mijn DJ setje.....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-sjaakie
    • May 2007
    • 62

mijn DJ setje.....

dit is mijn DJ setje graag commentaar,opmerkingen.
    ik draai met een pc maar die is voor reparatie naar de computer makelaar
    maar is naast de pc verstandig om een dubbele cd speler aan te schaffen??
    mijn setje:
    2 HQ boxen 400 watt
    1 versterker 200 watt HQ power
    1 3 kanaals mixer
    1 oud telefukken cd spelertje
    1 microfoon
    1statief met 4 paar 36 spots en een modulator
    en nog een pc met veel liedjes en nog wat ander amteur licht
    mvg
    DJ-sjaakie
    Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album! (link naar de foto's)
    Last edited by DJ-sjaakie; 29-01-08, 15:24.
    draaien is mijn hobby
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Een dubbele cd speler is wel handig ja,...ik draai zelf ook heel veel vanaf de pc, maar ik gebruik mijn dubbele cd speler bij elk feest, bv as de pc weer eens vast loopt,

ps. die controller MOET je van het statief af hale ziet niet uit

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

Originally posted by DJ-sjaakie
      dit is mijn DJ setje graag commentaar,opmerkingen.
      ik draai met een pc maar die is voor reparatie naar de computer makelaar
      maar is naast de pc verstandig om een dubbele cd speler aan te schaffen??
      mijn setje:
      2 HQ boxen 400 watt
      1 versterker 200 watt HQ power
      1 3 kanaals mixer
      1 oud telefukken cd spelertje
      1 microfoon
      1statief met 4 paar 36 spots en een modulator
      en nog een pc met veel liedjes en nog wat ander amteur licht
      mvg
      DJ-sjaakie
      Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album! (link naar de foto's)
      Dit afzeiken is te makkelijk... maar wat wil je horen..wat is je doelgroep...hobby/prof...enz

*Heb je budget om wat nieuws tekopen... dan zou ik dat doen...

*Zijn dit je middelen waar je je klussen mee gaat draaien...dan zou ik er een fatsoenlijk meubel bij bouwen
      *enz enz
      Last edited by geenstijl21; 29-01-08, 15:40.
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• DJ-sjaakie
        • May 2007
        • 62

ja, ik heb zeker nog een budger over ong 200 euro

meubel word aan gewerkt en de modulator moet op het statief want anders heb ik kabel te kort of kunnen er spots niet werken
        en het is voor hobby en werk(voor grote feesten leen ik de set van mijn neef)
        draaien is mijn hobby

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Tsja €200 is niet veel voor wat er eigenlijk nog allemaal moet gebeuren, 't is een duure hobby. Maar zolang het setje op je kamer blijft staan zou ik me niet te druk maken om de afwerking.
          Zelf zou ik eerst is kijken naar een dubbele (of 2 enkele) CD-spelers. En een mixer met meer functies.
          exit night into LIGHT

Comment

• LJKEVIN
            • Dec 2005
            • 426

Euhm.. wat kosten 3x 1,5mm kabels nou??
            Ik zou die kabels dan even vervangen voor wat langere, desnoods met contra stekkers (nieuwe aanzetten is netter natuurlijk)
            En deze spots zal ik dan alle 4 aan de bovende "buis" hangen. met de controller onder het statief, of bij/in je dj meubeltje
            Dat zal er al een stuk strakker uit zien.
            (Ook minder werk tijdens opbouwen)

Voor de rest blijven sparen,want als je dit voor geld verhuurd zet je jezelf niet echt goed weg als je het mij vraagt..

begin is er.. en investeren blijf je toch doen met deze dure hobby
            Last edited by LJKEVIN; 29-01-08, 18:42.
            Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• geenstijl21
              • Jan 2008
              • 462

Een kleine rookmachine zorgt vaak net voor dat extra effect... En ja voor de rest flink doorsparen.
              "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Originally posted by geenstijl21
                Een kleine rookmachine zorgt vaak net voor dat extra effect... En ja voor de rest flink doorsparen.
                Rookmachine is wel het laatste waar de TS zich nu druk om moet maken. Zeker ouderen zitten er steeds minder op te wachten.

