Raveland

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by GoTMoRe
    Alles wat ik ermee probeer te zeggen is dat je in het budget segment, voor het zelfde geld meer speaker kunt krijgen als bij jbl.
    jaja. Meer speakers voor het zelfde geld DAN bij JBL, zeker.

Dit zijn dus de situaties waarom we als modjes vergaderen over de optie om nieuwelingen eerst een paar maand mee te laten lopen om wat kennis op te doen. Pas na die maanden mogen nieuwelingen dan ook beginnen met schrijven... Je geeft de voorstanders van deze optie wel erg gemakkelijk gelijk...

Comment

• S500D
      • Feb 2003
      • 215

DAP versus JBL

Ik ben op dit moment bezig voor een klant de DAP RW12 aan het klinken te krijgen (Wat een k*tkast) die dingen klinken voor geen ene meter zijn ze verschikkelijk schel dat ik nu ook wel snap waarom die krengen ze hard gaan.
      Na menige uurtjes met een ultradrive van berhinger gespeeld te hebben heb ik nog enige geluidskwaliteit uit die dapjes gekregen.

Wat heeft dit tot gevolg: het rendament van die dappen zakte zo drastisch naar beneden dat je nog maar weinig volume overhoudt.

Nu vind ik ook dat de JBL JRX redelijk schel klinken, maar dan eigenlijk alleen bij hoge volumes maar dat heb je met een beetje EQ'en zo weer verholpen.

Gr Ron.
      U draait, Wij vragen.

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Originally posted by S500D
        Ik ben op dit moment bezig voor een klant de DAP RW12 aan het klinken te krijgen (Wat een k*tkast) die dingen klinken voor geen ene meter zijn ze verschikkelijk schel dat ik nu ook wel snap waarom die krengen ze hard gaan.
        Na menige uurtjes met een ultradrive van berhinger gespeeld te hebben heb ik nog enige geluidskwaliteit uit die dapjes gekregen.

Wat heeft dit tot gevolg: het rendament van die dappen zakte zo drastisch naar beneden dat je nog maar weinig volume overhoudt.
        Kijk, dit had ik dus met carnaval 2 jaar geleden... Gehuurd door een groep, lekker met twee Dap RW15's en 2 baskisten, heel even klonk het aardig, beetje spelen met de equalizer voor een wat beter geluid, hoe langer het duurde hoe slechter het klinken ging, daarna ging het rendement (heel gek..) gewoon achteruit, normaal is het als je veel zuipt of lang in een ruimte met veel lawaai staat dat je oren dicht gaan zitten, maar niet zo erg als toen! Er bleef niks meer over aan geluid, en dat was behoorlijk voorschut toen Een heel leerzaam begin voor mij, sindsdien Dap afgezworen! (en ja; heb meerdere type's gehad, allen ruk..) de AX gaat, maar hebben weer een rendement van niks.
        Nu vind ik ook dat de JBL JRX redelijk schel klinken, maar dan eigenlijk alleen bij hoge volumes maar dat heb je met een beetje EQ'en zo weer verholpen.
        JRX'en klinken natuurlijk niet moeders mooiste, maar zoals je zegt blijft het geluid wel goed, ook na velen uren draaien, en het leukste; ze gaan zo lekker hard
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Einde discussie over andere materialen,. graag weer naar raveland terug.

voor de rest van de merken open je maar een nieuw (of oud) topic.

gerard

Comment

• jaspertje
            • Dec 2005
            • 229

het komt er gewoon op neer GEEN raveland kopen

mvg jaspertje
            sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• Dj-Sjors

Maar JBL is wel even wat duurder dan Raveland

Comment

• jaspertje
                • Dec 2005
                • 229

Originally posted by Dj-Sjors
                Maar JBL is wel even wat duurder dan Raveland

je meent het
                volgens mij is er ook wel iets kwaliteits verschil

en ze hebben het hier boven over DAP en JBL

mvg jaspertje
                sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• SSDI productions
                  • Jan 2006
                  • 8

[quote=GoTMoRe]Er zijn veel goeie merken met goeie speakers en slechte speakers.

