mijn drive-in show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • --djdave--
    • Sep 2009
    • 56

mijn drive-in show

Hallo,

Sinds ongeveer 3kwart jaar ben ik bezig met mn drive-in show.
    In dit half jaar is er veel veranderd, hier een lijstje met foto's hoe ik het nu heb:

Geluid:
    2x Pioneer cdj-800 tabletop cd spelers (Nieuw)
    1x American Audio MCD-510 dubbele CD speler (te koop)
    1x JB Systems Beat 6 MKII mengpaneel
    (Wordt vervangen door een Pioneer djm-700)
    1x Dap pro danceshade 1500 watt actieve luidsprekerset
    1x Shure sm-58 microfoon
    1x Stanton DJ PRO 2000S hoofdtelefoon
    1x Acer laptop

Licht:
    1x Par 56 dmx set (Dmx gestuurd)
    1x Martin mania scx 500 (comp. gestuurd)
    1x American Dj flash beam
    1x Acer laptop voor het besturen van dmx gestuurd licht
    1x Martin magnum 650 rookmachine
    1x Showtec lite-4 dmx controller

Opstelling foto's verschijnen na 24 December.
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

Par 56 Dmx set is dat 2 4 6 8?
    Led of gewoon?
    Long of Short?
    BACK ON TRACK DJ

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Die Beat 6 is een verdomd leuk tafeltje.
      Als ik heel eerlijk ben heb ik liever een Beat 6 dan een DJM700.
      Een DJM800 daarin tegen... (Al mis ik nog de 'middendrempel' in de crossfader).
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• --djdave--
        • Sep 2009
        • 56

Originally posted by Back on Track
        Par 56 Dmx set is dat 2 4 6 8?
        Led of gewoon?
        Long of Short?
        4x Par 56 short (black), op Botex dmx balk aangestuurd door een Showtec lite-4

Originally posted by renevanh
        Die Beat 6 is een verdomd leuk tafeltje.
        Als ik heel eerlijk ben heb ik liever een Beat 6 dan een DJM700.
        Een DJM800 daarin tegen... (Al mis ik nog de 'middendrempel' in de crossfader).
        Ik heb het gevoel dat ik wat kwaliteit mis bij dit mengpaneel, faders en knopjes beginnen wat kuren te geven.
        Heb het idee dat er niks beter is dan de Djm-700/800 mengpaneel (Dat noem je toch iets van merk .....:P)
        (maar waarom vind je een djm-800 wel en een djm-700 niet goed, zoveel verschil zit hier toch niet in?)
        Last edited by --djdave--; 09-12-09, 21:57.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

DJM700 en DJM800 hebben wel degelijk verschillen. De 700 heeft geen digitale inputs, totaal andere fx gebeuren en een wat goedkopere look & feel.

Nu interesseren die inputs me weinig en doe ik ook heel weinig met die fx, maar het colorknopje op de 800, de betere plaatsing van het L/R balance potje en de gebalanceerde booth output wegen voor mij toch wel redelijk.

Ok, de beat6 heeft geen fx (waar ik toch weinig mee doe, of ik doet het in Virtual DJ) en net als de 700 RCA outputs voor de booth (en is ook niet helemaal vergelijkbaar), maar als ik moet kiezen tussen een Beat6 en een DJM 700 kies ik de Beat6. Tussen een Beat6 en een DJM800... moet ik lang nadenken
          (Vooral de USB inputs zijn dan erg handig.)

Overigens is dit natuurlijk een enorm persoonlijke keuze. Andere DJ's hebben liever een Dateq XTC (bleh) of een Xone:92 (vind ik onoverzichtelijk).
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Hoi Dave,

off-topic:
            Om je hier tussen de menigte te scharen, wordt het op prijs gesteld dat je je profiel (compleet) invult.

Daaruit blijkt dat jij (pas) 15 bent (gevonden door te zoeken in andere posts van je), en in mijn ogen heb je de boel dan al heeeeel netjes voor elkaar...

BOT:
            Kun je met je laptop niet ook de parren aansturen? dat scheelt je weer slepen met een (extra) lichtcontroller?

Heb je ook een DJ meubel?

Ben benieuwd naar je foto's van 24 december (klusje??)
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by Whitefarmer
              Kun je met je laptop niet ook de parren aansturen? dat scheelt je weer slepen met een (extra) lichtcontroller?
              Ik begrijp je punt maar je wilt niet dat je geluid hapert/vastloopt omdat je even iets met andere lichtsoftware doet. Geluid en licht hou je gescheiden als je in deze biz bezig bent. Heb het al te vaak fout zien gaan omdat men het wel even dacht met één computer allemaal te doen.

