Drive-in Journeyman Entertainment

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Drive-in Journeyman Entertainment

Bij deze dan nog een paar plaatjes van hoe onze set er nu uitziet, na wat nieuwe aankopen en een en ander opruimwerk. Foto's zijn genomen op het lustrumfeest van een studentenvereniging.

De set op vrijdag. Door de zaal heen stonden nog twee T4'tjes, die wilde ik eerst links en rechts plaatsen maar ik had niet genoeg 230V kabel meer. Het feest was een LAN-party met een DJ-podium, dus de TL's uit, parretjes op het plafond richten en het gaf een mooi sfeertje

Gelukkig is het alleen áchter de set zo rommelig

Nieuw kistje voor de versterkers. Zie ook de gearlist.

En zo stond het er zaterdagavond bij! Het licht was dit keer ingehuurd. De Stack-vlag is ingehangen op basis van het principe "We hadden nog wel een paar steels over, laten we er creatief mee doen"

Het staat er vandaag nog, maar de opstelling die nu staat is niet veel anders dan die op vrijdag, dus dat heeft niet echt veel meerwaarde om hier te plaatsen.

Gearlist:

= Geluid =
    Toppen: 2 x Wharfedale EVP-X15
    Versterker: Gemini X-03
    Crossover: Behringer Ultradrive DCX2496
    Inprikset: 4 x JBL EON15 die al in de zaal stonden, aangesloten via de Ultradrive.
    DJ-set: 2x Gemini CDJ-20, Behringer VMX-300, Behringer BCD3000, Numark djIO

= Licht =
    2x American DJ ST-132 windup statieven
    5 meter Eurotruss FD34
    Backdrop 6x3m
    2 x Showtec sliding T4 met PAR56 long raylight 500W (spiegels waren NSP als ik het goed heb)
    4 x Movitec 250W movinghead (exacte type moet ik even op de offerte terugzoeken)
    ViewSonic PJ513D beamer
    Antari F-80Z rookmachine
    Sturing: GLP SD-2

Nog te doen:
    * Nieuwe versterker kopen, de X-03 is voor kleine zaaltjes goed te doen maar eigenlijk te zwak voor de Wharfedales.
    * Fatsoenlijk vervoer regelen, stationwagen of aanhanger dus.
    * Op langer termijn: Subs, twee eigen ST-132s en truss
    * En natuurlijk een groter klantennetwerk
    First make it work, then make it look pretty!
  • showband
    • May 2001
    • 4524

nou stoney. je bent er serieus mee bezig. als ik het verschil tussen de foto's van een jaar terug zie doe je echt wat met de verzamelde info.

dat mag ook wel eens gezegd worden.

galmde deze zaal niet erg?

Kreeg je kommentaar over de hoeveelheid laag? Dit is n.l. typisch een geval dat je kunt twijfelen. "meer boekingen krijg ik met licht bijhuren en een mooie show. Of met het bijhuren van laagkasten"
    mijn ervaring is "mensen luisteren met hun ogen"

ik zou persoonlijk nooit iets met vloeistoffen (rookmachine) op een 19inch rek zetten. Die dingen hebben nog wel eens kuren. Maar het is eigen spul dus...
    lekker belangrijk!

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by showband
      galmde deze zaal niet erg?

Kreeg je kommentaar over de hoeveelheid laag? Dit is n.l. typisch een geval dat je kunt twijfelen. "meer boekingen krijg ik met licht bijhuren en een mooie show. Of met het bijhuren van laagkasten"
      Ik heb nog niet eens de kans gehad om de set volledig open te zetten, de zaal galmt wel wat maar niet echt veel. Het is normaal gesproken een danszaal. Dus echt testen met veel laag heb ik niet echt kunnen doen, er werd in de avond doorgeLANd dus mensen liepen al te klagen dat ze elkaar niet meer konden verstaan. Dat zal ik trouwens zeker testen op het volgende feestje

De EVP-X15's hebben van zichzelf in verhouding wat weinig (sub) laag. Nu heb ik de equalizer onder de 150Hz wel iets omhoog gezet, maar subjes zouden waarschijnlijk wat netter zijn. Die zijn natuurlijk ook altijd bij te huren.

ik zou persoonlijk nooit iets met vloeistoffen (rookmachine) op een 19inch rek zetten. Die dingen hebben nog wel eens kuren. Maar het is eigen spul dus...
      Die neem ik mee, als er wat lekt ben je inderdaad niet blij. Als ik een nieuwe rookmachine aanschaf krijgt die zijn eigen kistje waar ik hem tijdens de show ook op kan zetten.

