mijn DJ setje.....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EST drive in show zwolle
    • Nov 2008
    • 78

Zo te zien wil jij een drive in show beginnen.
    dan geef ik je de raad om naar de berichten die hier zijn gezet gehoor te geven.

Een buget van 200 euro ben ik alleen al kwijt om in de maand cd,s te kopen Downloaden kan ook maar vind de kwaliteit ***

ook wat hier al gezegt is. (het is een dure hobby) klopt inderdaad.
    en goed koop is duur koop.

Ram eerst maar eens een leuk meubel in elkaar. Dat geeft gelijk al een leuker aanzicht.

2x12 JB,S top op statief kleed ook leuk aan. prijs is niet zo duur
    De amp kun je zolang houden.

Die licht statief weg smijten en een lichtbrug halen.
    Maar goed je moet nog zoveel dingen hebben. maar als start optie zal ik dit het eerste doen. JB is qwa aparatuur best wel te doen. maar qwa verlichting aardig prijzig...

met een dubbel derby Barrel spots en een antarie rook kast ben je al een eind. afgezien het apparatuur.

we zullen jou hier graag groter zien worden.
    post eens wat foto,s van wat je neef heeft
    e-s-t-drive-in-show-zwolle
    Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• DJ-Jan
      • Jun 2008
      • 327

Met licht zou ik proberen te sparen voor 4 par 56 en 1 lightpower classic.
      Dan heb je al je basis en vanuit dat punt kan je verder bouwen met andere licht effectjes.

En de MC serie? tja, het is niet super maar als dat je budget is moet je het doen, ik heb 2 jaar dat setje gehad, voor kleine feestjes haal je het wel maar de kwaliteit is gewoon minder en ik heb ook vaak last gehad van niet werkende boxen ( DAP kabels.. )
      Event-Light

Comment

• -jef-
        • Jan 2008
        • 11

-

Dj Sjaakie

Dit moet je zien als opbouwende kritiek waar je mee kan groeien en niet om je de grond in te boren ook al komt het wel soms zo over.

Iedereen is klein begonnen.

Mijn begin: 4x Raveland Powerledbox zijn tegenwoordig 90euro perstuk.
        1x Versterker 2x 150watt rms 140 euro (later 2e erbij gehaald)
        Soundlab dubbelen cdspeler €180
        *** skytec mixertje €100

4x Par 56 + Analoge looplicht sturing
        Showtec lichtbrug
        en 5x 350 watt lichtbakken

hier kan je toch al een redelijk zaaltje mee vullen.

Dit zomaar iets om je een idee te geven voor een redelijk begin/kwaliteit.

Ben zelf nu 2jaar bezig en flink aan het groeien kijk anders eens op m'n hyves:

Succes ermee!
        (zou je foto's kunnen plaatsen hoe je er tegenwoordig voor staat?)

Comment

• partydrivein
          • Jul 2008
          • 389

@ jef, leuk setje heb even op de hyve gekeken

on topic

inderdaad ik ben begonnen met
          skytec mengtafeltje
          2x dvd speler
          1x home audiosetje van 80 watt

en lampjes van de bart smit

en nu MH sounds

een beetje draaien en wat je verdient er weer insteken,
          zo blijf je doorgaan en zo kun je een leuke set opbouwen.
          en daar zijn zo'n beetje alle drive-ins op het forum mee begonnen

er moet ook nog ergens een topic rondzweven over : je eerste optreden of zo iets dergelijks, mischien leuk om in te kijken
          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• DMiXed
            • Jan 2008
            • 370

Hallo Sjaakie,
            ik sluit me helemaal aan bij de rest (niet om jou te n**ien, maar (helaas) tis gewoon zo). Iedereen is natuurlijk zo begonnen, met de oude versterker van pa, en een klein goedkoop mixertje en de oude cd-speler van een familielid (of zoals ik direct een Reloop 2e hands) maar doet er niet toe. Allemaal zijn we met skytec en HQ power begonnen, en zo verder gegroeid.
            Neem alles eens goed door en begin alvast te sparen voor je cd-speler, kijk naar merken als Numark en Gemini, dat is veel speler voor weinig geld ('t is niet nix, maar helemaal niet veel) en begin daarna gewoon eens op een rijtje te zetten wat je wilt:
            -wat voor soort 'klussen' wil ik gaan doen (tuinfeestjes met een complete line-array is leuk, maar overbodig)
            -wat is mijn publiek? (familie & vrienden of ook evenementen en bedrijven)
            -heb ik eisen/voorkeuren qua merk?
            -en het belangrijkste: wat KAN ik uitgeven?

maak bewust je keuze, en als het groter moet, huur dan, ga niet overbodig bijkopen (maar daar was je zelf ook al achter,hoop ik).

Zelf ook begonnen met goedkope skytecs en hqpower lampjes (dat ging prima voor mijn doel) en kwam zaterdag al binnenlopen met een compleet rack met o.a. reloop cd en behringer tafeltje erin en twee mackie srm's, terwijl ik pas twee jaar serieus ermee bezig ben. Wil hiermee niet opscheppen, maar duidelijk maken dat als je goed luistert naar mensen die al meer verstand/ervaring hebben van iets, het soms goed is om hun raad op te volgen dan om toch lekker je eigen ding te doen, dan gaat de rest vanzelf!

