Show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flash-a-new-generation
    • Nov 2006
    • 228

Show

beste mensen,

ik ben nieuw op dit forum en ik wil wel eens weten wat jullie van mijn tot nu toe zuurbijelkaar gespaarde/verdiende drive-in vinden.

geluid:
    -American audio Q-3433 mk2 4 kanaals mixer samen met twee maal pioneer cdj 800 mk1 in een case
    - eq behringer 1502
    - 2 maal mackie srm450 top speaker
    - 1 maal mackie swa1501 sub
    - 2 maal sennheiser freeport met skm 3 handheld
    en een laptopje met virtual dj voor het gavarieerde aanbod.
    tevens heb ik ook nog een kleinere set met twee Ramsa topspeakers en twee actieve subjes erbij.
    licht:
    -2 maal futurelight PHS-200 (msd250)
    -2 maal futurelight DJ 200 scan (msd250)
    -1 maal futurelight cy 200 barrelscan (msd250)
    -2 maal dimmerbar eurolite dtb-405 met 8xPAR 56 Long.
    -2 analoge strobo's met controller.
    wat analoge efectjes zoals mushrooms.
    en om de dmx aan te sturen een behringer lc2412. en natuurlijk ook nog een rookmachine en dat spul allemaal
    alles zit netjes in flightcases veelal Poelcase of i-pac. de truss is trouwens interal protruss t30 6 meter en de statieven zijn wind-ups van doughty nebula 33. alle lampen zijn voorzien van safty's.
    wat denken jullie hiervan??? het spul is allemaal niet ouder dan een jaar dus ik heb het afgelopen jaar niet stil gezeten ..
    nu ben ik bezig meer de PA kant op te gaan dus ik zoek een mooi tafeltje. zelf zat ik te denken aan een A&H Wizzard of een Soundcraft GB2/4/8.. wat denken jullie?
    buurt feest 2006: feestavond 2006 (70)
    buurt feest 2006: feestavond 2006 (41)

dit zijn de wat recentere foto's echt goed heb ik nog niet. ook lang niet alles op de foto's slechts een indruk.. wat denken jullie ervan??

flash
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Wat ik eerst zie, pro-licht show netjes voor mekaar!
    Apparatuur lijstje ziet er in sneltrein vaart overheen gelezen ook netjes uit.

Maar daar zie ik me toch een kabel zooi..
    Kon je echt niet even netjes je kabeltjes weg werken, voor de rest zo snel geen opmerkingen

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Ziet er heel goed uit, moet ik zeggen. Als ik verbeterpunten moet bedenken, moet ik het heel erg met DjFx eens zijn over die spaghetti-zooi rechts op de eerste foto. Wellicht het intelligent licht uitbreiden naar PHS - DJ200 - PHS - DJ200 - PHS. 1 extra moving head erbij en dan heb je een heel mooi rijtje effectlampen. De barrelscan kun je overwegen dan weg te laten.
      Verder ben ik van mening dat je minder met laptop moet werken en meer met cd's, maar over dit soort dingen zijn al tig discussies hier gevoerd.

Comment

• Ferry
        • Mar 2005
        • 61

Ik zie dat je ook gebruik maakt van een Mackie set alá de SRM450 topjes met een enkele SWA015 sub. ik gebruik zelf ook Mackie alleen dan een serie kleinere toppen (SRM350) Tot hoeveel man durven jullie deze set in te zetten?
        JBL Power of Sound

Comment

• flash-a-new-generation
          • Nov 2006
          • 228

mackies

deze set kan tot ong. 150personen aan (heb je genoeg geluid voor overstemend zonder kwaliteitsverlies). ma dat is natuurlijk ook afhankelijk van de ruimte. het weekend doe ik een pronkzitting, in een lange smalle zaal met 1 subje en 4 mackie srm450. ma dat komt voornamelijk door de zaal.
          de kabels heb je helemaal gelijk in. ze zitten wel allemaal met kabelbandjes aan de truss maar ik moest wat dmxlijnen vervangen (defecte conectoren) dus vandaar de zooi tevens had ik ma een uurtje om op te bouwen. daaom hingen de scanners er ook niet bij en normaal hangen de mushrooms bovenin de truss

ik werk ook het meeste met de cdj's trouwens, die laptop is voor een groot assortiment te kunnen aanbieden van nummers die je bijna nooit draait.

