Copains Deluxe Entertainment

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Copains Deluxe
    • Dec 2009
    • 293

    Eigenlijk doe ik het nu voornamelijk zo , op master 2 rca uitgangen hangen de tops , en op master 1 daar zijn xlr uitgangen voorzien , die gaan rechtstreeks naar de subs.
    Knallen maar

    Comment

    • keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

      Zucht...
      Ik vraag al meerdere keren naar de reden waarom je iets doet, en jij zegt alleen maar: "Ja, zo doe ik het."
      Dan zal het antwoord bij de 3de keer niet anders zijn, toch?
      Even provoceren dan maar:

      VERSTERKERS AANSLUITEN MET TULP IS VOOR PRUTSERS!

      Groet, Rob.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

      Comment

      • Copains Deluxe
        • Dec 2009
        • 293

        Waarom het rca is is omdat mijn versterker geen xlr ingangen heeft, en daarom was een rca ingang maken makelijker.
        Als rca voor prutsters is... Dan is het dan zo?
        Nu is het nog oké voor mij tot de actieve tops er zijn.
        Passief doorlussen met actief is niet echt mogelijk volgens mij, of toch wel?
        Knallen maar

        Comment

        • keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

          Originally posted by Copains Deluxe
          Passief doorlussen met actief is niet echt mogelijk volgens mij, of toch wel?
          Natuurlijk kan dat, waarom denk je van niet?
          Natuurlijk heeft dat alleen zin als je versterker ook XLR in heeft. Ik ben wel verbaasd dat je versterker enkel RCA-ingangen heeft.
          Wat is dat dan voor iets? Klinkt als HiFi...

          Ik kan mijn stelling nu wel aanpassen:

          VERSTERKERS MET TULP-INGANGEN ZIJN VOOR PRUTSERS!

          Groet, Rob.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

          Comment

          • Copains Deluxe
            • Dec 2009
            • 293

            Deze versterker heb ik nu ook echt al heel lang en toen waren er nog niet standaard op de versterker xlr uitgangen , vandaar dat we ook gaan overstappen op actieve speakers...

            En het klinkt goed hoor !
            Knallen maar

            Comment

            • laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

              RCA kan best gebruikt worden voor een dj met een mixertje naar een versterker... de kans dat je op zo een korte kabellengte problemen krijgt is ook met RCA klein. Natuurlijk is RCA beter maar niet overdrijven hé.
              Trouwens, een AX-400 heeft wel degelijk XLR-inputs.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

              Comment

              • Copains Deluxe
                • Dec 2009
                • 293

                Ik weet toch wel dat mijn versterker geen xlr outputs heeft...
                Er is later een update voor deze versterker gekomen en daar zaten wel xlr uitgangen op.
                Een zogenaamde MK2 van de mijne...
                Knallen maar

                Comment

                • Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

                  Originally posted by keenoncoolstuff
                  Natuurlijk kan dat, waarom denk je van niet?
                  Natuurlijk heeft dat alleen zin als je versterker ook XLR in heeft. Ik ben wel verbaasd dat je versterker enkel RCA-ingangen heeft.
                  Wat is dat dan voor iets? Klinkt als HiFi...
                  'geen XLR' hoeft toch ook niet per sé gelijk 'tulp' te betekenen?

                  Ik heb menig Crest onder handen gehad die het signaal zelfs met 3 schroefterminals naar binnen wilde hebben.

                  En de reden waarom hij de subs op master 1 en de toppen op master 2 wil hebben kan ik ook wel raden: Op de meeste mixers kun je die onafhankelijk regelen. Dus als ie wat 'meer bas' wil hebben is dat makkelijk geregeld door gewoon master 1 even wat verder open te gooien.
                  First make it work, then make it look pretty!

                  Comment

                  • keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

                    Originally posted by Stoney3K
                    'geen XLR' hoeft toch ook niet per sé gelijk 'tulp' te betekenen?
                    in dit geval blijkbaar wel:
                    Waarom het rca is is omdat mijn versterker geen xlr ingangen heeft, en daarom was een rca ingang maken makelijker.
                    Groet, Rob.
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                    Comment

                    • DMiXed
                      • Jan 2008
                      • 370

                      Je had eigenlijk beter gewoon XLR in en outs moeten monteren en solderen in je patchstripje, en dan gewoon een tulpkabeltje aan de connector solderen voor je amp. Je bent even lang bezig, kost je evenveel moeite, maar, je bent wel voorbereid op de toekomst. als jij ooit een nieuwe amp in je rack gooit, of er een speaker management system in wil zetten, what ever, hoef je je tulpjes niet meer te vervangen voor xlr connectors... dus... had je beter bij na kunnen denken, want dat 'verloopje' is even makkelijk te maken als je tulp aansluiting

                      @stoney3K zou die daar zo diep over nagedacht hebben? niets tegen je Copains, maar denk dat dit eerder gebruiksgemak was?
                      Jeroen van Geffen

                      Comment

                      • Copains Deluxe
                        • Dec 2009
                        • 293

                        er zijn al xlr in en uitgangen aanwezig die kunnen dienen voor een speaker management systeem...
                        En ik heb wel degelijk nagedacht over wat ik juist zou gaan nemen in men patch paneel, het is gewoon rca geworden omdat men versterker geen xlr outputs heeft , waarom zou ik dan xlr pluggen maken die naar men versterker gaan , al heeft hij dat niet? Beetje onzinnig denk ik dan ?
                        Last edited by Copains Deluxe; 27-07-10, 22:06.
                        Knallen maar

                        Comment

                        • koentjes
                          • Dec 2007
                          • 333

                          omdat je de xlr doorlus niet aan de versterker hangt, maar aan de xlr inputs, dus je verbind je male en female chassidelen gewoon aan elkaar met een draadbruggetje... et voila

                          Comment

                          • Copains Deluxe
                            • Dec 2009
                            • 293

                            Hoe bedoel je dan juist?
                            Jullie kunnen nu allemaal zeggen er moet xlr komen voor het geluid maar dat komt er niet tot dat er actieve speakers zijn , dan is het zowiezo xlr !
                            Knallen maar

                            Comment

                            • Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

                              zoek maar eens op gebalanceerd / ongebalanceerd ....

                              Comment

                              • Copains Deluxe
                                • Dec 2009
                                • 293

                                Ik weet wel wat gebalanceerd is en wat ongebalanceerd is hoor, maar ik bedoel waarom wilt iedereen maar dat ik dat nu zou veranderen als ik binnenkort actieve speakers heb en toch xlr alles is dan?
                                Zoveel verschil gaat het niet maken he... op die 1 meter kabel...
                                Knallen maar

                                Comment

                                Working...