29 april, tuinfeest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

29 april, tuinfeest

Mensen,

Halulujaaa, een last-minute, belde ze om 15:00u "help we hebben een zang installatie nodig!" om 16:00u dan... Niets is stressvoller dan een last-minute boeking, *** dank wat zat er weinig tegen en had nog alles mee ook (waar ik in eerste instantie bang voor was dat ik iets was vergeten)! Nouja prima om beetje ervaring op te doen met artiestjes uit versterken. Verder leuk verloop van het feest. Te veel reggeton gedraait enz :P Op het laatst gingen die kids zelf nog beetje zingen Lange Frans, Brace, AliB enz.

Leuk verhaal, foto's kijken!

Mixer, mic, mixer (overbodig eigenlijk..), cd speler
    Zelfde beeld
    We gaan rappen
    Achter view
    Mee zingen!
    Hier is het feest

Klik voor meer...

// Behringer mixer komt z.s.m. in een kistje hoor !
    Mijn taak hier was, onder stress een showtje uit de kast trekken, presenteren, bedienen en draaien.

Zijn er opmerkingen, tips hoe het beter kan? Want eigenlijk ben ik op een manier zelf niet 100% te vrede maar ik weet ook niet echt waar het aan ligt.

Groetjes,
    Patrick
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Ik denk dat je best trots op jezelf kunt zijn. In een uur tijd heb je een feest gered en dat is al 100 keer beter dan de man des huizes die als noodoplossing met zijn ouwe gitaar probeert de huidige pubers te entertainen

Okee, je hebt geen flitsend meubel en in het volle zonlicht kun je ook niets met lampjes doen, laat staan dat je een podium hebt, maar voor dat alles had je toch geen tijd.

Met alleen foto's kan ik niet aanvoelen waar je zelf niet tevreden over bent, maar ik heb wel een vermoeden:

Al die jonge knapen hebben waarschijnlijk weinig microfoontechniek. De helft pakt die wireless ook nog eens beet bij het kopje, dus je zult je wel groen en geel hebben geërgerd aan "wisselende" kwaliteit van de vocaal. Troost je met de wetenschap dat slechte microfoontechniek (plus slechte stemtechniek) bijna niet te redden is.

Mocht je vaker van deze "acts" krijgen, dan is een compressor/limiter geïnsert op de microfoonkanalen al een stapje in de goede richting. Daarmee vang je de meeste klappen wel op en het zal je helpen om de vocaal beter "in de mix" te plaatsen. Het plaatje wordt dan een stuk rustiger en prettiger om naar te luisteren. Een budget dual channel Behringer kost bijna niets en heeft veel functies. Daar kun je het heel goed op leren. Misschien kun je die in je toekomstige rackje inbouwen? Ze hebben ook quad channel compressorlimiters. Die zijn echter beperkt in functionaliteit.

Het zijn geen wereldapparaten, maar het is wel betaalbaar en een goede stap vooruit om met je huidige set een hoger niveau te kunnen bereiken. En zeker als je vaker van dit soort brulapen onder je faders krijgt

Succes

Comment

Working...