ik wil idd nog twee kopjes erbij maar ik vind dat deze te veel herrie maken dus waarschijnlijk gaan ze eruit en komen er 4 robe xt250 spots. (goede ervaringen mee) maar dat is iets voor de toekomst.

mvg,

Flash A New Generation
          -----------------------------------------------------------------------
          als je set maar goed klinkt

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Originally posted by flash-a-new-generation
            deze set kan tot ong. 150personen aan (heb je genoeg geluid voor overstemend zonder kwaliteitsverlies). ma dat is natuurlijk ook afhankelijk van de ruimte. het weekend doe ik een pronkzitting, in een lange smalle zaal met 1 subje en 4 mackie srm450. ma dat komt voornamelijk door de zaal.
            de kabels heb je helemaal gelijk in. ze zitten wel allemaal met kabelbandjes aan de truss maar ik moest wat dmxlijnen vervangen (defecte conectoren) dus vandaar de zooi tevens had ik ma een uurtje om op te bouwen. daaom hingen de scanners er ook niet bij en normaal hangen de mushrooms bovenin de truss

ik werk ook het meeste met de cdj's trouwens, die laptop is voor een groot assortiment te kunnen aanbieden van nummers die je bijna nooit draait.

ik wil idd nog twee kopjes erbij maar ik vind dat deze te veel herrie maken dus waarschijnlijk gaan ze eruit en komen er 4 robe xt250 spots. (goede ervaringen mee) maar dat is iets voor de toekomst.

mvg,

Flash A New Generation
            als je set maar goed klinkt
            Das toch een hele verbetering! Vind deze 'showtex/botex/futurelight/eurolite' headjes maar niets, overigens ben ik wel bij te horen dat steeds meer mensen robe kiezen! (is al een topic over!).

Over je set: ziet er goed uit! Je hebt een case verzameling waar ik niet aan kan tippen
            En volgens mij, is alle andere kritiek al gegeven hierboven!

Zeer netjes!
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• DjPeke
              • Nov 2006
              • 21

Je drive-in showtje kwa apparatuur ziet er zeker niet verkeerd uit. Maar het uiterlijk van zo'n show is natuurlijk ook heel erg belangrijk. Een drive-in dat goed geluid en licht geeft maar dat zich slecht presenteert wordt uiteindelijk minder gevraagd. Het is hier al eens gezegd, werk die kabeltjes weg, dan ziet het er een stuk beter uit. Misschien is het voor de toekomst een goed idee om voor je discomeubel een mooi verlicht bord met je drive- in naam en/of logo neer te zetten, daarachter kun je ook heel wat kabeltjes oprollen en wegleggen.
              Maar het ziet er verder goed uit!!!

Peke

Comment

• flash-a-new-generation
                • Nov 2006
                • 228

afwerking

een bord is helemaal niet functioneel en ziet er niet uit. ik heb nog wel wat decotruss die ik mogelijk wil gaan gebruiken voor de voorkant. daarvoor een bedrukt doek met evetueel de naam erop. ma ik heb net wat polo's etc besteld dus dat komt wel goed. maar voor mij is de show en geluidskwaliteit net wat belangrijker!! afwerking natuurlijk ook, maar dat is niet het aller belangrijkste voor mij.

als je set ma lekker klinkt

Comment

• StijnS
                  • Sep 2006
                  • 173

Ik kan niet anders zeggen dan prachtig!
                  Erg mooi dat je dit in 1 jaar allemaal bijeen gespaart hebt.

