mijn drive-in show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Een paar verbeteringen naast de dingen die je zelf al noemde:

Misschien een keer een 2e scan...

En een 2e T-bar, en dan dat lichtstatief wegdoen en de t-bars+scan(s) aan een trusje hangen (ladder kan, maar voor later is driehoek/vierkant beter)

En daarna eens een nieuw geluidssysteem...

Zo kan ik en iedereen op het forum nog wel even verder... Maar je begint goed! het ziet er netjes en afgewerkt uit, met dat afrokdoek! (misschien een keer de versie met LEDjes proberen?)

Succes ermee!, Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Persoonlijk word ik niet warm van je foto's. Die kunnen net zo goed van de site van de fabrikant komen (nee, ik zie ook wel dat dat niet zo is...).

Als je wilt laten zien wat je met je drive-in disco kunt bieden dan moet je plaatjes van je lichtshow laten zien. Dat is waar je creativiteit blijkt (of tekort schiet...). Ik bedoel, Jan Peter kan een hoop meer knopjes voor zijn Balkenende-norm kopen, maar hopelijk kan jij meer met jouw knopjes!

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• --djdave--
        • Sep 2009
        • 56

Originally posted by @djspeakertje
        En daarna eens een nieuw geluidssysteem...
        Dit is de eerste keer dat ik dit speakersetje gebruikt

Originally posted by @lex
        Persoonlijk word ik niet warm van je foto's. Die kunnen net zo goed van de site van de fabrikant komen (nee, ik zie ook wel dat dat niet zo is...).
        Wat wil je hier mee zeggen?
        Originally posted by @lex
        Als je wilt laten zien wat je met je drive-in disco kunt bieden dan moet je plaatjes van je lichtshow laten zien. Dat is waar je creativiteit blijkt (of tekort schiet...). Ik bedoel, Jan Peter kan een hoop meer knopjes voor zijn Balkenende-norm kopen, maar hopelijk kan jij meer met jouw knopjes!
        Luister: ik heb 3 verschillende shows; 1 geluid 2 basis lichtshow en geluid en 3 een grotere lichtshow en geluid.
        Dit is dus show 2, ik begrijp niet wat je bereikt wanneer je alleen foto's van je licht erop gaat zetten?

Comment

• apenzuursound
          • Nov 2009
          • 37

het is pas interresant als je een filmpje kunt laten zien hoe jou licht show eruit kan zien. want iedere gek met geld kan mooie app. kopen maar je moet het ook kunnen bedienen.

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by apenzuursound
            het is pas interresant als je een filmpje kunt laten zien hoe jou licht show eruit kan zien. want iedere gek met geld kan mooie app. kopen maar je moet het ook kunnen bedienen.

En doe het dan wel netjes! Persoonlijk heb ik een t*ringhekel aan promotiefilmpjes van drive-inns die met een mobieltje gemaakt zijn, en dan de muziek keihard door dat prutsmicrofoontje... Bah!

Dit is hoe ik vind dat het moet zijn:

- Je zorgt eerst voor een degelijke foto/filmcamera op statief die de boel mooi in beeld heeft!

- Maak de opnames zoveel mogelijk op locatie, niet op je slaapkamer ofzo!!!

- Bereid alles heel goed voor, maar het maakt niet uit als het een paar keer overmoet. Zorg dat je lichtshow goed voorbereid is, gewoon afdraaien en een beetje tussendoor improviseren en inspelen op de DJ die natuurlijk naast je staat! (en wel de normale verlichting uit...)

- Zorg dat de muziek niet op standje oorlog uit je speakers komt, dat is niet prettig luisteren, je kan best muziek draaien tijdens het filmen, maar doe een paar tests en kijk welk volume op welke afstand goed werkt!

- Je kan ook een setje draaien en opnemen vanaf je mengtafel in je laptop ofzo, en dat dan onder het filmpje plakken. Dan weten de mensen meteen wat ze qua mixen etc. kunnen verwachten.

- Kies iets van pop of clubmuziek, of muziek die echt bij jouw drive-inn past, 80's bijv. Ga geen extreme dingen draaien voor dat soort filmpjes, dus geen hardcore/hardrock etc... (behalve als dat het enige is dat je aanneemt kwa klussen...)

- Werk alles net zo netjes af als bij een klus, iedereen kan wel "het was een beetje rommelig, maar dat is normaal niet zo" in de beschrijving zetten...

- Monteer het filmpje netjes en zorg dat er duidelijk in de beschrijving staat hoe en wat (website erbij etc.)

