Drive-in show pic's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJBartt
    • Sep 2006
    • 26

Drive-in show pic's

Hoi Forumleden,

Eindelijk alles afbetaald bij m'n ouders! En ik had overlaatst toen ik terug kwam van een klusje ('s nachts) de dag erna toch alles opgesteld om foto's te maken. (Was eigenlijk bedoeld op dat feest, maar wat de camera vergeten). Dus de dag erna een paar pic's getrokken, en dacht: zal ze hier is posten, hier het resultaat:

Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

Echter heb ik nu geen 19" flightcase meer met dubbele cd speler maar 2x enkele...

Apparatuurlijstje:

Sound:

Dap 1000D MK2
    Jb Systems Beat 6 MK2
    Dap Radon 600
    2x Dap PR-115$
    Sennheiser HD225 (Moet een nieuwe HP hebben, want deze dempt de muziek niet! (geen schelpen)
    Eenvoudig microfoontje van 30 euro
    Flightcase 8HE met toploading

Nieuwe cd spelerset:

1x Reloop RCD900S
    1x JB Systems CD200

Light:

Showtec Mushroom
    Showtec Wildmoon
    4x Showtec PAR56 met GE MFL
    Skytec Trio Deco trussbrugje (Steviger dan Ladder-constructie)
    Showtec Lightjockey DMX
    2x Showtec Multidim MK2
    Showtec Silverline Strobo
    Showtec Blacklight 20cm
    Antari F80Z

Zelf wat comentaar op dit setje:

- Speakers moeten op statief (maar de speakers zijn eigenlijk te zwaar (42KG!)
    - De parren op een T-bar (geen T4, want anders past het niet in de auto)
    - Mooi Discomeubel (Ben aan het denken om schotten te maken)

Verder ben enorm blij met dit setje (Ben 13 jaartjes jong)...

Reactie?
    Last edited by moderator; 29-07-07, 00:47. Reason: Ding vergeten! Hehe
    Wie niet zuipt, moet niet zeiken
  • lightzone
    • Oct 2006
    • 261

nette drive inn , ik heb er al veel foto's van gezien en ik vind ze allemaal erg netjes!

advies:

-verwijder die witte stekkerdoos aan je truss (of doe er wat zwarte gaffa rond)
    -koop voor je nieuwe draaisetje een goede flightcase , niet zo'n stoffen dap ding.
    -die blacklight ziet er waardeloos uit , koop een (120cm) blacklight tl in een pro behuizing.
    -je kunt tussen je 2 statieven een doek spannen en daarachter gaan staan , dan is het 1 geheel
    -koop een (fatsoenlijke) case voor je lichtsturing
    -misschien een mooi reclamebord (laten) maken? met naam en website op (mijn complimenten,erg mooi)

vraagjes:

-kunnen je boxen het aan?
    -waarom zo'n mega onpractische cd case?

groetjes, olaf
    jumping is not a crime

Comment

• DJ-Wesley
      • Jul 2007
      • 55

hoi ik heb hele goeden advies van julie gekregen en nu
      wil ik eigelijk wel tips wat ik nu moet kopen.

ik d8 zelf aan

nog 1 set parre + dimbar
      2x scanner
      1x strobo 1500 watt

daar dacht ik zelf aan:

ik hoop dat julie mijn mischien leuke betere advies geven

vriendelijke groet wesley

Comment

• lightzone
        • Oct 2006
        • 261

Originally posted by DJ-Wesley
        hoi ik heb hele goeden advies van julie gekregen en nu
        wil ik eigelijk wel tips wat ik nu moet kopen.

ik d8 zelf aan

nog 1 set parre + dimbar
        2x scanner
        1x strobo 1500 watt

daar dacht ik zelf aan:

ik hoop dat julie mijn mischien leuke betere advies geven

vriendelijke groet wesley
        misschien 2 betere scans.

ps: waarom moet de klant weten dat jullie nog vrijgezel zijn?
        jumping is not a crime

Comment

• Ahmed Al Dayri
          • Oct 2005
          • 354

Originally posted by lightzone
          misschien 2 betere scans.

ps: waarom moet de klant weten dat jullie nog vrijgezel zijn?
          De ideale schoonzoon toch, een drive-in-show discjockey?

