Drive-in show pic's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lightzone
    • Oct 2006
    • 261

Originally posted by Stoney3K
    Hier een plaatje van onze eerste setup dan:

(knip)

Inmiddels zijn de speakers al vervangen en het DJ-setje uitgebreid.

Gearlist:

* Laptop, DJ Console MK2, Virtual DJ 5.0
    * Behringer VMX300
    * Behringer DSP2024 (EQ, compressor, limiter)
    * Gemini X-3 (2x 300W RMS)
    * 2 x Gemini CDJ-20
    * Cheapo Karwei boxjes met homemade XLR pluggen, maar het geluid is er niet minder om

* Behringer LC2412
    * 2x ShowTec T-Bar PAR-56 short, met:
    * 2x ShowTec MultiDim MK2

Plus een partijtje kabels en statieven, maar dat is allemaal niet zo interessant

Zoals je ziet is de boel nog lekker provisorisch in elkaar gezet, maar we groeien met de week.
    licht ziet echt mooi uit , een goede basis.
    misschien binnekort nog eens wat scan's ofzo.

over dj + geluid ben ik veel minder enthousiast...

het ziet er gewoon niet uit

wat zijn je nieuwe boxen en wat bedoel je met "dj set uitgebreid" ?
    ik neem aan dat het app lijstje al (deels) aangepast is...

maar de afwerking is redelijk terrible, kabeltjes eens vervangen door zwarte of er gewoon een doekje voor gooien.

ik zie btw rechtsvoor nog een rolletje gaffa (?) , die zijn er niet voor niets

en voortaan een tafel op goeie hoogte regelen.

maar vooral de verhouding volwassen mensen <<==>> gear is een beetje raar.

naja , ik hoop dat dit toch enig nut had .
    dit zijn tenminste die mij meteen opvallen , over draaikunsten heb ik nix gezegd eh
    jumping is not a crime

Comment

• Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

eh ja ben het wel met lightzone eens.

ik zou zo'n show niet eens boeken.

- kabels wegwerken
      - doekje ervoor o.i.d.
      - Karwei luidsprekertjes... tja sorry, beetje schandalig.

en zo heb ik nog wel wat dingetjes.
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by Stage-Q
        eh ja ben het wel met lightzone eens.

ik zou zo'n show niet eens boeken.

- kabels wegwerken
        - doekje ervoor o.i.d.
        - Karwei luidsprekertjes... tja sorry, beetje schandalig.

en zo heb ik nog wel wat dingetjes.
        I know, I know, die issues waren de volgende keer allang aangepakt. Ik had even geen recentere foto, zal binnenkort als we weer ergens staan een nieuwe maken.

Qua tafels moesten we roeien met wat we hadden: Geen van beiden van ons heeft een rijbewijs of een vrachtwagen om grote flightcases of podiumdelen in te vervoeren. Dan nog hadden we inderdaad een doekje ervoor kunnen doen om die kabelsoep te verbergen

Wat betreft die boxjes: Ze gaan overigens nog best hard hoor! Ik zet ze nooit in voor een klus waar we echt een netwerk mee bouwen, daar gaan de grotere 2x300W voor op de stands (helaas nog geen merkboxen, maar geluid geven ze desalniettemin)

DJ setje (2xCDJ20, VMX300) zit nu in een flightcase en voor hogere tafels wordt volgende keer gezorgd. Dat we nou geen bus hebben is niet zo'n grote issue, die valt op zich nog wel te huren, het gebrek aan chauffeur met rijbewijs is een groter probleem
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• lightzone
          • Oct 2006
          • 261

Wat betreft die boxjes: Ze gaan overigens nog best hard hoor! Ik zet ze nooit in voor een klus waar we echt een netwerk mee bouwen, daar gaan de grotere 2x300W voor op de stands (helaas nog geen merkboxen, maar geluid geven ze desalniettemin)
          ik vind het echt heel moeilijk om te geloven dat deze boxjes hard gaan, laatstaan dat ze enige bass geven.

ze deden me denken aan raveland's ofzo :P
          wat is hun wattage eigelijk ? (naja, wat beweren ze )

en hoe zit het met die andere boxen? wat moet ik mij daarbij voorstellen?
          jumping is not a crime

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Hard is één maar is het ook mooi of loopt iedereen gillend met oorpijn weg?
            Ik snap de mensen niet die praten in de uitdrukking hard maar wel een voet aan de grond willen krijgen in de A/V wereld. Dit klinkt als ik wil wel maar heb er eigenlijk (nog) geen verstand van.

