Drive-in Journeyman Entertainment

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

<stukje achtergrondmode>
    veel muzikanten kopen stekerblokjes met aan/uit schakelaar omdat dat de enige dingen in de gamma zijn waar een "aan"-lampje op zit.

En omdat ze het beu zijn nooit te weten of er al backlinestroom is of niet. En het niet constant willen blijven vragen.

Een professioneel blok met lampje is dan wel beter. Maar die zijn voor onwetende "kluswinkelshoppers" niet te koop.

<achtergrondmode>/stukje
    lekker belangrijk!

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Muzikanten hebben standaard gare bekabeling en weten daar altijd een reden voor aan te dragen.
      Is natuurlijk niet erg. Als PA bedrijf verzorg je ook de 230V voor de backline en voordat de muzikantn komen opbouwen is deze aangelegd en operationeel.

Alles in het circuit waar bovenstaande niet zo is, dat is het segment witte 0,75mm2 met schakelaar, bijna kabelbreuk en stekker zonder aarde...
      Kan gewoon in de blokkertas van de muzikant blijven naast zijn jack-jack kabeltje wat op die ene kant moet blijven liggen omdat je andere knetter en brom hebt.

Slagvaste Khaltoff sloffen zijn voor simpele toepassingen overdone, maar een winkel als de Hornbach verkoopt nette zwarte 1,5mm2 kabel aan en simpel zwart 3 of 4 weg blokkie...kost weinig, hoop plezier van!

bekabeling......In iedere installatie de grootste kans op storing!!!

On topic: Nette set, zwarte afrok net ff stukkie verder naar beneden maakt het nog verder af.
      Die st132 statieven zijn fijne statiefjes, wanneer een statief vastloopt met het laten zakken dan gaat ws. de last niet gelijkmatig naar beneden, dat geeft fikse krachten op zo'n statief.
      Wel leuk om te lezen dat deze statieven als groot en zwaar worden ervaren, hier roept iedereen " acht wat een lieve dingetjes"
      Last edited by moderator; 11-02-09, 22:58. Reason: moest nog ff iets on topic bij :)
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by moderator
        On topic: Nette set, zwarte afrok net ff stukkie verder naar beneden maakt het nog verder af.
        Die st132 statieven zijn fijne statiefjes, wanneer een statief vastloopt met het laten zakken dan gaat ws. de last niet gelijkmatig naar beneden, dat geeft fikse krachten op zo'n statief.
        Wel leuk om te lezen dat deze statieven als groot en zwaar worden ervaren, hier roept iedereen " acht wat een lieve dingetjes"
        Ze hebben een opbouwhoogte van ~1,7m, ik denk dat dat wel gemiddeld is als het om wind-up statieven gaat. Ze zijn (uiteraard) lichter dan VMB's, en ik vind ze nog altijd behoorlijke statieven voor het geld wat je ervoor betaalt. Als je standaard T4 statiefjes gewend bent ervaar je ze overigens wel als lomp en zwaar. Overigens heb ik voor dit klusje nieuwe Ultimate Speaker Stands gekocht die mijn Wharfedales van 28kg wél kunnen tillen.

Het afrok had inderdaad nog een 10cm naar beneden gekund, al vind ik het ook mooi als het net boven het podium 'zweeft'. Maar dan had ik natuurlijk die rommel op moeten ruimen ... volgende keer gaat er trouwens gewoon een zwarte 6v stekkerdoos met 1,5 kwadraat kabel mee, die was nu op de LAN-party zelf in gebruik (lees: door de LAN-gangers gejat.)
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

het voordeel als je afrok iets van de grond hangt op een feest van studenten is wel dat het niet als een spons gemorste drank gaat opzuigen.

Zeker bij technische scholen zijn de gasten niet allemaal "zindelijk" opgevoed.

100mm is wat veel maar een centimetertje of twee doe ik zelf altijd wel.
          lekker belangrijk!