Goed voor elkaar voor een 13 jarige, mijn complimenten
          Last edited by Ahmed Al Dayri; 29-07-07, 15:39.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ik vind dit al mooi hoor naast de kritiek die al eerder werd gegeven en waar je nu al professioneel mee omgaat.
            Boxen op statief: ja en nee: het is lelijker op een statief en je basweergave vermindert dus als het niet nodig is niet doen. Natuurlijk bij feestjes van enkele tientallen personen zal het waarschijnlijk wel nodig zijn.
            Ik vind je PARs mooi. Een aparte T-bar is makkelijker en sneller op te bouwen maar dan hangt daar weer zo een buis bij... zou ik niet doen.
            Betere scanners: er hangen toch nog geen scanners? Het enige wat ik zie dat erop lijkt is de Wildmoon. Als je toch ooit terug gaat investeren: koop er dan wel direct vrij deftige ok? Kost je iets meer maar je hebt er jarenlang plezier van.
            Ook je flightcase is "maar stoffen DAP" zoals iemand eerder hier al zei maar daar is voorlopig niks mis mee: ze zal best overleven hetgeen erin zit en lelijk is het ook niet... als ze ooit uit elkaar valt koop er dan eens een deftigere maar voorlopig zie ik daar geen nood aan.
            Dringendste zaken die ik zou doen (met dank aan lightzone ):
            -verwijder die witte stekkerdoos aan je truss (of doe er wat zwarte gaffa rond)
            -die blacklight ziet er waardeloos uit , koop een (120cm) blacklight tl in een pro behuizing.
            -koop een (fatsoenlijke) case voor je lichtsturing

Veel succes in ieder geval!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• lightzone
              • Oct 2006
              • 261

Originally posted by laserguy
              . Een aparte T-bar is makkelijker en sneller op te bouwen maar dan hangt daar weer zo een buis bij... zou ik niet doen.
              Betere scanners: er hangen toch nog geen scanners? Het enige wat ik zie dat erop lijkt is de Wildmoon.
              idd , parren hangen goed zo.

en van die scans was voor de vraag van wesley

groetjes, olaf.
              jumping is not a crime

Comment

• DJBartt
                • Sep 2006
                • 26

Bedankt voor de reacties..

@ Lightzone

- Het witte stekkerdoos is inmiddels al vervangen door een zwarte... (dit is namelijk al een oudere foto)
                - Ik ben zeker van plan om geen stoffen flightcase voor de nieuwe set te kopen. Ik wist echter niet de kwaliteit van deze flightcase toen ik deze kocht.
                - Het blacklight neem ik eerlijk gezegt nooit mee.. Vind er zelf ook geen ene flikker aan. Verder vind ik blacklights niet echt interresant genoeg om bij je Drive in te zetten...
                - Mm, staat dat mooi? Heb je misschien een voorbeeld voor me? Bedankt
                - Heb ik ook over nagedacht, zodra de geluidset inorde is (dus een nieuwe mixer) ga ik daar een Dap ShowmasterCase voor kopen.. (Zijn niet zo'n hoge kosten)
                - Dat was ik van plan om op de schotten te zetten. Graag zou ik daarvoor nog wel een .be of .com domein willen kopen. Bedankt, in de website zitten wel wat uren in versleten... Maar ik vind het restultaat heel erg mooi voor een Freewebs-site (ook al zeg ik het zelf)

- De speakers zijn ruim voldoende voor wat ik op het moment doe... Ik ben trouwens erg tevreden over deze beestjes. Enkel is het jammer dat ze zo onpractisch zijn (Veelste groot en heel zwaar (42kg!))
                - De CD-case... Die heb ik 2 jaar geleden gekregen onder de kerstboom. Ik vind zelf ook dat ie heel erg onpraktisch is maar dat is op het moment niet het belangerijkste van wat er moet veranderen (Vind ik toch)

@ Ahmed Al Dayri

Bedankt!

