Raveland

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

met 2 x mc15 gewoon std feestjes tot 40/50man
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• DJ_marc
      • May 2004
      • 130

maar dit set is dus wel goed voor minder dan 75 man en voor thuis gebruik en kleine zalen???

Marc
      Marc {The Soundboys}

Comment

• Dj Maarten
        • Dec 2005
        • 9

Geen idee

Ik weet niet hoevaak je een set voor 250 man nodig hebt. In de verhuur kun je voor 200 euro bij de meeste bedrijven wel een leuk setje huren wat in die buurt komt. Maar deze troep moet je absoluut niet kopen. Koop pas geluid als je zeker weet dat het zichzelf terugverdient. Zolang dat niet het geval is moet je het gewoon huren.
        Je kunt misschien wel investeren in een wat kleiner setje, bijvoorbeeld iets wat tot 100 man gaat ofzo. Zorg dan dat je dit doet van een merk wat je ook ergens kunt huren. Dan kun je er zo een paar baskasten bij zetten.
        Succes ermee!

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by DJ_marc
          Dus dit is wel een goed set tot 75 man. :P of gewoon voor klene groepen???

Groetjes Marc
          maar dit set is dus wel goed voor minder dan 75 man en voor thuis gebruik en kleine zalen???
          Lees je nu wel wat er staat geschreven door andere mensen en wil je gewoon hartnekkig vasthouden aan die Raveland rommel of begrijp je niet dat de mensen jou de genoemde Raveland ENORM afraden?

Ik sluit mij van harte bij deze mensen aan, begin niet aan die Raveland rommel maar spaar door zodat je kunt kijken naar iets deftigers. Je kunt ook gewoon huren en de prijs aan de klant doorbereken. Waarom zou je alles zelf willen hebbn in eigendom als je niet eens het budget hebt voor goed spul. Ik heb zelf ook niet alles in eigen beheer kan ik jou zeggen. Ik heb een paar mengtafels, FX racken, microfoons, etc. in eigen beheer maar speakers en versterkers huur ik ook zodat ik kan a[FONT=Arial]nticiperen [/FONT]op het formaat/soort ruimte en aantal bezoekers.

Comment

• Dj_rOyy
            • Jun 2005
            • 4

250 euro als budget?
            Das beetje weinig voor een set van 250 man.
            k denk dat je toch moet gaan sparen naar de 500 dan heb jj een klein beginners set.
            Greetz roy

Comment

• jaspertje
              • Dec 2005
              • 229

Marc

heb je al feestjes dan waar meer dan 75 mensen komen?

begin gewoon zoals iedereen begind (klein)
              raveland zou ik niet aan beginnen even doorsparen

heb even op je site gekeken
              -hoop niet dat ik je versteker heb gezien

snap trouwens niet dat je wel geld hebt voor een martin mania en niet voor een paar goede boxen

mvg jaspertje
              Last edited by jaspertje; 04-01-06, 16:39.
              sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• DJ_marc
                • May 2004
                • 130

Nou ik was ook eerst van plan om goede boxen tekopen. alleen toen heb ik ff gekeken enzo. En aangezien ik niet zovaak draai op feesten en ik het heel leuk vind om met wat licht effecten aan te rommelen heb ik eerst die martin gekocht. En daarna wou ik verder sparen voor goede boxen.Maar ik begrijp dat dat Raveland prut is. Oke. Dan zoek ik dus een setje voor tenslote 100 man. Hoeveel wat heb ik dan nodig en wat is dan een goed merk. En heeft er iemand ervaring met het merk: NJD. Gebruikt iemand dit merk??

Groetjes Marc.
                Marc {The Soundboys}

Comment

• jaspertje
                  • Dec 2005
                  • 229

nooit van gehoord heb je foto's/specs van ?

mvg jaspertje
                  sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• GoTMoRe
                    • Aug 2005
                    • 350

Er zijn veel goeie merken met goeie speakers en slechte speakers.

bijvoorbeeld JBL.. je zou zeggen topmerk met topspeakers. Naar mijn mening dus niet zo. Zeker met de budget reeks ( JRX ) Kwalitiefs niks beter dan een beste dap ( en nou niet iedereen met een JRX luidspreker in de aanval gaan.. ), maar toch staat er dan een grotere naam op die de prijs ook flink doet stijgen!

Je kan kijken naar een goede dap ( AX reeks, kwa geluid en kwalitiet zowaar hetzelfde, als het al niet beter is, als de JBL jrx, en toch staat hier dap op en kost het 2x minder, gek hé? )

Enige probleem van deze serie is het redement weer, het gaat namelijk niet echt hard en je moet erg veel neer zetten voor het gewenste resultaat dat je mag verwachten in een ruimte geschikt voor 100man.
                    Zegmaar ( om even een vergelijking te maken.. ) dat je 1 JBL JRX 18" sub nodig hebt per kant.. Voor hetzelfde geld heb je 2 AX15b subs, die beter klinken en 40euro goedkoper zijn totaal, maar je hebt er wel 2 nodig om hetzelfde effect te bereiken..

