klein tuinfeestje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djempire
    • Jun 2006
    • 11

klein tuinfeestje

ik heb pas geleden een tuinfeest(je) gedraaid, Uitgebreide lichtset was niet nodig dus gewoon 4 spotjes meegenomen. Zag er wel leuk uit. Thema was Hawaii

de Foto's
    mijn plekje
    spotjes
    speakers
    zwembadje
    de gek himself (let niet op m'n gezicht )
    zinguuuh
    twisten
    en tenslotte...jumpen

de rest van de foto's

apparatuurlijstje:
    geluid:
    2*wharfedale evp-18sb (sub)
    2*wharfedale evp-x15 (top)
    1*boost px-600 (top)
    1*american audio vlp-1500 (sub)
    1*dod crossover
    1* behringer ub1832 fx-pro mixer
    1* american audio dcd 310-pro cd speler
    1* laptop als muziek database

licht:
    1* showtec t-4
    4* par 56 long
    1* 56 kanaals dmx sturing
    en een hele hoop kabels

dat was t, ben benieuwd wat jullie ervan denken......
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

jo... ziet er inderdaad nogal een feestelijke boel uit.
    Mooi setje op de foto "mijn plekje"... netjes.
    Wat wel geen gezicht is zijn die haken op de lichtbar. Als je hem op statief zet draai ze er dan af a.u.b. omgekeerd: als je zo een bar hangt draai dan ook de statiefadaptor eraf... ook wel zo netjes.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• djempire
      • Jun 2006
      • 11

Originally posted by laserguy
      jo... ziet er inderdaad nogal een feestelijke boel uit.
      Mooi setje op de foto "mijn plekje"... netjes.
      Wat wel geen gezicht is zijn die haken op de lichtbar. Als je hem op statief zet draai ze er dan af a.u.b. omgekeerd: als je zo een bar hangt draai dan ook de statiefadaptor eraf... ook wel zo netjes.
      tnx
      die haken zal ik er volgende keer afhalen is inderdad wel netter

Comment

• ST
        • May 2005
        • 32

Sorry maar wat een gemiereneuk over die haken ! Ik laat ze er ook altijd op zitten omdat ik ze tijdens transport in een meatrack hang. Wel erg ver gezocht om daar een opmerking over te plaatsen...
        Moet dat nou ?

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

idd, alles wat je eraf draait raak je ook aleen maar kwijt.

je gooit ze ergens neer op klus, bij afbreken wil je snel naar huis dus je draait ze er niet weer op...

ik hang ze ook altijd op aan de haken bij het vervoer

ik vind het een nette set en het ziet er leuk uit ....

waren de buren ook uitgenodigt??

Comment

• Dimi
            • Oct 2002
            • 91

alsof je klanten dat zien.

Comment

• djempire
              • Jun 2006
              • 11

Originally posted by jens

ik vind het een nette set en het ziet er leuk uit ....

waren de buren ook uitgenodigt??
              ja buren waren ook uitgenodigd, dus die hadden er geen last van. maar of de overburen ook uitgenodigd waren..............
              iniedergeval geen geklaag gehad over (te) harde muziek

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Sorry maar wat een gemiereneuk over die haken !
                Tja... de ene heeft een wat professionelere instelling dan de andere zeker hé?
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mac tecson
                  • Feb 2006
                  • 348

Alles moet je in een context zien.

Originally posted by Dimi
                  alsof je klanten dat zien.
                  Inderdaad, we hebben het hier niet over een productie voor 10.000 man.

Er zal echt geen hond naar die haken omkijken en al helemaal niet als er wat alcohol inzit bij de feestgangers.