@ Laserguy

Ja, over de speakers heb ik van meerdere forums al comentaar gehad. Daarom dacht ik: Voor dat te voorkomen dat dit weer gebeurd, zet ik het er gewoon lekker bij. Maar jou reactie is eigenlijk het tegendeel... Dat maakt het allemaal wat moeilijker Maar over de T-bar.. Ook hier heb ik wel wat reacties op gehad (van andere forums). En dacht hetzelfde als hierboven maar weer het tegendeel... Volgende aankoop van het licht word waarschijnlijk ook wel Scan's. Ik ben dan wel van plan om fantsoenlijke aan te schaffen (Denk aan: JB The Winner II, Aztec DJ Robo, etc.)

Aan iedereen nogmaals bedankt voor de positieve reacties!

Comment

• DJBartt
                  • Sep 2006
                  • 26

Sorry voor de dubbel post.. Zal niet meer gebeuren
                  Last edited by DJBartt; 29-07-07, 22:27. Reason: Dubbele post

Comment

• lightzone
                    • Oct 2006
                    • 261

Originally posted by DJBartt
                    Bedankt voor de reacties..

@ Lightzone

- Het blacklight neem ik eerlijk gezegt nooit mee.. Vind er zelf ook geen ene flikker aan. Verder vind ik blacklights niet echt interresant genoeg om bij je Drive in te zetten...
                    - Mm, staat dat mooi? Heb je misschien een voorbeeld voor me? Bedankt
                    -blacklight kan leuk zijn , maar alleen voor kinderfeestjes enzo...

"oooh kijk mijn witte broek... ! "

-ik denk dat ik ooit zoiets gezien heb , maar haal dat idee maar snel uit je hoofd voordat je het nog gaat doen ook

groetjes , olaf
                    jumping is not a crime

Comment

• DJBartt
                      • Sep 2006
                      • 26

Soms kan een Blacklight leuk zijn, maar voor die paar keer ga ik niet een blacklight van meer dan 50euro aanschaffen... Dat kan ik met deze ook wel...
                      Ik denk idd dat dat niet zo mooi zal staan. Ik ga denk ik gewoon 4 schotten maken.. Iemand misschien een soort tekening of foto? Wat zou de hoogte moeten zijn?

Weten jullie misschien toevallig ook een oplossing om enkele cd spelers en een mixer neer te zetten? Hoe doen jullie dat? Op een tafel van de zaal of van de klant? Of hebben jullie zelf een 'meubel'?

Bedankt

Comment

• AllroundRoLo
                        • Jan 2006
                        • 52

Originally posted by laserguy
                        Boxen op statief: ja en nee: het is lelijker op een statief en je basweergave vermindert dus als het niet nodig is niet doen. Natuurlijk bij feestjes van enkele tientallen personen zal het waarschijnlijk wel nodig zijn.
                        Denk dat het totale geluid toch beter wordt als die boxen wat hoger staan. Hoor je tenminste wat. Het is belangrijker dat je toppen hoog staan dan je subjes laag.

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

Ik vind het er keurig uitzien!

Wou dat ik het allemaal had toen ik 13 was

maar afijn waarom maak je niet een paar mooie houten kistjes op de hoogte dat jij ze wil hebben, waar je je speakers op kan zetten, die kistjes kan je dan bijvoorbeeld weer gebruiken om je kabels of weet ik veel in op te bergen en het kost ook niet meteen de hele wereld.

mischien straks een extra scannertje erbij en de musroom in het midden?

wat ik zelf altijd leuk vind is als dr wat andere kleurtjes in zitten dan het standaart groen geel rood en blauw...vooral als je straks meer parren wilt kopen

iig succes verder met je show!

Comment

• Dj-Sjors

Originally posted by DJBartt

Weten jullie misschien toevallig ook een oplossing om enkele cd spelers en een mixer neer te zetten? Hoe doen jullie dat? Op een tafel van de zaal of van de klant? Of hebben jullie zelf een 'meubel'?
                            Je kunt kijken naar zo iet Klik

Moet je alleen wat aanpassen voor jou cd spelers deze is voor tt's maar ze zullen er ook wel zijn voor cd spelers heb er alleen zo gauw niet een zien staan.

Comment

• misjel
                              • Jan 2006
                              • 57

Leuk setje,

ik wou dat ik zo'n set had op mn dertiende,
                              maar een vraagje:
                              hoe bevalt de beat 6 mixer want ik overweeg deze ook te kopen.
                              Ook hallo

Comment

Working...