Zeer mooie Pioneers ! , Ikzelf draai met een Beat 4 , 6 kanalen heb ik niet echt nodig .(2 platenspelers, 2 Cd spelers, en laptop) Voor de rest ziet het er zeer mooi uit !
mijn drive-in show
Collapse
X
-
-
...
Satellite:
Double 8/1 passive vented PA satellite speaker system
Mid Speaker: 2x 8" Dual Cone,
4 Ohm each
High Driver: 1x 1" Dynamic
34 mm Voice Coil
Nominal Impedance: 8 Ohm
Freq. Response (-6 dB, -3 dB): 125 – 20,000 Hz
Freq. Range (-10 dB): 100 – 22,000 Hz
Crossover Frequency: 3300 Hz, 18 dB/oct
Sensitivity (Full Space): 93 dB / W / m
Max. SPL at 1 m (Theoretical): 117.8 dB
Nominal Dispersion (HxV): 90° x 40°
Dimensions (LxWxH): 255 x 730 x 360 mm
Net Weight: 17 kg
Hoe verhouden de toppen zich tot de subs? Zeker omdat er ook gekozen is voor een piëzo...
Mvg,
TeunLast edited by 4AC; 30-12-09, 23:02.uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Naar mijn weten zijn de subjes van de DanceShade series van DAP Bassreflex. DAP heeft in de X-series een Hornloaded sub zitten (15 inch), die noemen ze inderdaad hybride-horn, maar het is gewoon een folded-horn met een bepaalde aanpassing/afwijking van een echte folded-horn (vraag mij niet wat), maar ze vinden het stoerder klinken dan een folded-horn (DAP is trouwens niet de enige die zijn subs "hybride-horns" noemt, dacht ik). Al met al is dit setje redelijk op elkaar afgestemd wat betreft Sub-Top. Juist door de dubbel 8 inch midspeakers, sluit de top redelijk aan op de subs.
Wat betreft de piezo hoorntjes, het is echt een setje om dikke gecompresde muziek door te laten blazen, dus dan kan een piezo prima. Je moet dit setje dan ook niet willen gebruiken als zang/band setje.
Prima productie van DAP.
MVG T_SoundGeluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!Comment
-
Heb nu een probleem met 1 kant van mn speakerset.
Ik merkte bij mn laatste gig op dat 1 kant van mn speakerset het geluid wegviel / ging kraken. wanneer ik aan de knopjes sub of/en main volume zit gebeurt dit. zou dit aan de potmeter liggen?
Morgen laat ik deze set controleren bij een licht/geluids bedrijf...Comment
-
Heb nu een probleem met 1 kant van mn speakerset.
Ik merkte bij mn laatste gig op dat 1 kant van mn speakerset het geluid wegviel / ging kraken. wanneer ik aan de knopjes sub of/en main volume zit gebeurt dit. zou dit aan de potmeter liggen?
Morgen laat ik deze set controleren bij een licht/geluids bedrijf...
Maar dat kun je zelf ook makkelijk controleren.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
Gebeurd het alleen wanneer je aan de potmeter zit dan is de kans heel groot dat daar de oorzaak ook in zit. Je kunt nog proberen om de potmeter een aantal keer heen en weer te draaien, vaak wordt het dan (tijdelijk) minder.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
Er is weer een hoop veranderd. momenteel zit ik zonder geluidsset.
Die ik momenteel huur. mn eerste aankoop wordt een djm-800
Geluid:
2x Pioneer cdj-800 tabletop cd spelers
1x JB Systems Beat 6 MKII mengpaneel
(Wordt vervangen door een Pioneer djm-800)
1x Shure sm-58 microfoon
1x Stanton DJ PRO 2000S hoofdtelefoon
1x Acer laptop voor het deels afspelen van muziek
Licht:
2x Par 56 dmx set (Dmx gestuurd)
1x American Dj flash beam
1x Martin magnum 650 rookmachine
1x Showtec lite-4 dmx controllerLast edited by --djdave--; 06-02-10, 13:28.Comment
-
Het is dan ook echt geen hoorngeladen sub. Het is een BR-kast waarvan de woofer iets onder een hoek is geplaatst, waardoor het inderdaad een Hybride is. Ze vonden het schijnbaar stoerder om het 'horn-loaded' te noemen dan 'bass-reflex'.
Heb je de kast al van binnen gezien ?
Kan me herrinneren dat ik in het verleden een heel veel lijkende kaast heb gebouwd van een ontwerp van Staiper.
Dit was een rearloaded hoorn ( binnenwerk net zoals bij een glijbaan ) en de baffle ( waar speaker inzit ) schuin naar achteren wat een hybride look geeft.
Ik ken de DAP kast niet alleen van buiten maar qua maatgeving en look lijkt hij enorm veel op deze kast die ik gebouwd heb.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Het is dan ook echt geen hoorngeladen sub. Het is een BR-kast waarvan de woofer iets onder een hoek is geplaatst, waardoor het inderdaad een Hybride is. Ze vonden het schijnbaar stoerder om het 'horn-loaded' te noemen dan 'bass-reflex'.
Heb je de kast al van binnen gezien ?
Kan me herrinneren dat ik in het verleden een heel veel lijkende kaast heb gebouwd van een ontwerp van Staiper.
Dit was een rearloaded hoorn ( binnenwerk net zoals bij een glijbaan ) en de baffle ( waar speaker inzit ) schuin naar achteren wat een hybride look geeft.
Ik ken de DAP kast niet alleen van buiten maar qua maatgeving en look lijkt hij enorm veel op deze kast die ik gebouwd heb.
De kast heb ik van binnen gezien. Weliswaar alleen op foto's, maar dan alsnog. Misschien heb ik ietwat voorbarig de conclusie getrokken dat het een hybride is... Excuse moi, mocht het niet het geval zijn.
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Momenteel is er al weer wat veranderd (niet dat jullie denken dat ik om de haveklap een nieuwe apparatuurlijst toevoeg) maar voorlopig vind het het wel welletjes zo.
Momenteel zit ik zonder geluidsset die huur ik zolang bij een geluidsbedrijf binnen 2/3 jaar hoop ik er een aan te gaan schaffen.
Ook heb ik alles netjes in flightcases gehesen
Apparatuurlijst:
Geluid:
2x Pioneer cdj-800 mk2
1x pioneer djm-800
1x Shure sm-58 microfoon
1x Stanton DJ PRO 2000S hoofdtelefoon
1x Acer laptop voor het deels afspelen van muziek
Licht:
2x Par 56 dmx set (Dmx gestuurd)
1x American Dj flash beam
1x Martin magnum 650 rookmachine
1x Showtec lite-4 dmx controller
Hier een foto van mn "dj booth"
Comment
-
Cd spelers heb ik 2e hands aangeschaft, maar was voor de rest niks mis mee.
Het mengpaneel heb ik nieuw aangekocht.Comment
-
is dat alleen bij cdj 800's dat ze gauw kapot gaan?
hoorde namelijk dat dat ook op de 1000's is maar merk er vrij weinig van.
sta nu al 2 jaar op mn knoppen te slaan en ze doen het perfect!Comment
Comment