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Ziet er netjes uit, alleen een keer de D-size connectors in je amp-rackje aan de achterzijde monteren.
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Goed, medio oktober had ik een wat grotere klus in België (Gent), niet echt drive-in werk maar het viel toch onder mijn bedrijf:

Het hoofdpodium in de Flanders Expo, deel van een SF/Animé/Fantasy-conventie. FOH set was mijn Wharfedale setje met Synq amps, met twee DAP K-112's op delay. Verder nog licht in de vorm van PAR56 (long op tegen, short op front op de vloer) en Chauvet LED Colorstrips.

Het podium werd rond de middag gebruikt voor een kostuumwedstrijd, er werd mij gezegd dat ik voor 250 man geluid moest leveren. Uiteindelijk stonden er zo'n 700 lui schouder aan schouder tegen de podiumrand... Tja, dan moet je net onder het rood gaan draaien en krijg je achteraf klachten van de naburige standhouders dat ze hun klanten niet meer konden verstaan... als ik het van te voren wist was de geluidsopstelling compleet anders geweest (oa meer kasten verdeeld, hoger). Luisteren hoe het klonk kon ik totaal niet, want de mensenmassa stond tegen mijn DJ-meubel aan.

En het kleinere podium, met twee K112's op FOH. Hier werden een aantal vraag- en antwoordsessies met acteurs gehouden uit TV-series, alleen was het zaaltje een enorme galmkast. Het was de doorgang tussen twee hallen!

Helaas had ik dat verder niet zelf in de hand, dus het er maar mee moeten doen, met de nodige feedbacks van dien. Ik zat er gelukkig zelf bij, dus als het ging fluiten, piepen of doen was het net zo gauw weer weg.

En hetzelfde zaaltje vanaf de beste plek in het huis!
              Last edited by Stoney3K; 14-11-09, 00:07.

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

*kijkt boven zich en ziet een enorm zwart gat in zijn thread waar posts in verdwenen zijn...*

Weer wat werk verzet, eindelijk heb ik eens wat aan die tussenpaaltjes!

Subjes zijn Zeck kastjes waar door de vorige eigenaar de driver van is vervangen, voor een 18" ElectroVoice driver. Precieze type weet ik zo niet, sinds de speakers al wat ouder zijn zou het me sterk lijken als ze met EVX-180B geladen zijn.

Enige wat ik gedaan heb is even schoongemaakt en de toplaag weer even van een nieuw jasje zwart voorzien, en ze kunnen weer even mee. Ik zit nog te denken om schuim voor de grills te doen, wat ik zelf mooier vind en het beschermt de sub een beetje tegen stof/troep als ik op een 'minder net' feestje zou schuiven.

En voor de snoertjes en andere Italiaanse maaltijden heb ik nu een nieuw kabelkistje gekocht. Beter dan zeulen met die plastic Curver-kratten, en lege kisten komen ALTIJD van pas. Al is het maar om op te staan...

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

is de kist zelf 1 grote bak met alleen de inzetbak, of zit er in de kist ook nog een deelschot?

Wat zit er in de kist? (power/speaker/xlr/'overige'.)

ps. die DI NIET gebruiken voor dingen anders dan DJ-set want ze 'ruisen' nogal .
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by Whitefarmer
                    is de kist zelf 1 grote bak met alleen de inzetbak, of zit er in de kist ook nog een deelschot?

Wat zit er in de kist? (power/speaker/xlr/'overige'.)
                    In de kist zelf zit inderdaad (onderin) ook nog een deelschot. Verdeling is (van boven naar beneden): XLR, overige, power, Speakon. Zwaarste kabels zitten dus ook onderin.

ps. die DI NIET gebruiken voor dingen anders dan DJ-set want ze 'ruisen' nogal .
                    Die DI gebruik ik ook alleen voor wat gooi-en-smijtwerk, sinds ik zelf ook niet altijd positieve ervaringen heb met geluidsapparatuur van Behringer ... mijn DJ set heeft rechtstreeks XLR out, dus daar heb ik een DI niet nodig, alleen als ik bv. een laptop rechtsreeks aan de set wil hangen.