Comment

• Roeltej
                    • May 2001
                    • 761

Originally posted by laserguy
                    Tja... de ene heeft een wat professionelere instelling dan de andere zeker hé?
                    ah... de haken en statiefadapters maken dus het verschil...

denk je echt dat er 1 iemadn is op dat feest die op die haken let, of op een statiefadapter indien balkje in de truss hangt...

denk ook niet dat er een show ooit niet geboekt is omdat ze toevallig nog haken aan hun balkjes hadden hangen terwijl ze op statief stonden
                    Vitality Show

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Als dat het geval was, dan ben ik al ruim 15 jaar met shows onderweg die nooit meer geboekt zouden worden
                      edit: juist door een professionele instelling en niet pielen op locatie kan je je onderscheiden, wanneer een lant de g-haken niet wil, of als storend ervaart, prima, het meerwerk wordt netjes in rekening gebracht.

Bedankt voor het lachen!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Neen, een professionele instelling begint bij jezelf: je klant boekt je en vertrouwt erop dat je je best doet. Natuurlijk moet je niet pielen op locatie maar ook dat valt onder professionele instelling: voorbereiding... ook daar vertrouwt je klant op.
                        Graag ook een beetje consequentie: als de klant dan toch daar niet op let waarom worden hier dan op het forum mensen afgeschoten als ze een wit stekkerblokje in plaats van een zwart gebruiken? Denk je ook dat een klant daarover valt: neen, maar je doet het omdat het netjes is en omdat je je werk goed doet.
                        Er is hier in België en niet zover uit de buurt trouwens een verhuurbedrijf dat niet zo goedkoop is maar toch volop werk heeft wegens hun beroemde afwerking... er wordt dus wel DEGELIJK op gelet.

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Ow... vandaar dat wij naast zwarte ook witte khaltof verdeelblokken in de kabelkisten hebben steken....afwerking is belangrijk, geneuzel over een t-bar met ghaken is en blijft humoristisch!

Mensen die een oranje, niet geaarde kabel waar je maximaal 2400W/230V doorheen mag trekken gaan gebruiken voor het aansluiten van hun spulletjes omdat deze kabels zo lekker goedkoop zijn i.v.m. 2,5mm2 volrubber...die maken zich belachelijk.

Een professionele instelling begint bij jezelf, vandaar dat sommige professionals zich zo flexibel opstellen dat ze een extra 4bar meenemen, om in de truss erbij te hangen, maar desgewenst diezelfde 4bar ook op een statiefje elders op lokatie kunnen plaatsen...toch wel handig als je dat barretje op nette manier op kunt hangen of weg kan zetten.

Voor de duidelijkheid: voor opdrachten waar het wel uitmaakt hebben wij c haken beschikbaar....maar iemand verwijten dat die g-haken echt niet kunnen....blijft lachwekkend!
                          Last edited by moderator; 19-07-07, 08:18. Reason: tiepo
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1067

de enige rede die ik ervoor kan bedenken om ze eraf te halen is als ik een klusje heb waar ik alle hoogte nodig heb ....is het plafon erg laag maar ik kan wat winnen door de haken eraf te halen wat het aanzien van de show verbeterd dan heb ik er geen problemen mee.....maar aangezien het buiten was.....

schroef je ook je wielen van je speakers als ze getipt staan ??

dit heeft totaal niks met een, wel of geen, proffesionele instelling te maken. ik vind het eerder onprofesioneel als je z'n setje niet met een half uur heb staan en met een kwartier heb afgebroken doordat je allemaal van dit geneuzel krijgt

Comment

• DJ nn
                              • Jun 2006
                              • 489

Ik denk dat idd tijd ook belangrijk is: je gaat niet als je over een kwartier moet beginnen, die haken eraf gaan vijzen.

Natuurlijk is de situatie ook belangrijk: bij een tuinfeest zoals dit: laat zitten, bij een mooie modeshow (of wat er ook mooi uit moet zien): vijzen maar !

De enige die dingen als haken zien zijn mensen die er mee bezig zijn!
                              Witte stekkerblokken vallen eenmaal harder op. (alhoewel in een café ziet niemand zoiets)

en persoonlijk vind ik die haken ook wel iets hebben van: ziet er proffesioneel uit! (op alles voorbereid) als je door de ogen van een "buitenstaander"
                              (op de voorwaarde datde haken niet geroest zijn, niet krom staan,...)

grtzz DJ nn
                              ... the sound of silence...

Comment

Working...