Succes!, Daan

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

Vind die filmpjes wel grappig, loopt met een camera rond 'dit is onze derby en die gaat zo draaien erg leuk kun je voor €40 kopen bij franks musicshop om de hoek'

Ik maak altijd gewoon filmpjes van tijdens zo'n feest en zet ze dan soms wel soms niet online.
              En ik heb leuke filmpjes gemaakt met alleen een fotocamera, creatief zijn he

Hij geeft aan dat hij voor truss aan het sparen is, en dan een degelijk stukje truss.
              Da's dus heel mooi en dan gaat hij het in de toekomst niet aan een verwarmingsbuis hangen.

Persoonlijk word ik ook niet zo warm van je foto, je had er wat rook in kunnen gooien en met het licht een leuk standje kunnen maken.
              Nu komt er bij iets op van, leuk speakersetje en ah! een T4 met wat parren...

Mag dus iets meer sfeer in.

Groetjes Mark
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Maar of het nou zo interessant is om een filmpje 4 parren en een scannertje op het forum te plaatsen is, is wel de 2e vraag..

Denk dat je hierbij niet zoveel kunt, dus de toegevoegde waarde van een filmpje ontgaat mij een beetje. Bovendien ga je nu wel heel erg off-topic Daan. Ook jou toegevoegde waarde deelt de laatste tijd steeds meer..

Ik ben van mening dat je met het materiaal dat je hebt een aardige show hebt opgezet. Zeker voor een 14(?) jarige kun je trots zijn op wat je hebt en ermee op locatie zet.
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by Beckers Entertainment
                  Maar of het nou zo interessant is om een filmpje 4 parren en een scannertje op het forum te plaatsen is, is wel de 2e vraag..

Volgens mij zei hij dat dit zijn 2e show was (hij heeft ook nog een derde stond erbij). En had ik het meer over een promotiefilmpje voor op zijn website ofzo.

En je hebt gelijk, ik ben weer veel te enthousiast aan het posten, het wordt hoog tijd dat ik eens ga lezen ipv posten...

Zal de komende tijd m'n mond wat houden, Daan

Comment

• rick1993
                    • Nov 2007
                    • 209

Ik vind het een aardige set. Alleen de kabels kunnen iets beter afgewerkt worden (stroom naar T4 toe, rechtertop). Misschien een keer een pakje kabelbinders kopen?

Alleen je post dat dit je eerste keer was met deze boxen, had je misschien niet beter eerst alleen iets duurdere topjes kunnen kopen ipv een hele DAP set?

Je staat niet op een verhoging en de appratuur staat gewoon op een tafel. Geen last gehad van mensen die hun drinken naast je appratuur neerzetten (of nog erger: omgooien)?
                    licht dat licht mij wel

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by rick1993
                      Ik vind het een aardige set. Alleen de kabels kunnen iets beter afgewerkt worden (stroom naar T4 toe, rechtertop). Misschien een keer een pakje kabelbinders kopen?

Alleen je post dat dit je eerste keer was met deze boxen, had je misschien niet beter eerst alleen iets duurdere topjes kunnen kopen ipv een hele DAP set?
                      Als je kabelbinders koopt, zoek dan naar klittenbandjes (bv. Admiral Cable Wraps), geen tie-wraps. Na 3 keer tie-wrapjes losknippen als je de boel afbreekt, en vervolgens kabels in elkaar moeten knopen heb je het wel gehad.

Ik ben trouwens even benieuwd hoe die DAP Danceshade klinkt. Niet alles waar DAP op staat is bagger, dus eerst horen, dan geloven (denkt aan K-112 topjes!). Deze is zo te zien dubbel 12" of 10" op top en 18" op sub, dus ik ben even benieuwd hoe die 'in het echt' zal presteren.

Dat 19" rackje met de Beat-6 en American Audio CD-speler is trouwens een prima reserve-setje, of een setje waar je kleinere producties (presentaties oid) mee uit kan versterken, als die Beat-6 genoeg microfoon-inputs heeft. Anders kun je straks nog kijken om er een kleine 19" mixer in te zetten (Xenyxje of Soundcraft Spirit bijvoorbeeld), de lichtcontroller eruit, en je hebt een prima basis-live-rackje voor presentaties.