Comment

• BCDrivein
        • Jan 2009
        • 130

ziet er netjes uit!
        Waar heb je Die lichtbrug gekocht?
        Graag een link van een site Alstjeblieft.
        en hoeveel koste die?

Verder super!
        een 15 jarige! :)

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by BCDrivein
          ziet er netjes uit!
          Waar heb je Die lichtbrug gekocht?
          Graag een link van een site Alstjeblieft.
          en hoeveel koste die?
          De brug was dit keer ingehuurd. Maar een vergelijkbaar bruggetje vind je in de J&H shop:

(jh aanbeveling) Pro Truss brug set 6m met wind-up statieven - J&H Licht en Geluid

Dat is dan wel driehoek-truss in plaats van het vierkante wat ik dit keer gebruikt heb. Statiefjes zijn precies hetzelfde, leuke dingen maar ze zijn wel hoog in opbouw en opslag, en hebben af en toe de neiging om vast te lopen als je de brug laat zakken.

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 327

Ziet er erg mooi uit, wat was eigenlijk het gewicht van wat er aan de truss hing?
            (ben zelf ook vanplan een lichtbrug aanteschaffen maar mijn mac250 (4x) wegen zo veel )

Zal ook eens naar deze statieven kijken!
            Event-Light

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by DJ-Jan
              Ziet er erg mooi uit, wat was eigenlijk het gewicht van wat er aan de truss hing?
              (ben zelf ook vanplan een lichtbrug aanteschaffen maar mijn mac250 (4x) wegen zo veel )

Zal ook eens naar deze statieven kijken!
              De Movitecs waren aan de lichte kant (18kg), al met al hing er zo'n 100-110kg aan de truss. Zo uit mijn blote hoofd mag je met twee ST132's totaal 150kg heffen (2x100 * 0.75) en als je het gewicht van de truss, fourbarren, backdrops en kabels bij elkaar rekent zit je daar al gauw aan. MAC's zou ik dan ook niet doen, dan kun je beter met VMB's aan de slag gaan.

Voor een drive-in show met weinig zware effecten zijn de ST-132's trouwens wel ideaal, ze zijn niet duur en ze kunnen een behoorlijke brug tillen.

Comment

• DJ-Jan
                • Jun 2008
                • 327

Dacht dat ze maar 80kg konden dragen..
                Event-Light

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

ST132 kunnen maximaal 85kg dragen dus in totaal ik bedoel dan een lichtbrug met 2 statieven ) 170kg dit verrekenen met 0,75 is 127,5 KG in Totaal.

op zich niet erg veel maar voor 135,00 een van de meest betrouwbaarste in deze prijsklasse.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• DJ-Jan
                    • Jun 2008
                    • 327

Dan vraag ik me hier af ofdat dit 135 kg weegt....

Het ziet er in ieder geval prima uit en ik zal dus nu sparen voor betere wind-ups
                    Event-Light

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by Rolandino
                      ST132 kunnen maximaal 85kg dragen dus in totaal ik bedoel dan een lichtbrug met 2 statieven ) 170kg dit verrekenen met 0,75 is 127,5 KG in Totaal.
                      Vreemd, op de J&H site stonden ze aangegeven als 100kg maximum belasting. Maar dan nog, als je met 85kg rekent ben je altijd aan de veilige kant.

Comment

• StijnS
                        • Sep 2006
                        • 173

Eh... Zit je DJ booth nu op zo'n stekkerdoosje met een schakelaar? Beetje té hyperactief staan springen achter je booth en je loopt kans dat je ineens zonder klank zit...

Voor de rest een mooi showtje!

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by StijnS
                          Eh... Zit je DJ booth nu op zo'n stekkerdoosje met een schakelaar? Beetje té hyperactief staan springen achter je booth en je loopt kans dat je ineens zonder klank zit...

Voor de rest een mooi showtje!
                          Die fout maak je maar één keer, daarna offer je een paar centimeter plakband op

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Originally posted by Stoney3K
                            Die fout maak je maar één keer, daarna offer je een paar centimeter plakband op
                            Die "fout" maak je ook maar een paar keer, en dan koop je fatsoenlijke stekkerblokjes..
                            Creating shows beyond Imagination

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by JeroenVDV
                              Die "fout" maak je ook maar een paar keer, en dan koop je fatsoenlijke stekkerblokjes..
                              of je legt ze veilig neer(waar je er niet op kan gaan staan)
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...