Is dit je eerste bezoek aan het J&H Licht en Geluid forum? Neem dan de veelgestelde vragen (FAQ) even door. Om berichten te kunnen plaatsen, dien je je eenmalig te registreren.
Nou dat komt niet vaak voor zeg... bij de bruiloften die ik in een ver verleden heb gedaan stond daar de doodstraf op
Voor de rest ziet het er toch prima uit allemaal?!
Ik stond ook erg verbaasd dat ze een Polonaise gingen houden, maar het was wel super gezellig op de muziek van Frans Bauer Maar dit idee kwam ook van een man, die een paar glaasjes teveel ophad, vandaar.
Sorry hoor sis doe rustig! Op dit forum is al zoooo vaak gesproken over kabels. En als deze jongen dat niet opvangt herinner ik hem hieraan. Zodat dat de volgende keer nog beter gaat!
Pff dat moest ik kwijt.
Groetjes, En je kabels hangen perfect hoor!
Franko
De kabels hingen niet helemaal super, dat zie ik nu op de foto. Voor in de truss zelf moeten we veel kortere kabels gaan maken zodat er niet zo'n bult kabels liggen. Verder staat nu op het meeneemlijstje trekbandjes om alle kabels goed vast te maken zodat het er netjes uitziet.
Ik vind dat, als dit je eerste klusje was, je het verrekte netjes hebt gedaan en dat je jezelf wel op de schouder mag kloppen! Er zijn er zat die het na de eerste 100x (en meer...) nog steeds niet geleerd hebben! En onthou dat van die polonaise. Kan de volgende keer ook weer werken.
Hetzelfde met je kabels. Als je van plan bent om altijd met een (redelijke) vaste opstelling te werken is het zeker aan te raden om wat tijd (en geld) in op maat gemaakte kabels te maken! Denk je er wel aan om bij stroomkabels adereindhulsjes te gebruiken en de trekontlasting goed vast te draaien? En een paar safety's voor je parren e.d. zijn ook nooit weg. Tenzij ik ze over het hoofd gezien heb > dan vervalt het voorgaande!
Ik vind dat, als dit je eerste klusje was, je het verrekte netjes hebt gedaan en dat je jezelf wel op de schouder mag kloppen! Er zijn er zat die het na de eerste 100x (en meer...) nog steeds niet geleerd hebben! En onthou dat van die polonaise. Kan de volgende keer ook weer werken.
Hetzelfde met je kabels. Als je van plan bent om altijd met een (redelijke) vaste opstelling te werken is het zeker aan te raden om wat tijd (en geld) in op maat gemaakte kabels te maken! Denk je er wel aan om bij stroomkabels adereindhulsjes te gebruiken en de trekontlasting goed vast te draaien? En een paar safety's voor je parren e.d. zijn ook nooit weg. Tenzij ik ze over het hoofd gezien heb > dan vervalt het voorgaande!
En al doende leert men...
Dit was niet onze eerste klus, maar wel 1 van de eerst "grotere"dan normaal. 4 parren en de packs, derby,strobo en mushrooms waren gesaft, voor de overige 4 parren hadden we niks meer. Binnekort gaan we de kabels nog idd korter maken, zodat het niet zo'n kabelzooitje meer is.
Bruiloften in pak...brrr!
Mag rustig zeggen dat ik een rasechte bruiloften dj ben, maar het aantal bruiloften dat ik netjes in pak draai is op jaarbasis op 1 hand te tellen.
Doorgaans gewoon in spijkerbroek met een net overhemd.
Polonaise: bij sommige bruiloften staat daar de doodsstraf op, net zoals paradise by the dasboardlight draaien(!) maar bij andere bruiloften staat het publiek van begin tot einde in een lange rij en wordt er gehost dat het een lieve lust is. Zegt dus helemaal niets.
Afwerking is altijd een hekel punt met dit soort klussen. Mijn advies, investeer in een zwart doekje, kijk je moeder lief aan ( bloemetje helpt zeker!) en laat dat zwarte doekje ff netjes afzoomen. In combinatie met een rol zwarte gaffa kan je dan altijd netjes afrokken ( ja, zo noemen we dat netjes wegmoffelen van je kabelmeuk)
Wij draaien op 'nettere' feesten (zoals trouwfeesten, avonddiners...) ook nooit in maatpak hoor ! Zot, zo'n pak zit al super ongemakkelijk en zeker als je zweet (maar ik bespaar jullie de details)...
gewoon een jeans en een net hemd... (en zelfs dat zit niet altijd gemakkelijk, dat hemd dan )
Zaterdag nog een 'avonddiner' gedraait, beide in een net zwart hemd
Greetz
PS : best nette show, genoeg geluid voor zo'n lange zaal? (of lijkt deze maar 'lang')
In een net pak?
Eerst je helemaal de tandjes zweten om de boel uit te laden en op te bouwen.