Voor klein live-werk ben ik nog aan het kijken naar een 19" mixertje zoals een A&H Wizzard of GL2, die komt denk ik samen met de uitbreiding naar een tweede Synq versterker en binnenrackjes aan de beurt.

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Okay, thanks.

Die synq, als ik zo de folder bekijk, lijkt het of de speakons zowel op pin 1 als op 2 met hetzelfde signaal bezet zijn, dus: channel A pin 1 EN pin 2, en ook bij de speakon voor channel B .

Logischer lijkt/is: bij channel A: pin 1 (channel A) en pin 2 (channel B), bij de speakon van channel B pin 1 (channel B en evt op pin 2 weer ch A)

Zodat je met een 4 polige kabel vanaf 1 speakon kunt vertrekken.
                      Groeten John

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Afgelopen zaterdag weer een klein eventje gedaan waar de show bij de afterparty ingepland stond: Uiteindelijk kwam er helaas geen kip maar was er dus wel meer dan genoeg gelegenheid om de boel tussen de bedrijven door op te bouwen en uitgebreid foto's te schieten.

Setup:

Speakers: DAP K-112 per kant op top, EV 18" subs (in Zeck kastjes)
                        Versterkers: Gemini X-03 op top, LD Systems DP-600 op sub, crossover via DCX2496
                        Licht: 2 x fourbar PAR56 short 300W MFL, 2 LED Colorstrips aan de voorkant
                        DJ-set: 2 x Gemini CDJ-20, Behringer DDM4000

Verder eindelijk alle kistjes op wielen: Dat was best een verademing sinds de hele boel door het halve gebouw moest tijdens het opruimen.

Comment

• djtom
                          • Jan 2009
                          • 142

Best klote dat er niemand is gekomen.
                          Het ziet er wel super mooi uit.

Comment

• oxidizer
                            • Feb 2011
                            • 30

zeer proper, kabels schoon weggewerkt en een mooie opstelling, zeer leuk.

Das nou spijtig dat je er werk insteekt en dan komt er niemand.

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Zo, en het werd tijd voor een gig-logje van mijn eerste bruiloft.

17:24. Volle bak! Snel gevolgd door eten bij de lokale frietboer, en net na 18:00 aanrijden voor de lokatie.

...en om 18:29 stond het zo in de zaal.

We moesten om 20:00 beginnen, dus een ruim uurtje op mijn gemakje puzzelen en bouwen later:

... En dan kom je er ook achter dat Klik-aan-Klik-Uit dimmers niet zo van bouwlampen van 500W houden, en kleurenfilters weer niet zo erg van bouwlampjes gecharmeerd waren. Gezien ik liever geen gesmolten filters had, gingen die dingen dus uit.

(Voor dat iemand zijn mond open doet, het was al te laat om mijn PAR-cans nog uit de bus te gaan halen. Er was eigenlijk om 'geen licht' gevraagd.)

Kijkje in de keuken, met mijn amprackje en kabelkist.

Zaalimpressie, de tweede sub+topkast stond helemaal rechts in de foto tegen de achterwand. (Als mensen eronder gaan zitten en dan het ding wegdraaien omdat ie best hard gaat, niet mijn probleem.)

Boothshot met mijn aangepast DJ-kistje. Binnenkort maar eens gaan bedenken hoe ik een mooi meubel kan maken.

Het paar was er erg positief over en iedereen was erg blij met de muziekkeuze, en ik merk dat het setje zoals ik het nu heb staan nog genoeg puf over heeft. (Er stonden een kleine 75-100 man binnen, en de PA stond nog niet eens half open.) Dus ik ben er al met al meer dan tevreden mee.

Om 00:44 de knop om, met een paar handjes hulp alles om 01:00 in de bus en gelukkig weer om kwart voor twee in mijn nest. Ik doe het graag nog een keer.

Comment

• Stoney3K
                                • Sep 2007
                                • 1399

... en er ontbrak nog 1 foto van de zijkant, de post zat al vol.

Comment

Working...