Galabal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Murow
    • Aug 2005
    • 10

Galabal

Onlangs een galabal voorzien van licht en geluid.

Geluid:
    2 x JBL Eon
    2 x JBL Bas
    Rodec MX 18 / Denon 2000fMk3 / Micro

Licht:
    8m Eurotruss FD43
    2 x Mobil Tech wind ups
    4 x MAC 500
    2 x fourbar PAR 56
    4 x Ledtube
    1 x Strobo
    1 x Sturing

De zaal is voorzien van een geluidsbegrenzer tot 90dB. Meer geluid zetten was hier niet nodig aangezien de begrenzer zijn werk al deed.

Foto's: Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!
    http://www.dbivision.be
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

huh... de zaal is voorzien van een limiter maar je hebt een eigen geluidsset mee omdat de limiter van de zaal z'n werk deed??

beetje frontlicht zou ook niet verkeerd zijn,
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Murow
      • Aug 2005
      • 10

Originally posted by shure-fan
      huh... de zaal is voorzien van een limiter maar je hebt een eigen geluidsset mee omdat de limiter van de zaal z'n werk deed??
      Wegens klachten van de buren, hebben de eigenaars van de zaal een geluidsbegrenzer moeten instaleren. Die begrenzer moet tussen het mengpaneel en de versterkers staan. Doe je dit niet en kom je boven de 90dB, dan valt na 15sec de elektriciteit van het podium uit. Wat dus het grote nadeel is aan de zaal.

Normaal gezien hebben 2 Eon's + bas te weinig vermogen om er in deze zaal een fuif mee te geven. Wat ik nu wil zeggen is: Smijt je de master open dan trekt je limiter van de zaal het volume al automatisch naar beneden. Dus meer vermogen aan geluid zetten heeft hier niet veel zin..

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

misschien dat ik het ietsje verkeerd uitleg..

ik weet heel goed wat een limiter is en hoe/wat/waar ie aangesloten moet worden.. dat even voorop.

maar je hebt een dj set met een mixer, die mixer gaat met 2 xlrretjes naar je jbl stuff

er staat nergens dat je je mixer hebt doorgekoppeld naar de huislimiter, (om die eventueel te gebruiken als "infill systeem" )

het enige wat ik me kan voorstellen is dat jullie systeem op een max stond ingesteld en dat de huislimiter een " meet" microfoon heeft om zo de db's te meten en zodra de boel boven de 90db komt dat jullie stroomgroep dan eruit knalt.

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Ik kan t op de foto's niet goed beoordelen, maar het lijkt mij dat er een beetje weinig kleur in het licht zit... met 4 Mac's en wat ledtubes lijkt me dat ook vrij lastig. Die parren lijken me open wit?
          Verder moet je me toch eens precies uitleggen hoe dat zit met die limiter, want ik kan me nog niet helemaal voorstellen hoe dat in de praktijk zijn werk gedaan heeft.

Comment

• Murow
            • Aug 2005
            • 10

Het is nochtans vrij simpel, misschien dat ik het te moeilijk uitleg..

Indien je in de zaal een geluidsset instaleerd, mag deze niet boven de 90dB uitkomen. Dit kan op 2 manieren:
            1: Je speelt zonder de begrenzer. Kom je dan boven de 90 dB dan gaat er een zwaailicht branden, welke aangeeft dat je de limiet bereikt hebt (dmv dB-meter). Dan is het de taak van de dj om de master naar beneden te trekken. Doet hij dat niet dan valt na 15sec de stroom uit.

2: Je gebruikt de begrenzer van de zaal. Tussen mixer en eon's en de begrenzer doet z'n werk.

De parren zijn inderdaag open wit. De organisatie had de voorkeur om enkel movingheads te gebruiken, vandaar. De parren werden gebruikt als blinder effect.

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

en jij hebt dan waarschijnlijk optie 2 genomen??

