Mijn Drive in show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_marc
    • May 2004
    • 130

Mijn Drive in show

hallo hierbij mijn drive in show. Doe dit nu ongeveer 5 jaartjes.(ben nu 19)

[CENTER][/CENTER]

Brand maar los met verbeteringen.

wel een paar puntjes.
    -was vergeten met doek strak te trekken(wel slordig maarja)
    -was iets beperkt in me ruimte dus vandaar dat het allemaal iets op elkaar gepropt staat.
    -Ook vind ik zelf dat me kabels iets te rommelig lopen.(kwam dat ik net optijd klaar was)

Apparatuur lijstje:
    1x behringer DJX-700
    2x Denon DN-S1000
    1x Laptop met BPM Studio
    1x Showtec showmaster 24
    2x Dimpack showtec
    2x NJD Subjes 350 watt
    2x NJD Topjes 400 watt
    1x Versterkerreck
    8x Par 56 Shot
    1x Rookmachine
    En de benodigde kabels.

M.v.g Marc, The Soundboys
    Marc {The Soundboys}
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Wel je opmerkingen kloppen. Maar ik ben tegenwoordig al blij als mensen dit beseffen en er iets aan willen doen!
    Ik ben ook blij dat er tenminste al een afrokdoek voorzien is!
    Kortom: eigenlijk al niet zo slecht bezig.
    Juist die kleurtjes zou ik symmetrisch steken van die PAR56's.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• laptop
      • Jan 2009
      • 187

hoi,

het ziet er netjes uit, ik zou zeggen ga zo door.
      je wou graag opmerkingen er over ik zal 1 kleine maken.
      misschien dat je een licht effectje er bij kunt hangen.

mvg.

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Ik zou een keer investeren in t4 balken. Dat scheelt elke keer een hele hoop op- en afbouw tijd en en je hebt veel minder kabels. Sneller bouwen en nettere uitstraling dus.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

ik zou de kabeltjes idd een beetje strakker laten lopen(lang leve het gaffa tape!!! en die colafles niet naast je subje, maar achter je mooie afrokdoek(heb je toch niet voor niks gekocht?!?)

voor de rest een prima setje, misschien een keertje langere tussenpaaltjes(het is de bedoeling dat het mid/hoog OVER de hoofden van het publiek geprojecteerd wordt en niet ERTEGENAAN!

daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Probeer iets te maken waardoor je afokdoek 'hoger' komt, zodat ook de apparatuur erachter valt.

Je toppen mogen (zoals al gezegd) een stukje hoger.

'kabelzooi' omdat je 'net op tijd' klaar was, BEGIN iets eerder (voorkomt ook veel stress bij de opdrachtgever)
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• DJ_marc
              • May 2004
              • 130

Originally posted by laptop
              hoi,

het ziet er netjes uit, ik zou zeggen ga zo door.
              je wou graag opmerkingen er over ik zal 1 kleine maken.
              misschien dat je een licht effectje er bij kunt hangen.

mvg.
              ja ik heb nog een SCX-500 maargoed normaal zijn we met ze 2en alleen me maatje kon niet en ik zat beetje krap in de tijd want de kids kwamen opeens binnen en wouden beginnen

Originally posted by Big Bang
              Ik zou een keer investeren in t4 balken. Dat scheelt elke keer een hele hoop op- en afbouw tijd en en je hebt veel minder kabels. Sneller bouwen en nettere uitstraling dus.
              ja klopt. ik heb ze nu al op een T-balk zitten zodat me dat al een stuk scheelt niet steeds opnieuw opbouwen enzo. maargoed idee om een keer een T4 Balk te kopen.

Originally posted by djspeakertje
              ik zou de kabeltjes idd een beetje strakker laten lopen(lang leve het gaffa tape!!! en die colafles niet naast je subje, maar achter je mooie afrokdoek(heb je toch niet voor niks gekocht?!?) daan
              :P haha die cola fles had ik niet gekocht die kreeg ik van de opdrachtgever:P:P

Originally posted by Whitefarmer
              'kabelzooi' omdat je 'net op tijd' klaar was, BEGIN iets eerder (voorkomt ook veel stress bij de opdrachtgever)
              ja meestal ben ik samen met iemand maar die kon niet maargoed ik dacht aah redt ik wel nou ik had het ook wel geredt zolang de kids niet eerder kwamen. die stonden opeens binnen terwijl ik nog aan het opbouwen was dus moest ff snel opruimen.
              en de opdrachtgever vondt het absoluut niet erg. hij had ook heel geen last van stress:P haha hij vondt alles top en perfect geregeld en alles perfect voor elkaar:P

Gr Marc
              Marc {The Soundboys}

Comment

• partydrivein
                • Jul 2008
                • 389

Originally posted by DJ_marc
                :P haha die cola fles had ik niet gekocht die kreeg ik van de opdrachtgever:P:P
                het ging niet om de fles maar om de afrok
                deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

toppen hoger, effectje dr bij!,

t4 is een optie en anders je kabels netjes aan je tbar vast ty wrappen, en je kabels die je niet avst kan make gebruik een klittebandje...

rookmachine op de grond die kan nog wel eens lekken + dat mensen nu de neiging hebben , hun handen in de rook te houden met gevolg dat ze zich kunnen branden aan het tutje, vooral met kinderen is dat oppassen

en om eens wat orgineler te zijn koop wat andere kleurenfilters voor een paar euro ipv dat vreselijke standaard rood geel groen blauw...

verder leuke starters set!

mvg jens

Comment

• BCDrivein
                    • Jan 2009
                    • 130

Zeker een mooi setje, alleen jammer dat alles zo opelkaar zit.

