lightzone drive in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lightzone
    • Oct 2006
    • 261

lightzone drive in

gehe , ik zal nu ook maar eens mijn debuut gaan maken qua foto's op dit forum.

eergistere heb ik zo ongeveer voor de eerste keer op een feest gedraaid waar ik dan ook echt zo goed als niemand ken

het was op een voetbalclub , de opkomst viel helaas wat tegen maar het is toch een gezellige avond geworden.
    het publiek was van 8 tot 16 jaar , eerst dus de kleintjes en later de groten.
    voor de kleintjes was er een sinterklaas geregeld , die moest natuurlijk ook een befaamde speach doen over hoe braaf iedereen wel nie is geweest. daar was mijn mic voor nodig , maar omdat die kabel zo kort was moest mr sint net voor de speakers gaan zitten , dit zorgde helaas voor dat irritante piepgeluid
    voor de rest waren er eigenlijk bijna alleen maar jongens (3 meisjes ) dus daarom heb ik ook lekker veel jump gedraaid wat echt lekker ging. kheb ook nog veel rnb gedraaid omdat dat voor zowel de jeugd als de oudere mensen aan te horen valt.

op het einde komt er nog een oudere gast naar me toe die vroeg of ik wat daft punk wou draaien
    dat had ik nu expres voor die jeugd niet gedaan maar als het dan toch gevraagd word

voor de rest had ik alle opgevraagde verzoekjes , dat geeft je toch een goed gevoel

in het begin het ik iets van 3x kort achter elkaar de muziek prongelijk gestopt opdat ik met de foute speler bezig was dat is daarna niet meer gebeurt , maar het is toch erg k*t , dan kijkt iedereen zo naar jou

licht:

-2x dynamo scan
    -2x moonflower
    -2x pinspot (die naar beneden schenen , dat gaf in mijn kamer een mooi effect , maar in een ruimte van 30x15m valt dat nogal tegen )
    -1x mushroom
    -1x strobo

geluid:

2x Behringer B1220 topkasten
    2x Behringer B1800x baskasten
    1x ep 2500

dj:

2x mcd 200
    1x mx 4

ik ben meteen na schoon naar de lokatie gegaan , ik ben begonnen met draaien om 7uur en ben al om 11 uur moeten stoppen

de reden daarvoor was dat de bar vond dat ze te weinig omzet draaiden

maar ik heb dus betaald gekregen van 6-11uur en dat heeft nog wel wat opgeleverd hoor dus geen paniek

het halve zaallicht moest trouwens ook half aanblijven dat gaf ook voor de lichten niet het beste effect, maar met die 100 watt lampjes van die dynamo's kon ik het goed redden hoor zo weinig licht komt er niet eens vanaf. *wacht af tot er iemand mij komt vertellen dat toen ze even oud als mij waren ze toen ook zo'n soort fixture met lage opbrengst hadden en dat ze toen ook vonden dat er veel vanaf kwam , maar toen ze daarna betere scans kochten viel die 100w toch echt in het niets...*

en natuurlijk de foto's: lightzone | LIGHT, SOUND & DJ

comments pleas !
    Last edited by lightzone; 02-12-07, 14:50.
    jumping is not a crime
  • relax
    • Aug 2007
    • 106

Hoi Lightzone,

Gewoon veel oefenen, en vooral hetzelfde zoals je in het echt ook zou doen. Alles wat mis gaat is alleen maar een les zodat je het de volgende keer beter doet toch?

Wanneer je een paar maanden oefent met meerdere CD spelers, dan maak je niet zo snel meer de fout om de verkeerde CD speler uit te zetten of het verkeerde schuifje dicht te trekken. Geloof mij maar: die fout heeft bijna iedereen hier op het forum wel eens gemaakt (ik ook diverse malen).

Tips:
    1. Laat je niet gek maken door reacties dat je niets goed doet van anderen, iedereen probeert op zijn manier te helpen en soms komt dat weleens minder aardig over.