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

tip: ipv te investeren in maccen mss eerder een nieuwe dj-set aanschaffen. Een Mx-18 kan er in extreme nog door (al zijn die pot-meters echt niet makkelijk om mee te werken) maar een dn-2000mk3

Comment

• Murow
                  • Aug 2005
                  • 10

Originally posted by shure-fan
                  en jij hebt dan waarschijnlijk optie 2 genomen??
                  Inderdaad,,

Comment

• Gerrit Hurkens
                    • Dec 2000
                    • 252

'tis een leuke set inderdaad.

Ik zou alleen nog een klein stukje investeren in afrokdoek.
                    Vind het altijd jammer als je zo de achterkant van je djset in kijkt en dan die computer rechts op kist....

I.d.d. heb ik ook vaak gewerkt in zalen met zo'n limitersysteem. Bij elke dreun die te hard is gaat er een rode lamp knipperen. Blijft ie aan staan, dan gaat de limiter na enige tijd in Sanction mode en schakelt dan ,OF de amps uit, OF de complete stroomvoorziening.
                    Heb ik al eens gehad met een HotRadio show. Best wel balen als je golden scans uitvallen, die doen er nl 15 minuten over om weer af te koelen.
                    \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• LJ_Bobby V
                      • Aug 2008
                      • 20

Ja idd die computer rechts zie ik daar ook niet zo graag staan, en hoop dat er niemand over die fogger is gevallen.

Voor de rest vind ik het wel mooi opgesteld. Kan niet goed zien hoe groot de zaal is maar was er licht genoeg als die parren uit waren ???

greetz
                      [CENTER]Just A Passion
                      [/CENTER]

Comment

• AllroundRoLo
                        • Jan 2006
                        • 52

4 mac 500 geeft een bult licht, daar kun je zo´n zaal toch al redelijk goed voorzien.

Heb zelf ook gestaan in van die zalen met limmiters. Regel het meestal zo dat alleen de mixer uitvalt en niet alle 3 de fasen van mijn 380 aansluiting. Je gaat er zeker een keer overheen op een avond en als je maccen uitvallen dan duurt dat dus ook weer 10 minuten voordat ze afgekoeld zijn.

De truc is dan ook vaak het zorgvuldig plaatsen van je speakers en meestal een paar extra toppen zodat je over de hele zaal het zelfde volume kunt draaien zonder aan 1 kant te hoeven knallen.

Comment

• LJKEVIN
                          • Dec 2005
                          • 426

4 mac 500 veel licht.. ja klopt,
                          maar je mist je basislicht.. (je parren)

En wanneer je nog eens een chase in je koppen wil gooien, dan blijft er helemaal weinig meer van over.

Verder inderdaad, afrokken en indien het budget het toelaat een TFT I.P.V. grote CRT.??

Verder opzich wel leuk gedaan, en inderdaad zoals hierboven al gezegd,
                          ik zou dan gaan voor 4 hoeken waar i.i.g. een top staat, zodat je niet zo hard hoeft op het totaal.
                          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Murow
                            • Aug 2005
                            • 10

Het basislicht ontbrak inderdaad, maar omdat de organisatie enkel "movingheads" wou, hadden we dit ook niet voorzien.. Het was de bedoeling dat de dj's in de belangstelling stonden. Omdat het allemaal "schooldj's" waren.

De lichtsturing met het grote scherm staat daar een beetje ongelukkig, ikzelf had ook liever een tft gezien ^^ en een plaatsje in de zaal waar het minder hard opviel.

Om meerdere toppen te zetten was een optie, maar het budget van de organisatie liet het niet toe. Moest het wel gegaan hebben, had het geluid beter verdeeld geweest.

Comment

• WouterJM
                              • Feb 2009
                              • 8

Misschien je licht wat meer de zaal in (wat ik van de foto's kan afleiden tenminste) Mooie Martin's bij je maar staan bijna allemaal op dezelfde plek.

Als je DJ's in de belangstelling wil hebben was het misschien beter geweest om paar parretjes als front te gebruiken, je Macs wat verder uit elkaar (of de zaal in!).

Beetje meer ruimte in je ontwerp en je lichtshow is zo 2x zo sterk. Verder natuurlijk doekje om je lichtkist met die vintage CRT monitor

Groeten

Comment

Working...