Tips voor de korte termijn: serieuze dubbele cd-speler, lampen waar wèl een lekkere bak licht uitkomt (2 showtec small mushrooms kosten geen h*l en brengen al snel een hoop lichteffect in).

Tips voor de iets langere termijn: serieus mengpaneel (3-bands toonregeling op je kanalen is eerder vereiste dan extra luxe), setje PAR56 of PAR64 (die PAR36's zijn leuk voor op een spiegelbol of om met z'n zessen samen tot een waaiertje te maken in kleinere toko's, maar niet voor basisverlichting).

Tips voor de nog langere termijn: alles wat er nu staat eruit en degelijk spul erin.

Comment

• DJ-sjaakie
                  • May 2007
                  • 62

ja ik weet dat het allemaal slechte merkten zijn. maar denk je dat de klant het iets intereseert of ik denon of hq power gebruik??? maar voor grotere feesten gebruik ik het setje van mijn neef.

maar dat van korte termijn kan ik denk ik wel iets aan doen.
                  kheb 2 licht effecten gezien voor maar 60 euro (zat een mushroom bij)

en ik heb nog een belleblaas machine maar die staat niet op de foto.
                  draaien is mijn hobby

Comment

• promix
                    • Apr 2006
                    • 8

ja ik weet dat het allemaal slechte merkten zijn. maar denk je dat de klant het iets intereseert of ik denon of hq power gebruik??? maar voor grotere feesten gebruik ik het setje van mijn neef.
                    Meen je dit nou serieus??? Als je zo'n instelling hebt, verkoop dan alsjeblieft je hele zooi en zoek een andere hobby.
                    Het verschil tussen HQ Power en Denon is ver-schrikke-lijk groot. Neem ten eerste de geluids-kwaliteit. Die is bij Denon velen malen hoger dan bij HQ-Power. Een Denon cd-speler laat je bij een feestje minder snel in de steek van een HQ power cd-speler.

....

Comment

• DJ-sjaakie
                      • May 2007
                      • 62

sorry al een anders hobby proberen te zoeken maar alle andere hobbys waren al bezet
                      draaien is mijn hobby

Comment

• DJ-sjaakie
                        • May 2007
                        • 62

maar denk je nou echt dat ik mijn dj set ga verkopen alleen omdat ik en ''K*t merk zou hebben''
                        iedereen is klein begonnen want als je gelijk als je begind pioneer of denon koopt dan hoef je zelf waarschijnlijk niet voor te werken
                        Last edited by DJ-sjaakie; 30-01-08, 14:07. Reason: spel; fout
                        draaien is mijn hobby

Comment

• promix
                          • Apr 2006
                          • 8

Kan je wel de lolbroek gaan uithangen. Maar t slaat wel op de realiteit. Wanneer jij een nette drive in show wilt, en evt. op bruiloften draaien moet je met kwalitatief goed spul aan komen zetten.
                          Stop je daar nu geen interresse in, zou dat waarschijnlijk nadelige gevolgen met zich mee kunnen bregen. Zoals je apparatuur die t begeeft op t hoogte punt bij een bruiloft. Dan zijn de poppen aan t dansen!

Comment

• promix
                            • Apr 2006
                            • 8

maar denk je nou echt dat ik mijn dj set ga verkopen alleen omdat ik en ''K*t merk zou hebben''
                            iedereen is klein begonnen want als je gelijk als je begind pioneer of denon koopt dan hoef je zelf waarschijnlijk niet voor te werken
                            Uiteraard is iedereen klein begonnen. Ik ook (vroeger een Skytec mixer etc). Maar waar ik op reageer is de laksheid waar jij mee gooit qua merken. En de kwaliteit daarvan.

Nb: ABN zou wel handig wezen in jouw post

Comment

• DJ-sjaakie
                              • May 2007
                              • 62

hoe bedoel je begeven?
                              van energie?
                              of van dat de muziek in een stopt?
                              (maar nu doe ik ook nog alleen kleine feestjes)
                              draaien is mijn hobby

Comment

Working...