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Originally posted by vasco
                Ik begrijp je punt maar je wilt niet dat je geluid hapert/vastloopt omdat je even iets met andere lichtsoftware doet. Geluid en licht hou je gescheiden als je in deze biz bezig bent. Heb het al te vaak fout zien gaan omdat men het wel even dacht met één computer allemaal te doen.
                Ik zie in zijn lijstje 2 laptops, 1 voor geluid en 1 voor licht, anders zou ik dit nooit voorgesteld hebben.
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• --djdave--
                  • Sep 2009
                  • 56

Hoi Dave,

off-topic:
                  Om je hier tussen de menigte te scharen, wordt het op prijs gesteld dat je je profiel (compleet) invult.

Daaruit blijkt dat jij (pas) 15 bent (gevonden door te zoeken in andere posts van je), en in mijn ogen heb je de boel dan al heeeeel netjes voor elkaar...

BOT:

Heb je ook een DJ meubel?

Ben benieuwd naar je foto's van 24 december (klusje??)
                  Ben afgelopen zaterdag inderdaad 16 jaar geworden.
                  Wat betreft de lichtsturing leekt het mij in eerste instantie handig om het licht via de laptop aan te sturen, niet dus...
                  Daarom een aparte lichtsturing voor de parren gekocht (nu nog een dmx controller voor de martin scanner)
                  Overigens heb ik 1 laptop (daarom ben ik ook zo bang dat als ik met het licht bezig ben (of andersom) dat er iets uit valt.
                  ook wil ik geen muziek meer draaien via de laptop (of alleen verzoeknummers) en me echt bezig gaan houden met die pioneers

24 december heb ik een klusje in cappele a/d ijssel voor iemand die 50 wordt en oudejaarsavond in alblasserdam.
                  Last edited by --djdave--; 10-12-09, 14:02.

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Originally posted by --djdave--
                    Ben afgelopen zaterdag inderdaad 16 jaar geworden....
                    .....Daarom een aparte lichtsturing voor de parren gekocht (nu nog een dmx controller voor de martin scanner)
                    .
                    HAPPY 16, GEFELICITEERD!!!

...Jammer dat je niet meteen een lichtsturing hebt gekocht voor zowel conventioneel als intelligent licht, kost je toch weer dubbel geld op deze manier.
                    Groeten John

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Ben afgelopen zaterdag inderdaad 16 jaar
                      24 december heb ik een klusje in cappele a/d ijssel voor iemand die 50 wordt en oudejaarsavond in alblasserdam.
                      Waar? mischien kan ik tijdens de opbouw even langswippen om te kijken.
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• --djdave--
                        • Sep 2009
                        • 56

Originally posted by mhsounds
                        Waar? mischien kan ik tijdens de opbouw even langswippen om te kijken.
                        In een zaaltje van een tennisvereniging, iets van Valerius rondeel.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Ik zie in zijn lijstje 2 laptops, 1 voor geluid en 1 voor licht, anders zou ik dit nooit voorgesteld hebben.
                          Sorry, zie het nu ook inderdaad.
                          Overigens heb ik 1 laptop (daarom ben ik ook zo bang dat als ik met het licht bezig ben (of andersom) dat er iets uit valt.
                          Begrijp uit deze reactie dat de TS dezelfde laptop gewoon twee keer heeft genoemd. Als dit klopt dan blijft mijn advies om geen licht- en geluidsoftware te combineren op één computer.

Comment

• --djdave--
                            • Sep 2009
                            • 56

Originally posted by vasco
                            Sorry, zie het nu ook inderdaad.
                            Begrijp uit deze reactie dat de TS dezelfde laptop gewoon twee keer heeft genoemd. Als dit klopt dan blijft mijn advies om geen licht- en geluidsoftware te combineren op één computer.
                            Ik moet toch mn scanner aan kunnen sturen. overigens is dit het enige wat ik dan aanstuur via freestyler. ook gebruik ik virtual dj voor eventuele verzoeknummers in combinatie met 1 of twee jb systems usb audio converter (bi-directioneel)

Comment

• --djdave--
                              • Sep 2009
                              • 56

Gisteren een feestje gedraaid voor ongeveer 50 man. de bedoeling was boven de t-4 nog een martin mania scx-500 maar door de hoogte van het plafond past deze niet.
                              Wat wellicht wat beter gedaan had kunnen worden maar door tijdgebrek en ruimte niet kon:
                              - Cd koffer ergens anders plaatsen
                              - bekabeling van t-4 netjes wegwerken

Apparatuurlijst:
                              Geluid
                              2x Pioneer cdj-800 tabletop cd spelers (Nieuw)
                              1x JB Systems Beat 6 MKII mengpaneel
                              1x Dap pro danceshade 1500 watt actieve luidsprekerset
                              1x Shure sm-58 microfoon
                              1x Stanton DJ PRO 2000S hoofdtelefoon
                              1x Acer laptop voor het afspelen van muziek
                              Licht:
                              1x Par 56 dmx set (Dmx gestuurd)
                              1x Martin mania scx 500 (comp. gestuurd)
                              1x Acer laptop voor het besturen van dmx gestuurd licht
                              1x Martin magnum 650 rookmachine
                              1x Showtec lite-4 dmx controller

Comment

Working...