Je kan bijvoorbeeld kijken naar HK, eeerg leuke kasten. Dap AX zijn er kopieen van, welles waar klinken ook hier weer de Dap's beter en kosten minder, MAAR de HK's hebben veeel meer power in zich ( scheelt gauw zon 3db per luidspreker.. )

Je kan ook kijken naar iets echts serieus, maar denk dat dat al snel buiten je budget valt.
                    lala..

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Originally posted by GoTMoRe
                      Er zijn veel goeie merken met goeie speakers en slechte speakers.

bijvoorbeeld JBL.. je zou zeggen topmerk met topspeakers. Naar mijn mening dus niet zo. Zeker met de budget reeks ( JRX ) Kwalitiefs niks beter dan een beste dap ( en nou niet iedereen met een JRX luidspreker in de aanval gaan.. ), maar toch staat er dan een grotere naam op die de prijs ook flink doet stijgen!
                      Nou, het leuke is dat ik vind dat deze speakers wel kwalitatief (gebruiksduur) stukken beter zijn, ik heb ze dus ook (SF25) en al heel wat keren tot het uiterste mee gedraaid (dikke 1200 Watt op hun kiezen) en het geluid bleef heel goed, tuurlijk niet te vergelijken met duurdere type's, maar voor drive-in meer dan prima.

Ook vind ik de geluidsdruk vaak stukken hoger liggen, dan als voorbeeld de AX serie van Dap. Tot slot idd het merk, JBL, als iemand je huren wilt, of je moet een bandje uitversterken staat een merk gewoon 10 x beter dan een merkje als DAP, tis zo.. Zelf de DAP RW15, MC15, PR-reeks en ook de AX reeks (die laatste alleen gehoord) maar allen beginnen BEHOORLIJK slecht te klinken wanneer je het RMS-belastbaarheid overschreidt, en nog niet zo'n beetje ook.. Vooral de RW klonk ONGELOOFLIJK slecht, ook de AX is, wanneer die (te) zwaar belast word geen pretje. Bovendien is de geluidsdruk om te huilen.. Leuk voor kleine café zalen etc, meer niet.. Terwijl ik met de JBL's in grote zalen, en zelfs openlucht probleemloos gedraaid heb..

Dus niet geheel mee eens Iedereen is zeer welkom om te komen vergelijken.. Tot slot heb ik ze meer dan anderhalf jaar, en kapotte drivers, ofzo? Nopes.. Niets.
                      Je kan kijken naar een goede dap ( AX reeks, kwa geluid en kwalitiet zowaar hetzelfde, als het al niet beter is, als de JBL jrx, en toch staat hier dap op en kost het 2x minder, gek hé? )
                      Ooit gehoord naast de JBL's ? Nee? Ik wel. Ze klinken idd iets beter (valt wel te overzien..) maar de geluidsdruk (gevoeligheid) ligt bij JBL velen malen hoger (iig voor het gehoor)
                      Enige probleem van deze serie is het redement weer, het gaat namelijk niet echt hard en je moet erg veel neer zetten voor het gewenste resultaat dat je mag verwachten in een ruimte geschikt voor 100man.
                      Zegmaar ( om even een vergelijking te maken.. ) dat je 1 JBL JRX 18" sub nodig hebt per kant.. Voor hetzelfde geld heb je 2 AX15b subs, die beter klinken en 40euro goedkoper zijn totaal, maar je hebt er wel 2 nodig om hetzelfde effect te bereiken..
                      Daar heb je het al natuurlijk, je moet er 2 neerzetten, en er staat dan DAP (zoals ik zei, voor de gebruiker misschien niet zo belangrijk, maar sommige klanten zien liever merk..). Ook weet ik niet hoe het zit met de levensduur, de Dap RW18B baskistjes hoor ik vaker kapotspelen, JBL's (gek maar waar) nog nooit een klacht over gehoord.

Kortom, ik vind de JRX heel goed voor het geld, hoge gevoeligheid, flinke belastbaarheid (eerlijk opgegeven) met (zeker voor budget speakers!) een hele hoop reserves, én je hebt een merk-box met hogere restwaarde...
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• GoTMoRe
                        • Aug 2005
                        • 350

( even zonder quote om niet te lezen post te voorkomen )

Ik bedoelde eigenlijk dat ik het zonde vondt dat JBL deze speakers maakt terwijl ze niet eens zo gek veel beter zijn dan een beste dap. Alle goedkopere klasses van dap buiten zicht gehouden, en even alleen over de AX.