En dan even je werk-kloffie uittrekken en je 3 delig pak aan pffff..
Natuurlijk geen mogenlijkheid om even op te frissen. etc. etc.
Neu mij niet gezien, Een mooie zwarte spijkerbroek met bijpassende overhemd, Paar nette schoenen (geen witte sportschoenen!) en klaar is ik.
Ik heb nog nooit een opmerking gekregen dat ik er niet netjes bij stond..
Moet er niet aan denken dicht bij alle "verwarmings-elementen" (amps, verlichting,dansend volk) wordt al warm bij de gedachte....
De klant verwacht je ook niet in een maatpak (tenminste niet bij mijn klanten)
In een net pak?
Eerst je helemaal de tandjes zweten om de boel uit te laden en op te bouwen.
En dan even je werk-kloffie uittrekken en je 3 delig pak aan pffff..
Natuurlijk geen mogenlijkheid om even op te frissen. etc. etc.
Neu mij niet gezien, Een mooie zwarte spijkerbroek met bijpassende overhemd, Paar nette schoenen (geen witte sportschoenen!) en klaar is ik.
Ik heb nog nooit een opmerking gekregen dat ik er niet netjes bij stond..
Moet er niet aan denken dicht bij alle "verwarmings-elementen" (amps, verlichting,dansend volk) wordt al warm bij de gedachte....
De klant verwacht je ook niet in een maatpak (tenminste niet bij mijn klanten)
gr. gilbert
Die jongen die in net pak liep, die liep tijdens opbouw gewoon in gewone kleding. Hij woonde namelijk 100 meter van de zaal af, en is snel gaan douchen en omkleden thuis.
Wij draaien op 'nettere' feesten (zoals trouwfeesten, avonddiners...) ook nooit in maatpak hoor ! Zot, zo'n pak zit al super ongemakkelijk en zeker als je zweet (maar ik bespaar jullie de details)...
gewoon een jeans en een net hemd... (en zelfs dat zit niet altijd gemakkelijk, dat hemd dan )
Zaterdag nog een 'avonddiner' gedraait, beide in een net zwart hemd
Greetz
PS : best nette show, genoeg geluid voor zo'n lange zaal? (of lijkt deze maar 'lang')
Het geluid was niet genoeg tot helemaal achterin de zaal, deze was inderdaad wel aardig lang. De mensen wilden niet meer betalen voor een grotere geluidsset, terwijl we ze het een paar keer hebben uitgelegd en voorgesteld. Ze zeiden dat ze niet meer te besteden hadden en wij zetten ook niet voor minder geld een grotere set neer, maar dat spreekt natuurlijk voorzich.
Ik zie dat jullie een Strobo hebben meegenomen op dat '' feest '', is die toen ook gebruikt?
Ziet er voor de verderest netjes uit vind ik.
Overgens in een Net Pak komen op een bruiloft vind ik weer Té.
-Meestal moet je er 1 huren als je er geen hebt
-Kunt netzoals modje al zegt, spijkerbroek aan en nog een fatsoenlijk shirt erop.
@ sis: ben het inderdaad met je eens, meestal gezeik om het kleinste dingetje. kleuren kabeltje hier, Kabels in Truss niet netjes bla bla bla. '' Zolang jij zelf maar niet in de zeik word genomen zal het goed zijn....''
@ Moderator: Over dat Gaffa gedoe, dan wel de GOEDE gaffa, en niet van die '' neppe '' plakmeuk die aan je kabels blijft plakken en je er HARSTIKKE MOEILIJK vanaf krijgt.
Welke Gaffa raad jij aan dan, of welke gebruik jij? Ik heb namelijk totaal geen idee welke ik moet halen.
Strobo is inderdaad niet aangeweest
Ik zie dat jullie een Strobo hebben meegenomen op dat '' feest '', is die toen ook gebruikt?
Ziet er voor de verderest netjes uit vind ik.
Overgens in een Net Pak komen op een bruiloft vind ik weer Té.
-Meestal moet je er 1 huren als je er geen hebt
-Kunt netzoals modje al zegt, spijkerbroek aan en nog een fatsoenlijk shirt erop.
@ sis: ben het inderdaad met je eens, meestal gezeik om het kleinste dingetje. kleuren kabeltje hier, Kabels in Truss niet netjes bla bla bla. '' Zolang jij zelf maar niet in de zeik word genomen zal het goed zijn....''
@ Moderator: Over dat Gaffa gedoe, dan wel de GOEDE gaffa, en niet van die '' neppe '' plakmeuk die aan je kabels blijft plakken en je er HARSTIKKE MOEILIJK vanaf krijgt.
Wat is er trtouwens nu met de kleuren kabeltjes? Zo ver ik weet gebruik ik alleen zwarte kabels, of is dit niet voor mij bedoeld?
Comment