Je kan kijken naar een goede dap ( AX reeks, kwa geluid en kwalitiet zowaar hetzelfde, als het al niet beter is, als de JBL jrx, en toch staat hier dap op en kost het 2x minder, gek hé? )

Enige probleem van deze serie is het redement weer, het gaat namelijk niet echt hard en je moet erg veel neer zetten voor het gewenste resultaat dat je mag verwachten in een ruimte geschikt voor 100man.
                  Zegmaar ( om even een vergelijking te maken.. ) dat je 1 JBL JRX 18" sub nodig hebt per kant.. Voor hetzelfde geld heb je 2 AX15b subs, die beter klinken en 40euro goedkoper zijn totaal, maar je hebt er wel 2 nodig om hetzelfde effect te bereiken..

Je kan bijvoorbeeld kijken naar HK, eeerg leuke kasten. Dap AX zijn er kopieen van, welles waar klinken ook hier weer de Dap's beter en kosten minder, MAAR de HK's hebben veeel meer power in zich ( scheelt gauw zon 3db per luidspreker.. ) quote]

ten eerste haal je met 2 ax 15b en 2 ax12/ax15 100 man
                  en heb de pr115b en de ax 15b naast elkaar gehoord en vind de ax15b 10 keer beter en voller klinker de pr115b heeft alleen wat meer vermogen maar dat merk je pas als je ze op een flinke versterker gooid.
                  Last edited by SSDI productions; 12-01-06, 21:21.

Comment

• GoTMoRe
                    • Aug 2005
                    • 350

[quote=SSDI productions][quote=GoTMoRe]Er zijn veel goeie merken met goeie speakers en slechte speakers.

Je kan kijken naar een goede dap ( AX reeks, kwa geluid en kwalitiet zowaar hetzelfde, als het al niet beter is, als de JBL jrx, en toch staat hier dap op en kost het 2x minder, gek hé? )

Enige probleem van deze serie is het redement weer, het gaat namelijk niet echt hard en je moet erg veel neer zetten voor het gewenste resultaat dat je mag verwachten in een ruimte geschikt voor 100man.
                    Zegmaar ( om even een vergelijking te maken.. ) dat je 1 JBL JRX 18" sub nodig hebt per kant.. Voor hetzelfde geld heb je 2 AX15b subs, die beter klinken en 40euro goedkoper zijn totaal, maar je hebt er wel 2 nodig om hetzelfde effect te bereiken..

Je kan bijvoorbeeld kijken naar HK, eeerg leuke kasten. Dap AX zijn er kopieen van, welles waar klinken ook hier weer de Dap's beter en kosten minder, MAAR de HK's hebben veeel meer power in zich ( scheelt gauw zon 3db per luidspreker.. )

ten eerste haal je met 2 ax 15b en 2 ax12/ax15 100 man
                    en heb de pr115b en de ax 15b naast elkaar gehoord en vind de ax15b 10 keer beter en voller klinker de pr115b heeft alleen wat meer vermogen maar dat merk je pas als je ze op een flinke versterker gooid.
                    Gooi ze maar eens volopen met een phunk bandje dr achter.. Je gaat gelijk heel anders denken over deze subs. Ik heb totnutoe ALTIJD voor 100man 2 per kant neergezet, met het nodige vermogen erachter. Met 1sub per kant redt je dit simpel weg niet.
                    lala..