Ik zie trouwens dat je 2 verschillende strobes hebt, kunnen die dan ook in synchroon spelen?
                  Heb je overigens geen foto van achteraan de DJ-stage?

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Ooit een drive-in gezien ZONDER licht?
                    Nou ikke niet!

In het basisprincipe moet ik je gelijk geven, maar de drive-in zonder licht is toch ook niets?

Bespaar zeker niet te veel op licht, maar bedenk wel: overal zit een grens aan!
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Originally posted by LSaudio
                      Wat nou nog een paar kopjes erbij enzovoort...
                      wat is een drive-in show??? een lichtshow??

NEE!!!

Wat is het belangrijkst: GELUID!!
                      licht vind ik een geweldig iets om een drive-in show net iets meer te laten spetteren, maar zorg eerst maar eens dat er fatsoenlijk geluid komt...

DIT GELDT OVER HET ALGEMEEN, NIET ALLEEN VOOR JOU!!

want zoals eerder gezegd ziet het er prima uit maar kap nou eens met dat licht, mensen willen wat lampjes zien verder niks!!
                      Dat je graag een betere geluidsset ziet verschijnen is tot daar aan toe, maar die post van jou is wel erg extreem. Beetje inhouden, je hoeft niemand de grond in te stampen. Mocht hij echt een keer geluid te kort komen, kan hij altijd nog een PA-setje inhuren. Licht bijhuren luistert nauwer, als je het allemaal naar je hand wilt zetten en laten aansluiten op wat je al hebt.

Comment

• DJP-BIM
                        • Jan 2004
                        • 289

Originally posted by LSaudio

DIT GELDT OVER HET ALGEMEEN, NIET ALLEEN VOOR JOU!!

hahah lachen met jou, laat eens wat van jezelf zien voordat je blaat haha.
                        een Drive-in show is in mijn eigen een goed bij elkaar gevoegde set van geluid & licht die een stevig feestje kan bouwen.
                        bimshowequipment.nl

Comment

• Funmaker
                          • Jun 2006
                          • 922

hey mensen
                          hij is een stand-up comedian snap dat dan!
                          joking
                          sja ieder zijn mening hoor maar imho is uw mening toch belachelijk
                          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• flash-a-new-generation
                            • Nov 2006
                            • 228

lampje erbij?

geluid is voor mij ook belangrijk!

daarom heb ik ook bewust wat meer geld uitgegeven aan fatsoenlijke speakers. het is geen renkes en heinz of EAW of het duurdere werk. helemaal mee eens, maar mijn set klinkt ook zeker niet verkeerd. het is een compacte set met flink wat punch. 130dB en loepzuiver. eq haalt het agressieve hoog er uit en dan klinkt de set zeer natuurlijk en lekker rustig. deze set wordt ook gebruikt in verhuur voor PA activiteiten tot 125-150personen, en dat gaat prima. alleen maar lof over het geluid gehad. maar dan ben ik wel benieuwd met welke set jij draait?

licht maakt de show af. het vult elkaar aan. zonder geluid geen disco, maar zonder licht géén show...

pim

Comment

• flash-a-new-generation
                              • Nov 2006
                              • 228

strobo

Originally posted by StijnS
                              Ik kan niet anders zeggen dan prachtig!
                              Erg mooi dat je dit in 1 jaar allemaal bijeen gespaart hebt.

Ik zie trouwens dat je 2 verschillende strobes hebt, kunnen die dan ook in synchroon spelen?
                              Heb je overigens geen foto van achteraan de DJ-stage?
                              ja het zijn twee analoge stobos. maar allebei te besturen met analoge controller ze hebben beide een jack in en uit. zo gaan´ze e controller in. je kunt met een 4 kanaals controller best mooie effectjes maken via delay etc.

maar toch liever een dmx, is makkelijker en heb je alles onder een. nu heb ik een dmxtafel en een aparte strobo controller.

mvg,

Pim

Comment

Working...