Als ik dit zo lees en zie dan snap ik wel dat je zelfs gratis niet aan de bak komt (las ik in een ander topic). Wat een enorme bende is dit.

Sorry kan er gewoon niets beters van maken. Iedereen begint ergens en je kan natuurlijk goed worden maar je hebt een weg te gaan.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by vasco
              Hard is één maar is het ook mooi of loopt iedereen gillend met oorpijn weg?
              Ik snap de mensen niet die praten in de uitdrukking hard maar wel een voet aan de grond willen krijgen in de A/V wereld. Dit klinkt als ik wil wel maar heb er eigenlijk (nog) geen verstand van.
              Je hebt natuurlijk HARD (genoeg geluid om een zaal met publiek mee te kunnen vullen) en TE HARD (waardoor iedereen met piepende oren wegloopt). Ik kan me een figuur in de Effenaar herinneren vorige week donderdag bij de naam van Mental Theo, die de gewoonte had om AL zijn muziek vol in het rood te draaien (bovenste lampje DJM800 iis ALTIJD aan). Is de muziek dan beter?

Geluid afregelen is één van mijn sterkste kanten, en ik kan met een setje 175W cheapo boxen (zoals op foto) net zo goed geluid produceren als met een 2x500W profi setje. Bovendien is het ook nog eens wat je voor publiek hebt -- jeugd onder de 25 wil graag meer volume horen koste wat kost, wat oudere mensen (zoals op deze klus) hebben liever niet dat het zo hard gaat.

Wat voor de één hard is in dit vakgebied is voor de ander niks waard... en het kan nog zo hard gaan dat de ruiten eruit geblazen worden, of het geluid er dan beter op wordt is een ander verhaal.

Comment

• Stage-Q
                • Sep 2007
                • 389

haha ga toch weg...

het geluid wat uit die kawei boxjes komt is totaal niet te verglijken met prof. equipment.
                als jij dat wel denkt, dan betwijfel ik of ik jou ooit eens zou inhuren als geluidstechnicus.
                Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Geluid afregelen is één van mijn sterkste kanten, en ik kan met een setje 175W cheapo boxen (zoals op foto) net zo goed geluid produceren als met een 2x500W profi setje.
                  En toen werd je zwetend wakker!

Laten we even serieus blijven, de boxen die jij op je foto hebt staan kunnen nooit maar dan ook nooit klinken als een pro set. Wat je er ook mee doet. Als dit mogelijk is dan hadden de pro sets geen reden te bestaan of hun huidige prijzen niet kunnen voeren.

Ik twijfel over jou sterke kant en schaar dit onder de kop sterke verhalen.

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by Stage-Q
                    haha ga toch weg...

het geluid wat uit die kawei boxjes komt is totaal niet te verglijken met prof. equipment.
                    als jij dat wel denkt, dan betwijfel ik of ik jou ooit eens zou inhuren als geluidstechnicus.
                    Dat ligt er maar net aan hoe ver je die pro set open gooit. De zaal waar ik toen stond had echt niet meer volume nodig, voor een grotere tent gebruik ik ze echt niet!

En ja, als je er een analyzer aan zou hangen zou er weinig meer van een vlakke karakteristiek overblijven. Maar als hoor hoe sommige DJ's en technici hun professionele sets abusen (clipping? Lamaar gaan, dan zetten we de master wel iets terug... Vervorming zal het publiek worst wezen.) dan hebben daar mensen ook nog behoorlijk in te leren soms. Ik probeer zelf met zo weinig mogelijk middelen een voldoende klinkend geluid neer te zetten, en als daar nou eenmaal niet meer voor nodig is, dan ga ik daar ook echt geen moeite voor zitten doen. Grotere klussen zijn die dingen inderdaad niks waard, en buiten al helemaal niet, maar de zaal was klein zat en we hadden ook geen publiek wat harde muziek verwachtte.