Je had bijvoorbeeld de ene set parren aan een kant van een tafel kunnen doen, en de andere set parren aan de andere kant.

maarja dat kun je moeilijk als je weinig ruimte hebt, zoals je zei..

Alleen ik heb één vraagje.

Waarom heb je G-Haken op je T4 balken?

Heb je ook nog een lichtbrug?

Zo ja, posten! :P

En nog 1 tip, zet je kleuren van je parren zo:

Rood - blauw - Groen - Geel - Geel - Groen - Blauw - Rood Dat is mijn voorkeur
                    een 15 jarige! :)

Comment

• DJ_marc
                      • May 2004
                      • 130

Originally posted by BCDrivein
                      Alleen ik heb één vraagje.

Waarom heb je G-Haken op je T4 balken?

Heb je ook nog een lichtbrug?

Zo ja, posten! :P
                      nou heb die G haken erop zitten ook voor Vervoer. kan ze mooi ophangen in me busje dat scheelt al een hele hoop als je er geen flightcase voor hebt.
                      En heb ze ook erop zitten als ik ergens ben en kan me paren zeg maar ergens aan ophangen: houten railing,iets van een stalen buis. doe ik dat soms ook hoe het ook maar net uitkomt dus vandaar.

En die lichtbrug Tja:P wat zal ik daar eens over zeggen.... Dit is hem
                      [LEFT][/LEFT]

Ben nog wel van plan om deze te gaan gebruiken. ga straks als het wat beter weer is even een dagje buiten prutsen hoe ik alles wil hebben staan. Ook omdat ik nog van plan ben om een 2de SCX-500 te kopen en misschien nog iets van een Acrobat van Martin of iets in de trant.
                      Marc {The Soundboys}

Comment

• DJ_marc
                        • May 2004
                        • 130

Originally posted by jens
                        toppen hoger, effectje dr bij!,

rookmachine op de grond die kan nog wel eens lekken + dat mensen nu de neiging hebben , hun handen in de rook te houden met gevolg dat ze zich kunnen branden aan het tutje, vooral met kinderen is dat oppassen
                        mvg jens
                        nou:P haha ja die rookmachine hoort ook op de grond maar dat was even het probleem:P er zit iets van een storing ofzo in dat ding denk iets van een los contactje of soldering. kreeg hem niet aan de praat namelijk dus vandaar had ik hem even daar neer gezet kon ik hem even wat beter in de gaten houden.
                        Marc {The Soundboys}

Comment

• LJKEVIN
                          • Dec 2005
                          • 426

Het effectje, en de maniet van filteren..daar begin ik niet meer over.

Je truss brug, zou ik zelf het liefste gisteren nog verkopen,
                          en een leuk stukje (kan 2e hands vaak prima) goede truss (aluminium) kopen, met 2 sterke statieven.

Ik ken dit soort dingen, maar ik vindt het al eng om er een backdrop aan op te hangen, laat staan meerdere t-4'tjes en scans.

Tip: American DJ ST-132!!!

Die kunnen tevens hoger(4mtr), en mogen veel meer gewicht hebben(85kg)

Ojah, je toppen wat hoger is zeker geen overbodige luxe, maar dat was ook al gemeld.

Succes!!!

PS: Lijkt het nou zo, of heeft je afrok doek 2 verschillende kleuren zwart?
                          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by LJKEVIN
                            Ik ken dit soort dingen, maar ik vindt het al eng om er een backdrop aan op te hangen, laat staan meerdere t-4'tjes en scans.
                            Een backdrop met twee (lichte) effecten zoals bv. LED-units gaat dan nog nét. Maar het is beter om gelijk te investeren in twee ST-132's met trussadapters, dan ben je voorlopig wel klaar.

Nadeel is wel dat je niet altijd voor een kleine show een complete brug mee wil nemen, soms wil je twee T4's met nog een of twee effecten erbij en that's it. Daar zijn die budget-bruggen dan weer wel nuttig voor, want ik vind een effect wat zomaar op een T4 geschroefd is niet mooi.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• LJKEVIN
                              • Dec 2005
                              • 426

Effectjes lekker schuin op of naast je subjes zetten kan prima i.c.m. 2 dmx t-4's.

succes!!!
                              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...