Grtz Jeroen van Geffen

voor de klus...met je mac door de Mc... Drive
            Jeroen van Geffen

Comment

• partydrivein
              • Jul 2008
              • 389

en maak niet dezelfde fouten zoals ik wel is heb gedaan.
              ik zit nu met een mengtafel een een dmxusb interface die ik nou op de marktplaats ga gooien.

maar waarom ik wou te snel
              deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• DJ-Jan
                • Jun 2008
                • 327

Had ik op die dongle geen bod gedaan
                Ik blies op mijn eerste feestjes alles op, alles 2dehands gekocht, marktplaats en een klasgenoot. daarna DAP spullen gekocht en nu B-52
                Event-Light

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Leuk om te zien dat de meeste zich prima kunnen verplaatsen in deze jongen. Wanneer je budget laag is kom eigenlijk bij de meeste spullen de zelfde eigenschap bovenaan het prioriteitenlijstje. Namelijk BETROUWBAARHEID. Een geluidsset die maar matig klinkt; een lichtset die eigenlijk net te druk is is allemaal niet super te noemen (doch voor kinderfeestjes e.d. vaak nog best voldoende zolang de prijs er maar naar is), maar wanneer de zooi uitvalt kun je inpakken en zul je niet nogmaals geboekt worden.

Een mooi voorbeeld zijn de DAP K-112. Ze klinken niet super (doch voor veel dingen zeker acceptabel), maar door de uitgebreide beveiliging en een prima behuizing blijft hij het wel doen. Dat maakt deze kast ook nog voor het simpele verhuurwerk en het betere gooi- en smijtwerk prima geschikt. En guess what; ik zet ze daar nog steeds voor in en krijg regelmatig (van onwetende klanten) te horen dat het prima klinkt.

Goed, ik weet dat het beter kan klinken, maar zolang de klant tevreden is en je niet idioot veel geld vraagt voor die topjes zeurt er toch niemand? (note: er zit wel altijd een equalizer bij, in de vorm van een processor danwel grafisch)

Moraal; er is (bijna) altijd beter/duurder/groter etc. Maar staar je niet blind op wat een apparaat allemaal kan, maar vooral of het blijft werken; een stevig statief (adj st-132) is evenduur als een komplete rommel-lichtbrug, maar blijft wel staan en je hebt er de komende tijd nog wat aan. Recencies op internet van gebruikers zijn vaak een handig hulpmiddel.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• -jef-
                    • Jan 2008
                    • 11

dj sjaakie zou je misschien foto's online zetten van hoe je set er tegenwoordig uit ziet?

Groetjes,
                    Jeffrey

Comment

• -jef-
                      • Jan 2008
                      • 11

Originally posted by -jef-
                      dj sjaakie zou je misschien foto's online zetten van hoe je set er tegenwoordig uit ziet?

Groetjes,
                      Jeffrey
                      Jammer dat er geen reactie meer komt vanaf zijn kant, toch niet iemand die op het forum rond blijft zweven

Comment

• DJ-sjaakie
                        • May 2007
                        • 62

Originally posted by -jef-
                        Jammer dat er geen reactie meer komt vanaf zijn kant, toch niet iemand die op het forum rond blijft zweven

Thuurlijk wel, ik ben weer terug van weg geweest, gister nog een feestje gehad heb alleen wat foto's kunnen maken met mijn mobiel dus verwacht niet teveel kwaliteit

Ik ben een klein beetje gegroeid qua geluid enz, Ik heb een numark total control en DJio aangeschaft, krijg er alleen maar goede reacties van mensen over dus dat zit wel goed.

Maar de versterking heb ik nog niet echt kunnen upgrade, gaat hopelijk wel snel gebeuren.
                        een min puntje, gister kwam er rook uit mijn par 36doorgebrand?

EDIT*
                        Kreeg zelfs nog fooi van iemand uit de zaal omdat ik haar lievelings nummer(lees: human-the killers) een paar keer gespeeld
                        Last edited by DJ-sjaakie; 22-03-09, 13:11.
                        draaien is mijn hobby

Comment

• stijn
                          • Feb 2009
                          • 67

Originally posted by DJ-sjaakie
                          Thuurlijk wel, ik ben weer terug van weg geweest, gister nog een feestje gehad heb alleen wat foto's kunnen maken met mijn mobiel dus verwacht niet teveel kwaliteit

Ik ben een klein beetje gegroeid qua geluid enz, Ik heb een numark total control en DJio aangeschaft, krijg er alleen maar goede reacties van mensen over dus dat zit wel goed.

Maar de versterking heb ik nog niet echt kunnen upgrade, gaat hopelijk wel snel gebeuren.

EDIT*
                          Kreeg zelfs nog fooi van iemand uit de zaal omdat ik haar lievelings nummer(lees: human-the killers) een paar keer gespeeld
                          bevalt de total control dan?
                          numark heeft nu de stealt control en de omni control
                          de verbeterde versies van de total control.
                          ik heb gehoord dat de total control prut is.
                          djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Originally posted by DJ-sjaakie

EDIT*
                            hou je site wel beetje up to date. Je hebt een filmpje op youtube verwijderd maar nogsteeds op je site vermeld. Komt een beetje slordig over
                            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...