Copains Deluxe Entertainment

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    het is jouw brom, niet de mijne...

    Comment

    • Copains Deluxe
      • Dec 2009
      • 293

      Maar hij bromt toch helemaal niet ?
      Knallen maar

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        Als je het netjes had gedaan dan had je 2 passieve DI's gepakt en de ingang daarvan op de ingang v.d. versterker aangesloten.
        Vervolgens de uitgang van de DI naar een XLR female contact op een paneel.
        Je gebruikt de DI dan "verkeerd om" maar het werkt prima om van een gebalanceerd een ongebalanceerd signaal te maken.
        Zodoende is het niet erg als je amprack (zoals op de foto's) niet direct naast je mixer staat.

        Wat ik mij verder afvraag: Je hebt je hele rack dichtzitten met panelen en lades.
        Ik ga er van uit dat je amp koude lucht aanzuigt van voren en warme lucht aan de achterkant er uit gooit.
        In dat geval ben ik erg benieuwd wat je met die warme lucht doet?
        Zit er een kabouter in een v.d. lades die elke paar minuten je achterklep even opendoet?

        Comment

        • Copains Deluxe
          • Dec 2009
          • 293

          De achterklep gaat er ook vanaf als alles lang aan moet staan ! ^^
          Maar ik wil graag het verhaal over xlr en rca afsluiten omdat er toch binnen enkele maanden xlr komt te staan door de actieve speakers !
          Knallen maar

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            Als je het netjes had gedaan dan had je 2 passieve DI's gepakt en de ingang daarvan op de ingang v.d. versterker aangesloten.
            Vervolgens de uitgang van de DI naar een XLR female contact op een paneel.
            Mensen, nogmaals: voor een simpele dj-setup met een kort kabeltje naar het versterkerrack is dat toch gewoon overkill. Daarenboven is nog eens de kans groot dat enkel de versterker een netsnoer met aarding heeft dus voor aardlussen moet je ook al niet bang zijn dan.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • Copains Deluxe
              • Dec 2009
              • 293

              Dus bij deze is het verhaal afgelopen haha !
              Knallen maar

              Comment

              • Copains Deluxe
                • Dec 2009
                • 293

                De laatste dagen heb ik de hele lichtsetup een plaats terug gegeven in de FEESTkelder!
                En dit is er van gekomen !

                De booth "by day"
                deze wordt ook eens onderhande genomen binnekort(verf)



                overzichtje



                Lichtsturing



                Booth "by night"



                De echte setup !



                Beetje lampjes aansluiten op een dimmer geeft een oogverblindend effect ! 8-)


                En voor de liefhebbers ook BEWEGEND BEELD !
                YouTube - New Light Show
                Last edited by Copains Deluxe; 29-07-10, 23:20.
                Knallen maar

                Comment

                • Copains Deluxe
                  • Dec 2009
                  • 293

                  Zoals Beloofd de nieuwe foto's van een trouwfeest !
                  De opstelling...
                  Helaas wegens plaatsgebrek omdat het buffet langs mij op stond gesteld waren we verplicht van de maître om de subs op elkaar te plaatsen samen met een top en onder de dj booth (achter het doek dus) nog een top neer te zetten...
                  Ondanks deze geluidsopstelling was er geen nadeel voor het publiek ! ^^
                  (je ziet nu dat het doek nog niet recht getrokken was , jammer voor de foto. Maar dit werd wel gedaan na de foto)

                  (tijdens de afbraak genomen ondertussen even achter het doek bezig geweest met kabels weghalen vandaar dat het doek niet recht hangt !! )
                  Knallen maar

                  Comment

                  • Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

                    Een top achter de DJ-booth plaatsen heeft weinig bijdrage over voor de rest van het publiek. Een sub heeft bijna geen richting, dus die kun je ongestraft backstage parkeren, maar een top is redelijk gevoelig als het om spreiding gaat en reflecteert eerder tegen muren, apparatuur en je mooie DJ-booth. Je had die top onder je booth dus net zo goed uit kunnen laten of naar jezelf kunnen mikken als monitor.

                    De mooiste optie zou natuurlijk geweest zijn om de PA gewoon uit de hoek te halen en haaks op je meubel te zetten, als daar plek voor was in de zaal. Je geluidssysteem hoeft namelijk niet L/R van je DJ-booth te staan, zolang het voor het publiek maar hoorbaar geluid oplevert.

                    Het setje ziet er zelf prima uit, maar het geeft nu de indruk alsof je druk Tetris hebt lopen spelen en alle gear in de hoek hebt gepuzzeld.

                    De lichtshow in de feestkelder ben ik wel van onder de indruk. Lekker creatief neergezet (is dat een semi-permanente installatie voor de set als ie niet on-the-road is?) en duidelijk een fuifzaal-uitstraling.
                    First make it work, then make it look pretty!

                    Comment

                    • Copains Deluxe
                      • Dec 2009
                      • 293

                      Ik had ook achter de dj booth de top meer op mij gericht , zo dat het geluid eigenlijk omhoogspeelde , dus richting mij en plafond , zo had het publiek toch nog baat bij die speaker , maar opzich was het niet zo'n grote zaal dus het klonk best nog goed !

                      Verder helaas dat ik gewoon niet meer ruimte kreeg want normaal is het echt niet zo tetris spelen :P !

                      En de feestkelder hangt inderaad alles wat niet mee on the road gaat ,
                      Bedankt al voor je reactie ! ^^
                      Knallen maar

                      Comment

                      • daveyb
                        • Aug 2009
                        • 150

                        Ik zie jammer genoeg wel veel JB system staan, dat is jammer ondanks dat alles netjes er uit ziet verder.
                        We doen het goed, of gewoon niet !

                        Comment

                        • Copains Deluxe
                          • Dec 2009
                          • 293

                          Persoonlijk denk ik dan , wat is er nu slecht aan JB systems... , CD spelers en mixer worden vervangen , ik heb pas een dure aankoop gedaan ( Traktor Pro)
                          ....
                          Dankje voor je reactie !
                          Knallen maar

                          Comment

                          • Ciaozdellacasa
                            • Sep 2009
                            • 44

                            Originally posted by daveyb
                            Ik zie jammer genoeg wel veel JB system staan, dat is jammer ondanks dat alles netjes er uit ziet verder.
                            Ik vind het echt een hele erge shame dat jij je hier meteen bij neerlegt. jb systems maakt prijs/kwaliteit gezien voor simpele drive inn beginners topspullen.
                            helemaal de cd-200 zoals deze jongens hebben zijn echt waar voor hun geld, het werken met showtec,martin & robe is niet weggelegd voor dit kaliber. daarnaast ben ik benieuwd wat voor spul jij hen aanraadt.

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              Ja, klopt. JB is niet meer "JB". Zij hebben ondertussen ook verschillende kwaliteiten onder dezelfde vlag. Een Beat6 is bijvoorbeeld niet te vergelijken met een ME-2 wat betreft kwaliteit van faders e.d.
                              En als het inderdaad om een CD200 gaat: heel goede machine! En dan wil ik het nog niet eens over de prijs hebben...
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              • Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

                                Originally posted by Ciaozdellacasa
                                het werken met showtec,martin & robe is niet weggelegd voor dit kaliber.....
                                goeie genade.,... in één adem nog wel..

                                Comment

                                Working...