Ik denk ( durf dit echter niet op eigen ervaring te beweren ) dat een dap wel degelijk bij NORMAAL gebruik net zo lang kan mee gaan als de JBL. De hogere rest waarde is een feit, door het naampje JBL.

Het grote dat euvel is ook idd zoals je zegt, hoe meer vermogen hoe sneller je ze kapot speelt. Voor zover ik weet lopen er weinig serieuse jongens met gezond verstand rond met een RW setje om ze heel te houden. Meer het groepje dat de skytec gekloot gewent is, en er niet voor terugdeinst flink in de clip te gaan en even 1000 watt op een 180watt dap drivertje te gooien.
                        Dan kan ik je ook wel vertellen dat hij er binnen 3maand mee uitscheit

Ik heb de JRX en de Dap echter WEL naast mekaar gehad
                        En vondt de dap eigenlijk op alle kanten beter klinken. De JBL's gaan harder, maar dat bedoel ik ook met dat verhaal over die 2 dap sub's.

Zolang je een dap normaal behandelt kun je er net zolang plezier van hebben als een JBL, maar je moet idd niet teveel vermogen erop zetten.

Ik denk echter wel dat er beter te krijgen is voor het geld, want voor 200euri 3db meer redement vindt ik beetje te ver gaan

( Zoals je zegt over de goedkopere/overige dap series kan ik je niet tegenspreken, ze zijn idd ruk als het erop aankomt het is niet anders.. )
                        lala..

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

.
                          Altijd leuk als knapen van 16 een wereldtopmerk als JBL gaan afzeiken.
                          MercedesBenz is qua auto ook zeker niks...Kom op zeg, kwaliTAtiefs staat JBL gewoon in de top 5 ter wereld...En ze doen het ook pas een paar weken, daar in Northridge...

Comment

• GoTMoRe
                            • Aug 2005
                            • 350

Originally posted by MacGyverSounds
                            Altijd leuk als knapen van 16 een wereldtopmerk als JBL gaan afzeiken.
                            MercedesBenz is qua auto ook zeker niks...Kom op zeg, kwaliTAtiefs staat JBL gewoon in de top 5 ter wereld...En ze doen het ook pas een paar weken, daar in Northridge...
                            In ieder geval genoeg ervaring om als 16jarige knaap te weten dat ik het zonde vindt dat een merk als JBL zijn naam afdoet met een serie als JRX. Die dus niks beter presteert als een beste dap, geloof het of niet maar je zult niet veel anders kunnen gaan beweren. Enkel dat hij meer redement heeft.
                            En volgens mij heb ik niks gezegt over het merk? enkel over deze bepaalde serie.

Alles wat ik ermee probeer te zeggen is dat je in het budget segment, voor het zelfde geld meer speaker kunt krijgen als bij jbl.

PS; waar is de reactie van Sis gebleven?
                            Last edited by GoTMoRe; 04-01-06, 22:01.
                            lala..

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Ik heb mijn reactie verwijderd !
                              Met reden !!
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Dr. Edie
                                • May 2003
                                • 671

In ieder geval genoeg ervaring om als 16jarige knaap te weten dat ik het zonde vindt dat een merk als JBL zijn naam afdoet met een serie als JRX. Die dus niks beter presteert als een beste dap, geloof het of niet maar je zult niet veel anders kunnen gaan beweren. Enkel dat hij meer redement heeft.
                                En volgens mij heb ik niks gezegt over het merk? enkel over deze bepaalde serie.

Alles wat ik ermee probeer te zeggen is dat je in het budget segment, voor het zelfde geld meer speaker kunt krijgen als bij jbl.

PS; waar is de reactie van Sis gebleven?
                                Ik wil je zeker niet tegenspreken dat er niet beter te krijgen is, maar om de JRX reeks zwart te maken? Nee. Die 200 Euro zit zeker weten ook in de kast, en niet alleen het naampje.. Ik noem de linnen randen, ferrofluid koeling in HT driver, kapton spreekspoelen, hoge kwaliteits filters (zonder goedkope folie condensator's) en een (vind ik) duurzamere afwerking..

Bij de AX serie weet ik zeker dat ik bij evenhard/veel gebruik als de JBL's de laklaag compleet versleten had, de JBL's zijn welliswaar bekleed máár zien er nog piekfijn uit (ook geen loslatende naden, ingedeukte hoeken ofzo..) dus het geld zit toch ergens in.. Je hebt gelijk dat er veel teveel op kastjes zetten, ik speelde dan wel safe op de RW15's (ik had een Peavey CS800 erop staan, onder de clip) en het klonk heel even leuk, maar na een uurtje klonk het geluid ZOO ruk.. JBL's heb ik de gehele optocht een dikke 8 uur, misschien langer, volluit bespeeld, dik vermogen erop, en gaven ze een krimp? Neehoor, en het geluid bleef (zover als kan...) top.. Dit wel met limiters en processor (DX24).
                                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...