inklapbaar meubel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Needmoresound
    • Apr 2005
    • 170

inklapbaar meubel

Mijn busje krijgt net al mijn speakers mee, daar kan geen meubel bij. Vandaar leek het me leuk om een inklapbaar meubel te bouwen. Ik heb al snel even iets in elkaar getekend:

Ik zal het even nader toelichten:
    -Het blad van een trespa plaat (heb ik nog liggen + hard en dun). Hieronder zijn 2 aluminium kokers gekit en geschroefd.
    -De zijkanten zijn ook van een trespa plaat, welke met een piano scharnier met het blad verbonden is.
    -Als de poten uitgeklapt zijn, worden ze verbonden met een strip aan het blad.
    Tot slot wordt er een vlag (2,5 bij 1,5 m) tegen de voorkant bevestigd. In het plaatje een Duitse vlag.
    De breedte is nu 2,2 meter, hoogte is 0,9 meter, diepte is 0,7 meter.

Ik heb verder nooit een dj-meubel gehad, dus ik weet verder niet goed waar ik op moet letten. Zijn er nog verbeter punten? En waar moet ik op letten?

Er komen overigens basskastjes onder te liggen.
  • tarpan
    • Dec 2008
    • 266

Ik zou eerder twee "gewone" stevige scharnieren per kant nemen dan pianoscharnieren. Die komen bij mijn weten snel los, aangezien je meestal alleen kleine schroefjes erdoor krijgt. En als 't niet de schroefjes zijn, dan plooit het metaal zelf wel
    als je bij de brom zit...

Comment

• Back on Track
      • Jun 2009
      • 227

op de eerste foto (tekening Woow dat ontwerp is mooi gemaakt) zie je een plaat aan de voorkant, die zie ik in de beschrijving niet terug komen. wel een vlag maar die hangt er onder...

zo'n plaat zou ik wel maken, anders (zeker met 2.2 meter) gaat het een beetje wiebelen. je zou ook 2 diagonale stangen kunnen maken...

veel succes
      BACK ON TRACK DJ

Comment

• Needmoresound
        • Apr 2005
        • 170

Ik zou eerder twee "gewone" stevige scharnieren per kant nemen dan pianoscharnieren. Die komen bij mijn weten snel los, aangezien je meestal alleen kleine schroefjes erdoor krijgt. En als 't niet de schroefjes zijn, dan plooit het metaal zelf wel
        Ik dacht dat er wel stevige piano scharnieren bestonden, zo niet dan ga ik voor ''gewone'' stevige scharnieren!

zo'n plaat zou ik wel maken, anders (zeker met 2.2 meter) gaat het een beetje wiebelen
        De keuze van de vlag is gewicht besparing en er komen wat basskasten onder. Het wiebelen wil ik voorkomen door het blad en de poten met een stevige strip te verbinden. Als er geen speling in de strip zit, zou hij niet wiebelig moeten zijn.

Bedankt voor de reacties, en is 90 cm een fijne hoogte?

Comment

• Back on Track
          • Jun 2009
          • 227

Originally posted by Needmoresound
          Bedankt voor de reacties, en is 90 cm een fijne hoogte?
          dat moet je zelf beslissen dat ligt aan je lengte...

probeer maar eens wat met een meetlat...

succes
          BACK ON TRACK DJ

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Heb zelf ook een inklapbaar meubel. Maar ik vond het weer niet mooi om met een doek te werken. Want dit heb ik in mijn jongere jaren gedaan.

Dus ben ik gegaan voor een voorplaat. Met daaraan de zijkant platen met stevige scharnieren. En het enige wat ik moet doen is de bovenplaat op leggen.

Ik zal zo wat foto's uploaden
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...