Waar je trouwens ook snel profijt van zal hebben is een kistje voor je DJ-set, in plaats van elke keer een berg apparatuur aan te hoeven sluiten is het gewoon kist op tafel donderen, stroom erin, audio eruit, CD erin en vlammen.
                      Last edited by Stoney3K; 29-12-09, 14:00.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• rick1993
                        • Nov 2007
                        • 209

Ik heb zelf deze in verschillende maten (18-40 cm). Deze hebben dan wel geen ijzeren ringetje maar daar betaal je dan ook veel meer voor.

alle kabelbinders
                        licht dat licht mij wel

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by rick1993
                          Ik heb zelf deze in verschillende maten (18-40 cm). Deze hebben dan wel geen ijzeren ringetje maar daar betaal je dan ook veel meer voor.

alle kabelbinders
                          Ah, de jan-willempjes!

Ik ben zelf meer fan van de klittenbandjes, je investeert misschien in het begin iets meer, maar je kan ook de bandjes op de kabel laten zitten, zodat je niet na opbouwen of afbreken met een bak rommel blijft zitten.

Goeie kwaliteit kabels (Cordial, Neutrik, Tasker) betalen zich trouwens ook snel terug, elk jaar een tiental nieuwe XLR's kopen word je ook snel zat. En het goed behandelen van je kabels maakt een hoop uit.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Originally posted by Stoney3K
                            Ah, de jan-willempjes!

Ik ben zelf meer fan van de klittenbandjes, je investeert misschien in het begin iets meer, maar je kan ook de bandjes op de kabel laten zitten, zodat je niet na opbouwen of afbreken met een bak rommel blijft zitten.

Goeie kwaliteit kabels (Cordial, Neutrik, Tasker) betalen zich trouwens ook snel terug, elk jaar een tiental nieuwe XLR's kopen word je ook snel zat. En het goed behandelen van je kabels maakt een hoop uit.

Bij mijn cordial mic kabels krijg ik de klittenbandjes er gewoon bij

De DAP set is een 15" hybride sub+2*10" top met piëzo tweeter als ik me niet vergis, ik heb er zelf ook een tijdje naar zitten kijken
                            De amps zitten voor zowel top als sub in de subs (dus 1 topamp en 1 subamp per subje)

Daan

Comment

• --djdave--
                              • Sep 2009
                              • 56

Een prima geluidsset voor mij, wat een geluidssdruk komt er uit deze set
                              alleen de subwoofers zijn loodzwaar (45kg) en zijn erg moeilijk te verplaatsen. in de subwoofers zitten de versterkers
                              Hier de specificaties:

Subwoofer:
                              15" active horn loaded PA subwoofer
                              Built-in Limiter circuits
                              Built-in Loudness circuits
                              Woofer: 15" Alu Basket,
                              4 Ohm
                              76 mm Voice Coil
                              Amplifier Output Power Low: 450 Watt RMS in
                              4 Ohm
                              Amplifier Output Power High: 300 Watt RMS in
                              8 Ohm
                              Freq. Response (-3 dB, -6 dB): 38 – 125 Hz
                              Freq. Range (-10 dB): 32 – 160 Hz
                              Crossover Frequency: 125 Hz, 24 dB/oct
                              Sensitivity (Half Space): 103 dB / W / m
                              Max. SPL at 1 m (Theoretical): 129.5 dB
                              Nominal Dispersion (HxV): 360° x 180°
                              Dimensions (LxWxH): 630 x 810 x 770 mm
                              Net Weight: 45 kg

Satellite:
                              Double 8/1 passive vented PA satellite speaker system
                              Mid Speaker: 2x 8" Dual Cone,
                              4 Ohm each
                              High Driver: 1x 1" Dynamic
                              34 mm Voice Coil
                              Nominal Impedance: 8 Ohm
                              Freq. Response (-6 dB, -3 dB): 125 – 20,000 Hz
                              Freq. Range (-10 dB): 100 – 22,000 Hz
                              Crossover Frequency: 3300 Hz, 18 dB/oct
                              Sensitivity (Full Space): 93 dB / W / m
                              Max. SPL at 1 m (Theoretical): 117.8 dB
                              Nominal Dispersion (HxV): 90° x 40°
                              Dimensions (LxWxH): 255 x 730 x 360 mm
                              Net Weight: 17 kg
                              Last edited by --djdave--; 29-12-09, 23:23.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by --djdave--
                                Een prima geluidsset voor mij, wat een geluidssdruk komt er uit deze set
                                alleen de subwoofers zijn loodzwaar (45kg) en zijn erg moeilijk te verplaatsen. in de subwoofers zitten de versterkers
                                Hier de specificaties:
                                45 kg voor een hoorngeladen sub waar ook nog eens versterkers ingebouwd zitten is extreem licht.......
                                Meeste hoorngeladen subs wegen zonder versterkers al 80+ kg.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...