Het omgekeerde kan overigens ook: Veel AV-bedrijven doen eerder aan grandioze overkill op geluidsvermogens. Zo'n 12kW aan sub met 8kW aan top er boven op, aan elke kant, en dan in een zaaltje van nog geen 15x15m staan. Die set zal dan nooit voor meer dan 10% open gaan, headroom heb ik geen moeite mee maar er is een grens. Dat had dus ook makkelijker met een kleine set gekund, die zijn meestal ook wat goedkoper

Comment

• lightzone
                      • Oct 2006
                      • 261

Het omgekeerde kan overigens ook: Veel AV-bedrijven doen eerder aan grandioze overkill op geluidsvermogens. Zo'n 12kW aan sub met 8kW aan top er boven op, aan elke kant, en dan in een zaaltje van nog geen 15x15m staan. Die set zal dan nooit voor meer dan 10% open gaan, headroom heb ik geen moeite mee maar er is een grens. Dat had dus ook makkelijker met een kleine set gekund, die zijn meestal ook wat goedkoper

nog een kleinere set? you got to be kidding me

en ik denk niet dat het nog goedkoper kan hoor... wat kost zo'n boxje nou?

ik zeg max 50 euro...
                      jumping is not a crime

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by lightzone

nog een kleinere set? you got to be kidding me

en ik denk niet dat het nog goedkoper kan hoor... wat kost zo'n boxje nou?

ik zeg max 50 euro...
                        Niet een kleinere set dan wat op mijn foto staat. Maar een kleinere set dan 2x15kW voor een feest dat niet groter is dan een gymzaal.

En voor 50 euro per box heb je echt niet veel meer dan dit hoor. Dan heb je een setje (iets minder brakke) Showtec boxen van 300W die ik ook nog ergens in een schuur heb staan. Ook niet echt noemenswaardig. (Overigens waren die op die foto nog niet aangesloten omdat er toen nog geen statiefbussen op zaten)

Overigens vind ik het frappant dat iedereen een beginner om dit soort foto's een beetje uit loopt te lachen. Zijn we niet allemaal begonnen met zelfgebouwde kabels, goedkope HiFi boxen en 2 CD-spelers uit een stereotorentje? Alleen heeft niemand blijkbaar het lef om daar wat van online te zetten.

Alleen verwende kids van 15 met een rijke papa, die voor de kerstmis een eigen set krijgen kunnen op verhuur-niveau beginnen, maar dat wil nog niks zeggen over de technische kennis van dat soort personen.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by DJ-Wesley
                          Drive in show. Red dog.

Feest:
                          carnaval bbq 2007

Link:
                          http://home.kabelfoon.nl/~vrossem/frans/drive-in/fotoalbums/carnavalbbq2007/carnavalbbq2007.html

2x par links recht onder stond om hoog geschenen op de statief.

Licht

2X PAR 36 punt spot
                          4X PAR 56 short + Dimbar
                          2X Mushroom
                          2X Scanners dynamo Jbsystems DMX
                          1x Geni FL1800D DMX Golden Strobo
                          1x Rookdoos

Vriendelijke groet, DJ Wesley.
                          Hier wil ik dus straks (ongeveer) naar toe. Mag ik vragen wat je voor truss hebt staan?

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Zijn we niet allemaal begonnen met zelfgebouwde kabels, goedkope HiFi boxen en 2 CD-spelers uit een stereotorentje?
                            Yep... zelfs nog met bandopnemers en zelfgebouwde flikkerkastjes om spotlampjes aan te sturen, platendraaiers van onze vaders, cassettespelertjes, mixen met de selectorknop van de versterker, ...
                            Het zag er niet uit, het was belachelijk maar we hadden werk en we kochten er uiteindelijk allemaal deftig materiaal mee... overigens was het eigenlijk meer fun toen
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Overigens vind ik het frappant dat iedereen een beginner om dit soort foto's een beetje uit loopt te lachen.
                              Ik denk dat wij jou niet uitlachen omdat je een beginner bent maar dat wij jou niet zo serieus nemen door alle onzin die jij op dit forum uitkraamt.

Bijvoorbeeld, je sterkste kant is geluid en in een ander topic weer niet, dan is het licht etc. Hebben we het niet over jou "stoere" verhaal om jou speakers als een pro set te laten klinken.

Comment

• TNT
                                • Jun 2006
                                • 15

Hier wil ik dus straks (ongeveer) naar toe. Mag ik vragen wat je voor truss hebt staan?
                                Ziet er allemaal leuk uit, maar die statieven zou ik maar links laten liggen
                                En je toppen op fatsoenlijke hoogte brengen.

Maar verder, als je een stel fatsoenlijke toppen neer zet(al zijn het maar k112'jes) en een doekje voor je tafel doet, ziet het er best netjes uit.
                                Last edited by TNT; 01-10-07, 12:42.

Comment

Working...