Comment

• SSDI productions
                      • Jan 2006
                      • 8

[quote=Gooi ze maar eens volopen met een phunk bandje dr achter.. Je gaat gelijk heel anders denken over deze subs. Ik heb totnutoe ALTIJD voor 100man 2 per kant neergezet, met het nodige vermogen erachter. Met 1sub per kant redt je dit simpel weg niet.[/quote]

je hebt het nu wel over live-werk en ik heb het over dj werk / disco's en dergelijke, ik heb ook liever 2 18'' subs of 4 15'' per kant maar als je niks anders heb is het met 2 ook degelijk te doen.

edit:
                      ik zie op je site dat je 2 k112 en 2 rw12 hebt en gebruik je die ook op die 2 subs per kant? zo ja dan zal je echt niet volluit staan te draaien want 2 k112 en 2 rw12 houden nooit 4 ax15b bij.
                      Last edited by SSDI productions; 13-01-06, 14:32.

Comment

• GoTMoRe
                        • Aug 2005
                        • 350

Originally posted by SSDI productions
                        je hebt het nu wel over live-werk en ik heb het over dj werk / disco's en dergelijke, ik heb ook liever 2 18'' subs of 4 15'' per kant maar als je niks anders heb is het met 2 ook degelijk te doen.

edit:
                        ik zie op je site dat je 2 k112 en 2 rw12 hebt en gebruik je die ook op die 2 subs per kant? zo ja dan zal je echt niet volluit staan te draaien want 2 k112 en 2 rw12 houden nooit 4 ax15b bij.
                        1 K112 per kant trekt zeker wel 2 AX15b per kant, mits leuke versterkers erachter. ( Heb deze opstelling alleen nog maar met live werk gebruikt en nog niet met DJ werk, hoe de top het dan trekt weet ik dus niet )

Maar zoals je al aangeeft heb je voor live werk en behoorlijke bak laag meer nodig, en voor een DJ.

De RW-12's worden in principe niet meer gebruikt, te weinig redement en klinken niet lekker genoeg voor een bandje.
                        lala..

Comment

• adf
                          • Jul 2009
                          • 1

raveland

Jullie kunnen veel kritiek leveren over Raveland, maar ik heb zelf de Raveland XCV 1200 aangeschafd voor de drive-in-shows, nou ze blazen echt gewoon goed, goede prijs/kwaliteit verhouding! Ik heb dat setje al een jaar dus niet zeuren a.u.b!!!

Comment

• DJ-Jan
                            • Jun 2008
                            • 327

Bedankt voor deze nuttige kick en je mening..........
                            Event-Light

Comment

• LJKEVIN
                              • Dec 2005
                              • 426

Beste "ADF",

Jou toevoeging aan dit jaren oude topic valt niet echt noemenswaardig te noemen wanneer je het mij vraagt.

In "onze wereld" (de wereld van licht, geluid en video) zijn er in allerlei prijsklasses producten te vinden.
                              Raveland valt direct weg als we het over semi-professioneel, dan wel professionele audioapparatuur hebben.

Je setje zal ongetwijfeld net zo hard "blazen" als mijn airco, maar denk wel even na voordat je iets post.
                              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• laserguy
                                • Jun 2003
                                • 2755

Dat je je setje leuk vindt is goed voor je!
                                Maar omdat je duidelijk geen ervaring hebt met duurder en beter heb je echt geen basis om een waardeoordeel te vormen, met alle respect.
                                Voor je dus zulke onzin schrijft moet je echt eerst wel beseffen wat er allemaal op de markt is en hoe het zich tot elkaar verhoudt.
                                Kijk als je met je eerste Lada rijdt dan vind je dat misschien een supertoffe auto voor het geld. Als je later met een Audi/Porsche/Merc/BMW/... rijdt dan zul je echt wel op je mening terugkomen over het algemeen rijcomfort.
                                Wie een TSX-15 van JB heeft die is daar over het algemeen heel tevreden over. Wanneer die echter op zijn zelfde installatie een Vibe 15 van JB aansluit dan ligt de TSX-15 buiten.
                                Maar zomaar kwaliteitsuitspraken doen zonder te weten wat er nog allemaal op de markt is, is onzin.
                                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...