70/80 show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Originally posted by dj ramses
    daarom alles maar op 220 gelaten en er op gegokt
    en ja hoor de diff 2x afgevallen
    Nog een keer over de stroomvoorziening: ben ik nou de enige die het raar vind dat de aardlek uitschakelt bij overbelasting? Als het werkelijk waar is dat de aardlekschakelaar (=differentieelschakelaar) er tot 2 maal toe is uitgegaan, dan zou ik het probleem niet bij overbelasting zoeken maar bij een niet goed werkend apparaat (lamp die maar een paar keer werd aan gezet?) waarvan dus de fase rechtstreeks naar de aarde loopt.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

@Hugo: Opmerking klopt normaal gezien wel, maar heb ooit eens geleerd dat het niet altijd een aardlek moet zijn. (daar is de diff anders wel voor gemaakt)

Als je met veel spoelen/condensators gaat "prutsen" en je belast alles nogal goed, dan zo et wel kunnen dat de diff eruit vliegt.

Bij meeste gevallen is er meestal een aardlek, maar bij een heel gevoelige diff + netvervuilende toestellen op volgepropt circuit = (soms) problemen met diff

Verklaring: een diff meet het verschil tussen 2 geleiders, als dit teveel scheelt dan schakeld hij de boel uit. En spoelen zorgen voor een faseverschuiving, dus kan het zijn dat de dif hierdoor teveel verschil meet.

Zo kon ik het mij herinneren, als iemand opmerking heeft, dan hoor ik het graag!

Grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by DJ nn
        Verklaring: een diff meet het verschil tussen 2 geleiders, als dit teveel scheelt dan schakeld hij de boel uit. En spoelen zorgen voor een faseverschuiving, dus kan het zijn dat de dif hierdoor teveel verschil meet.

Zo kon ik het mij herinneren, als iemand opmerking heeft, dan hoor ik het graag!

Grtzz DJ nn
        Ik moet het zelf nog meemaken, maar het kan goed zijn dat een aardlek over zijn nek gaat als je veel blindvermogen vraagt (cos phi < 0,7). Maar de meeste PARren zijn gelukkig redelijk resistieve belastingen, ballasten van gasontladingslampen zijn een heel ander verhaal... er is een reden waarom je MH's niet met 8en tegelijk mag ontsteken.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• EST drive in show zwolle
          • Nov 2008
          • 78

Wel een bult aparatuur voor dat zaaltje
          en wat een restaurant beterft vind ik het netjes dat hij toch aan de stroom puntjes heeft gedacht.

bij ons is afgelopen weekeind 3x de stroom er af gevallen. waardoor mijn computer een te hoge piekspanning heeft gekregen. wat is nu de oorzaak?
          moederboord kapot

idd kost me een nieuwe comp en een hoop werk

normaal kan ik het verhalen lijkt mij. maar de klant moest eerder weg. dus heb hem niet weer gesproken...

maar goed. ziet er leuk uit die foto,s
          e-s-t-drive-in-show-zwolle
          Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Nette show,

In ieder geval geen disco-bar vna 12 meter breedt die hopeloos aanwezig is.

Sinds ik een keer een zaal (sporthal) mee heb gemaakt waarbij op de 32 amp L2 en de nul verwisseld waren, ben ik extreem voorzichtig met 380.
            Het ergste was dat ik er pas achter kwam toen alles aangeslote was en ik de DMX-lijn (via de multi van geluid) in de controller stak. Dat veroorzaakte een rookpluim uit de dimmercase (3x 6x10A dimmers uitgefikt + controller stuk). Gelukkig zat feedback om de hoek en was het vakantiegeld binnen, anders hadden we alleen tl-balken gehad.
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...