Drive-in show pic's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

2 de hands setje DAP kost je je kop niet. Die boxen die er op de foto staan zou ik nog niet eens voor mijn verdriet willen gebruiken.

@ Stoney3K: Over welke 300? Watt boxen heb jij het de hele tijd?

Gr.
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by Baszza91
      2 de hands setje DAP kost je je kop niet. Die boxen die er op de foto staan zou ik nog niet eens voor mijn verdriet willen gebruiken.

@ Stoney3K: Over welke 300? Watt boxen heb jij het de hele tijd?

Gr.
      Een setje 300W Showtec (toen nog Skytronc) boxjes. Werken prima, maar mooi zijn ze niet meer. Zal binnenkort wel even een foto maken.

Maar of je nou DAP of Showtec toppen neerzet, da's allemaal één pot nat. Aan de podium-afwerking wordt al serieus gewerkt,
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Originally posted by Stoney3K
        Maar of je nou DAP of Showtec toppen neerzet, da's allemaal één pot nat. Aan de podium-afwerking wordt al serieus gewerkt,
        Showtec is een lichtmerk en DAP is een geluidsmerk. En sinds wanneer is Skytronic Showtec geworden?!?!?!

Misschien aan te raden om vooral de komende tijd wat meer te LEZEN en niet constant (foutieve informatie en nutteloze zooi) te POSTEN.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by TNT
          Ziet er allemaal leuk uit, maar die statieven zou ik maar links laten liggen
          Als je het over die Showtec Truss Bridge Set hebt (6m), die wordt me inderdaad al van alle kanten afgeraden, alleen al omdat het ding niks kan tillen. Ik wil best doorsparen voor fatsoenlijke truss, maar een overspanning waar je 2 fourbars en 2 scanners aan hangt gaat op zo'n moment wel aardig in de papieren lopen. Ik zie die set overigens wel bij veel drive-ins terugkomen, maar je gaat al gauw over de specificaties heen.

Mbt het 175W boxjes geneuzel: Overdrijven is ook een vak, en er serieus op ingaan nog meer. Ik wilde niet per sé beweren dat mijn boxen zo goed waren, maar ze waren voor dat moment voldoende en zijn dus inmiddels al vervangen. Het was meer een opmerking dat veel professionele geluidstechnici niet weten hoe ze een set goed af moeten regelen, en daarom dus maar een grotere set neerkwakken, onder het motto 'harder is altijd beter'. Je moet immers een kritisch publiek hebben dat ineens naar de DJ stapt met de opmerking "mogen we wat meer hoog?"

Comment

• TNT
            • Jun 2006
            • 15

Volgens mij begrijp je me verkeerd, ik bedoel de statieven op de foto die jij aanhaalde.

Comment

• DJ-Wesley
              • Jul 2007
              • 55

Originally posted by Stoney3K
              Mag ik vragen wat je voor truss hebt staan?

ey. ik weet niet presies wat voor paat enz het zijn maar. ike weet wel het is een kleinere versie dan die normalen trus.

Comment

• DJ-Wesley
                • Jul 2007
                • 55

Originally posted by TNT
                Ziet er allemaal leuk uit, maar die statieven zou ik maar links laten liggen
                En je toppen op fatsoenlijke hoogte brengen.

Maar verder, als je een stel fatsoenlijke toppen neer zet(al zijn het maar k112'jes) en een doekje voor je tafel doet, ziet het er best netjes uit.

Hallo TNT.

1. Waarom statief weg doen? (te klein te groot lelijk niet goed?)
                2. Metal zetten wij een kofer tussen de sub en top. met naartuurlijk een kleed.
                of mestal op statief. maar ja idd het moet eigelijk gewoon een buis tussen maar ja. meestal doen wij het zo hoe het nu staat.

Ik heb ook nog een andere vragen niet allen voor TNT maar voor iedeen wat vinden julie van onze DJ Tafel? het zijn 3 stukken en 2 karen op wielen. 1 dj bak :P 2 licht.

PS. Wij gaan hem vernieuwen of iedergeval niet meer gebruiken. in daar van trug komt er een case op carbort statief. met zwart kleed er komt ook een case voor versterker's!

Comment

• TNT
                  • Jun 2006
                  • 15

Zoals ik op de foto kan zien zijn ze veel te zwak voor een dergelijke truss.
                  En het is een stuk makkelijker/veiliger als er een lier op zit om de boel omhoog te takelen.
                  kan je op normale hoogte de boel er in hangen en bedraden

Wat betreft je meubel,
                  Als je je logo/huismerk er netjes op laat zetten is het zeker niet lelijk.
                  Last edited by TNT; 01-10-07, 17:14.

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by TNT
                    Volgens mij begrijp je me verkeerd, ik bedoel de statieven op de foto die jij aanhaalde.
                    Dat lijken me inderdaad ook geen statiefjes om een truss mee te heffen. ShowTec levert dan nog een beetje bruikbare windups bij hun set. Dit is meer het kaliber speakerstatiefje, en misschien dat het net een fourbar kan hebben.

(Bij de fourbars die wij hebben zit zelfs een beter statief, geen windup maar wel afgeveerd)

Comment

• TNT
                      • Jun 2006
                      • 15

Als ik deze foto eens bekijk lijkt het me meer een bouwlampstatiefje.
                      Op de scharnierpunten van de poten komen behoorlijke krachten te staan, en het zal me niet verbazen dat de boutjes/klinknagels hiervan ooit eens afbreken, met alle gevolgen van dien

ik zou adviseren koop eerst een stel fatsoenlijke statieven met barren, en ga dan pas voor de truss
                      Deze kunnen mooi laag dus kun je er lekker bij met ophangen en bedraden.
                      Last edited by TNT; 01-10-07, 18:21.

Comment

• lightzone
                        • Oct 2006
                        • 261

wah , vmb's lijken mij uiteraard wat overdone maar je hebt tegenwoordig al goede statiefjes vanaf 200 euro
                        jumping is not a crime

Comment

• TNT
                          • Jun 2006
                          • 15

Originally posted by lightzone
                          wah , vmb's lijken mij uiteraard wat overdone maar je hebt tegenwoordig al goede statiefjes vanaf 200 euro
                          Van deze weet ik zeker dat ze goed zijn
                          Misscchien is dit een redelijk alternatief
                          Last edited by TNT; 01-10-07, 18:46.

Comment

• lightzone
                            • Oct 2006
                            • 261

Originally posted by TNT
                            Van deze weet ik zeker dat ze goed zijn
                            jah , maar ik denk dat er weinig beginners zijn die zin hebben om ruim 1000 euro aan statieven uit te geven...
                            jumping is not a crime

Comment

• TNT
                              • Jun 2006
                              • 15

Dan adviseer ik dus Geen truss te gebruiken.

Comment

• lightzone
                                • Oct 2006
                                • 261

Originally posted by TNT
                                Dan adviseer ik dus Geen truss te gebruiken.
                                nu niet gaan overdrijven eh, komop zeg
                                jumping is not a crime

Comment

Working...