van 2x Numark CDN-90.
Bijgaand ook nog een foto'tje van een kleine opstelling van m'n show.
En o ja voor de kenners:
Op foto 1 staat de powermax 5 erg laag opgesteld. Dit met in het achterhoofd houdend dat dit feest in een houten zaal plaats vond (Archeon) en het geluidsniveau na 23.00 uur omlaag moest en het voor 125 personen was...
Op foto 2 staan inderdaad nog 2 Pioneer CDJ-1000 MK3 deze zijn inmiddels vernieuwd door de CDJ 2000....
Een slechte DJ is vaak de aanleiding tot een goed gesprek!Comment
-
Oekie! Mooie nette spullen heb je! Goed gedaan...
Maar doe mij, jezelf en je klanten een plezier en zorg dat die topkasten omhoog komen.
Stel ik kom bij jou inprikken met mijn taperack voor de artiest waarvoor ik werk en ik hoor van je dat je een keurige Dyacord set hebt staan,....dan denk ik, okey dat is in orde.
Kom ik binnen en staan die toppen zo laag;.... dan komt het eigen setje uit de bus.
Op deze manier klettert het hoog tegen de voorste personen aan. Geen verstaanbaarheid! De hoogte van de zaal is nooit een excuus; alleen als je er zelf niet in kan staan
Als je geld hebt voor CDJ1000's kun je vast ook wel 2 paaltjes kopen! Of een kubus bouwen die tussen de subs en toppen kan!
Succes!Last edited by MusicSupport; 21-05-10, 00:18.d&b AudiotechnikComment
-
Mocht het gaan kantelen, dan kun je de kistjes nog altijd verzwaren aan de onderkant door er wat in te gooien.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Simpel denken: Pak die kistjes waar nu de Wizzards op staan, knikker ze op hun kant bovenop de sub, de hele stack vaststrappen en klaar ben je. Zo even van de foto gezien win je dan al gauw een driekwart meter aan hoogte.
Mocht het gaan kantelen, dan kun je de kistjes nog altijd verzwaren aan de onderkant door er wat in te gooien.d&b AudiotechnikComment
-
Dat de boel aan de bovenkant zwaarder wordt heb je met een truss ertussen ook, en met een tussenpaaltje al helemaal veel last van. Als het goed aan elkaar vast zit maakt het niet uit of je een los speakerkastje, trusspaaltje, flightcase of betonblok gebruikt.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik de kistjes TUSSEN de sub en top bedoel, als alternatief voor een tussenpaaltje of stukje truss? Niet de hele stack op het kistje parkeren.
Dat de boel aan de bovenkant zwaarder wordt heb je met een truss ertussen ook, en met een tussenpaaltje al helemaal veel last van. Als het goed aan elkaar vast zit maakt het niet uit of je een los speakerkastje, trusspaaltje, flightcase of betonblok gebruikt.
Ja zeker wel, ten eerste is er het prijsverschil, en ten tweede heb ik zo'n gevoel dat met een blok gewapend beton van formaat je sub tot brandhout versplinterd wordt...
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Beste allemaal....
Nogmaals als je deze set in deze opstelling open zet dan tetter je echt de tent uit. Sterker nog het moest om 23.00 uur al zachter. Ik heb dus bewust voor gekozen voor deze opstelling.
Ik ben het met jullie eens dat het er zo niet uit ziet. Maar met dat armzalige stokje (tussenpaaltje) wat er standaard bij geleverd zit al helemaal niet.
Normaal als wij een opstelling neerzetten gaan er altijd 2 extra sub's mee !!!! Of we die dan wel of niet aansluiten ligt helemaal aan ons, en dan staan er zelfs nog twee alluminuim onderstellen onder om inderdaad het hoog wat hoger door de zaal heen te laten gieren!
Onlangs bij een geluidstechnicus geweest en hebben het set eens nader onder de loep gelegd. Het is nou eenmaal een brute brul set voor weinig geld. Kijk als je 20.000 euro meer heb te besteden dan werd het ook wel anders.
Alle waar naar z'n geld....Last edited by Oekie; 31-05-10, 07:09.Een slechte DJ is vaak de aanleiding tot een goed gesprek!Comment
Comment