2. Zorg dat je op fouten en problemen bent voorbereid. Niet in paniek raken, maar zorg wel dat alles zo snel mogelijk weer verder kan. Ik heb altijd een extra cd speler draaien met actuele muziek zodat ik met 1 schuif weer muziek heb mocht een andere cd speler of laptop ermee stoppen.
    Het geeft je iets meer ruimte om het probleem op te lossen.
    Bij Livebands is dit echter niet zo handig .

3. Zorg dat je zelf gemakkelijk staat en niet heel de avond voorover moet hangen om alles te zien / bedienen. Naast dat het niet zo lekker staat ziet het er ook wat minder netjes uit.

4. Zorg dat je top-kastjes niet al te laag staan, anders slaat het geluid tegen de eerste mensen op de vloer aan en heeft de rest van de zaal geen mooi geluid. Wellicht kun je deze topkastjes ook op een standaard plaatsen, een standaard voor deze speakers is gelukkig niet zo heel duur en heel handig.

5. Veel plezier maken en laat dat ook merken in de zaal. Als het mis gaat, ga dan vooral niet boos verder, de mensen komen voor een leuke avond en daar help jij aan mee.

Comment

• lightzone
      • Oct 2006
      • 261

@ relax , thnqx voor je comment.

de momenten dat ik prongeluk het geluid uit dee waren maar heel kort hoor , wss rond een seconde , maar natuurlijk hoort iedereen dat meteen.

maar wat vinden jullie van de presentatie ?
      ik ben speciaal nog een afrok doek gaan kopen , dat is zeker een meerwaarde vind ik. ook heb ik alle witte kabels met zwarte vervangen...

voor de rest heb ik nog veel op kabels enzo gelet, je ziet wel al die kabels uit mijn lichtsturing komen , die waren nogal gespannen omdat ze te kort waren maar daar kan ik makkelijk iets aan doen.

ik sta open voor alle commentaar.
      Last edited by lightzone; 02-12-07, 16:00.
      jumping is not a crime

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Tha er valt niet zo heel veel te zeggen:
        misschien een paaltje tussen subs en tops?

Voor de rest: prima! Alles netjes in cases, alles netjes afgewerkt.

Zoals hier boven beschreven: blijf oefenen, je hebt een prima startersset die al meer dan compleet is

Wel even een tip: doe iets aan je website, nu kan het nog, maar een webhosting kost tegenwoordig niks meer, dus een eigen site kan ik aanraden!
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• lightzone
          • Oct 2006
          • 261

thnx

ik moet idd nog wat ervaring opdoen

maar ik ben trouwens al geboekt voor volgend jaar dus dat zal wel betekenen dat het goed was

site is idd niet geweldig , maar hij werkt.

mvg olaf
          jumping is not a crime

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Net showtje.

Om het probleem met de te korte XLR op te lossen: zorg er altijd voor dat je wat reserve XLR bij hebt, die kabels komen altijd van pas.

In dit geval had je dan een extra stuk aan de mic kunnen hangen, wat het feedback probleem (deels) opgelost had.

Langere kabel is dan weer niet handig als je hem enkel achter je booth gebruikt, maar stukje er tussen plakken helpt altijd, en liever te veel dan te weinig
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• lightzone
              • Oct 2006
              • 261

kun je een dmx kabel eigenlijk voor een uitzondering ook voor je mic gebruiken ?
              jumping is not a crime

Comment

• LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

Dat kan wel (indien 3 polig) heel goed zelfs..

Andersom wordt wel eens minder makkelijk over gedaan.

Bij ons is vrijwel alle 3 polige XLR kabels van dusdanige kwaliteit dat ik ze prima voor dmx kan gebruiken
                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Originally posted by LJKEVIN
                  Bij ons is vrijwel alle 3 polige XLR kabels van dusdanige kwaliteit dat ik ze prima voor dmx kan gebruiken
                  Heeft 0,0 met kwaliteit te maken (tenzij je weerstand van de kabel onder "kwaliteit" vindt vallen).
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• lightzone
                    • Oct 2006
                    • 261

is dat een ja ?

voor zover ik wist kon je een dmx kabel voor beiden gebruiken en kan je een gewone xlr kabel maar beter voor je mic houden . klopt dat ?
                    jumping is not a crime

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Het kan maar als je het gewoon goed wil doen dan gebruik je DMX kabel voor DMX en microfoonkabel voor microfoon. Heeft zoals JeroenVDV al zegt met weerstand van de kabel te maken.

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by vasco
                        Het kan maar als je het gewoon goed wil doen dan gebruik je DMX kabel voor DMX en microfoonkabel voor microfoon. Heeft zoals JeroenVDV al zegt met weerstand van de kabel te maken.
                        Dat ligt natuurlijk maar net aan de toepassing. Voor een stukje van 1,8m tussen een lichttafel en een dimmerpack maakt het weinig verschil of je een 'normale' XLR pakt of een DMX/AES-kabel met karakteristieke impedantie. Ga je in afstanden van tientallen meters denken, dan wordt het een ander verhaal en dan ga je ook terminators nodig hebben.

@TS: Ziet er uit als een erg nette basisset. Weinig poespas maar alles ziet er wel goed professioneel uit. Geen parren, maar dat hindert niet per sé. Alles netjes in flightcases, en op zich een goed setje waar je in de toekomst ook wat aan kan uitbreiden. (de Scanmaster kan met gemak meer units op, het switchpanel kun je in de toekomst altijd nog vervangen door een tafel)

Ik denk dat het binnenkort maar eens tijd wordt dat ik ook mijn set eens uit ga breiden. Eens kijken wat de Belastingdienst mij met een T-biljetje wil sponsoren, eerst maar eens alles netjes in flightcases bouwen en voor fatsoenlijk transport kijken.
                        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by Stoney3K
                          Dat ligt natuurlijk maar net aan de toepassing. Voor een stukje van 1,8m tussen een lichttafel en een dimmerpack maakt het weinig verschil of je een 'normale' XLR pakt of een DMX/AES-kabel met karakteristieke impedantie. Ga je in afstanden van tientallen meters denken, dan wordt het een ander verhaal en dan ga je ook terminators nodig hebben.
                          Heeft niet per se met (grote of kleine) lengte te maken. Laten we nou ophouden met het "gaat in 90% van de gevallen goed" gezeur, DMX sluit je aan met DMX-kabels en audio met audio-kabels. Mocht je zelf graag willen afwijken, doe dat dan lekker. Raad het echter niet aan, aan iemand die z'n eerste stappen in de lichtwereld zet.
                          Last edited by JeroenVDV; 04-12-07, 15:32.
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

• lightzone
                            • Oct 2006
                            • 261

@stoney3k: thnx voor je reactie

altijd leuk om die dingen te horen .

ik heb btw al enige bekendheid in de buurt aangezien ze mij altijd vragen
                            dus met het geld dat ik daarmee kan verdienen kan ik misschien nog eens voor parren kijken. ooit... zoals ik al zij wil ik voor led gaan , maar daar wil ik nog even wachten .

het grootste probleem dat ik heb is vervoer...
                            die kasten zijn enorm groot dus ik moet altijd via via een busje regelen , al het licht past in onze renault 25 (oud hé )

en over die mic/dmx kabel : als ik weer eens gevraagd word om een mic mee te nemen zal ik wel gewoon een xlr kabel gaan halen zo duur is het nu ook weer niet .
                            jumping is not a crime

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Originally posted by JeroenVDV
                              Heeft niet per se met (grote of kleine) lengte te maken. Laten we nou ophouden met het "gaat in 90% van de gevallen goed" gezeur, DMX sluit je aan met DMX-kabels en audio met audio-kabels. Mocht je zelf graag willen afwijken, doe dat dan lekker. Raad het echter niet aan, aan iemand die z'n eerste stappen in de lichtwereld zet.
                              True. Ik kan er een of andere duffe elektrotechnische berekening op loslaten, maar bot gezegd: het hoort natuurlijk niet. Een TV-antenne sluit je ook niet aan met een tweelingsnoer, ook om goede redenen.
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...