mijn drive in met carnaval

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • discover
    • Feb 2005
    • 108

mijn drive in met carnaval

hallo allemaal,

heb gister 5 februarie een carnavals avond mogen verzorgen, en aangezien ik nog geen fotos van mijn drive in op dit forum heb gezet bij deze
    materiaal lijstje

geluid
    behringer dx 1000 mixer
    omnitronic cdp 360
    behringer ep 2500
    behringer b 1800x 2x
    behringer b 1520 2x
    dvd speler voor mp3 (word bijna niet gebruikt)
    computer met diverse liedjes
    microfoon vast van hq power micpro 5
    microfoon draadloos van akg wms 40 pro
    een een aantal kabels
    en cd koffers

licht
    t4 bar dmx met par 56 short 2x
    aztek dj robo scans 2x
    boogie jb systems effect lamp
    puntspot 2x voor een hoekje uit te lichten
    eurolite scenne setter 24
    12 kanaal schakelpaneel
    en de benodigde kabels (multie, dmx, 230 en verdeelblokjes)

overig
    3 delig meubel met 2 led tubes
    antari z1000
    american dj st 132 met truss adapter 2x
    truss 3meter vierkant 2x

voorkant

achter het meubel

net voor het afbreken nog even een pic

volgende week moet ik in een ander dorp en zet ik het zelfde neer.
    wat vinden jullie ervan of wat moet er anders?

gr mike
  • apenzuursound
    • Nov 2009
    • 37

Ziet er gewoon goed uit alleen zou ik een klein dingetje anders doen, namelijk links achter jullie staan nog cases die zou ik verder naar achter zetten ofzo. verder gewoon goed verzorgt.

Comment

• discover
      • Feb 2005
      • 108

veel ruimte was daar niet meer omdat ik daar de versterker had staan, en we moesten de ruimte in de zaal zoveel mogelijk vrij houden.
      volgende week komen ze achter het meubel te staan want dan hebben we wat meer ruimte
      dan komen er ook nieuwe fotos

Comment

• kevinrelouw
        • Dec 2009
        • 32

mike,

Ziet er zeker strak uit. misschien je led-tubes in truss bouwen?

Gr. Kevin
        Last edited by kevinrelouw; 07-02-10, 13:02.

Comment

• hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

Ziet er wel mooi uit, ook leuk zo met die ledjes, mayb doorsparen voor een lasertje, is ook wel grappig

Comment

• discover
            • Feb 2005
            • 108

Originally posted by kevinrelouw
            mike,

Ziet er zeker strak uit. misschien je led-tubes in truss bouwen?

Gr. Kevin
            jij bedoelt 2 trussen van 1 meter en daar die led-tubes in
            dat ga ik niet doen, zie je hier al veel in de regio nee weet nog niet kan altijd nog, eerst dingen die nog moeten zoals nog een versterker, eq, crossover en dan kijk ik wel

Comment

• kevinrelouw
              • Dec 2009
              • 32

led tubes in meter truss bouwen is idd niet meer een orginele oplossing, het ziet er wel strak uit.

Je keuze om eerst in andere dingen te investeren vind ik zeker verstandig. Eerst zorgen dat het geluid op orden is en dan pas licht uitbreiden

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Dat Eurolive setje is prima voor de gemiddelde drive-disco (150-200 man, afhankelijk van je volume en soort muziek), en over die stapel kistjes in de hoek hoef je je echt geen zorgen te maken, dat soort opmerkingen krijg je alleen van kritische collega's

Als je je licht een keertje wil verbeteren, kun je er nog over denken om die PAR56 shorts te vervangen door lange parren (die kunnen 500W lampjes hebben) of eventueel Raylight lampen. Geeft een mooie nauwe bundel, shorts zie je vaak met MFL lampjes terug in de ShowTec basis-setjes.

Een center en scans met MSD zijn trouwens ook nog een goeie aanwinst. En als je 'uit het doosje' wil gaan kijken: Tweedehands vind je nogal eens simpele fixtures zoals color-changers op DMX voor een paar tientjes, waarvan alleen de lamp kapot is. Niet zo super-geavanceerd als scans, maar het kan net dat beetje aankleding bieden waar je naar op zoek bent.

LED tubes in truss zou ik liever niet doen, die vierkante truss is groot genoeg dat er een normale LED PAR56 in past, waarmee je de truss ook mooi aan kan lichten. En een backdrop maakt het écht helemaal af!
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by Stoney3K
                  Dat Eurolive setje is prima voor de gemiddelde drive-disco (150-200 man, afhankelijk van je volume en soort muziek), en over die stapel kistjes in de hoek hoef je je echt geen zorgen te maken, dat soort opmerkingen krijg je alleen van kritische collega's

LED tubes in truss zou ik liever niet doen, die vierkante truss is groot genoeg dat er een normale LED PAR56 in past, waarmee je de truss ook mooi aan kan lichten. En een backdrop maakt het écht helemaal af!

Wij hadden +- 2 jaar geleden een drive-inn met nieuwere eurolive set op de laatste lesdag van de 5e en 6e jaars, ik dacht dat er iets veel groters stond, alles op dap palladiums geloof ik.

En parren in je truss laat altijd mooi zien hoe slecht sommige mensen hun kabels daar opruimen, onder het motto van "daar is het donker, da zien ze toch nie"... Als je de wat dikkere LED tubes hebt, kan het daar mooi achter, maar tubes is weer minder mooi...

Showtech heeft een tijdje geleden een soort van floodlight gehad, driehoekig en chromekleur, met 3 halogeen spotlampjes erin (RGB), voor in je truss, dat is ook wel gaaf, dan kan je ook kleuren aanpassen tijdens je show, en zonder dat steeds die parren eruit moeten.

Non-lichttechnieker zijnde bedenk ik me nu pas dat je veel beter led parren kan pakken...

Verder vind ik het erg netjes voor het formaat show!

Succes, Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by djspeakertje
                    Non-lichttechnieker zijnde bedenk ik me nu pas dat je veel beter led parren kan pakken...
                    Ik HAD het dus ook over LED-parren, we hebben bij ons dat trucje bijvoorbeeld toegepast bij Hacking At Random voor het zaallicht, dat stond op truss-palen met multiparren erop. De LED-parren schenen omhoog en omlaag het paaltje in, wat een mooi sfeertje gaf

Als je je kabels niet op wil ruimen en toch je truss aan wil lichten: Vierkante truss kun je je kabels natuurlijk ook OP kwijt, en als je een backdrop gebruikt gooi je je kabels vanaf een fixture recht omhoog en achter de backdrop.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Driehoektruss, apex down, minder transportvolume, minder gewicht, alles hangt netjes...alleen ff zelf iets fabrieken waardoor je truss netjes op de statieven blijft liggen
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• discover
                        • Feb 2005
                        • 108

over die led tubes in truss bedoellen jullie denk ik wat anders mee als kevin en ik tussen het meubel de truss en daar de led tubes in.

en driehoek truss ga ik nog niet kopen, ik heb 12 meter vierkant tot mijn beschikking (heeft mijn oom ergens mee kunnen nemen)
                        backdropje wil ik zeker nog een aanschaffen ziet stukken mooier uit.
                        en parren worden zeker nog eens veranderd in long 56 of long 64 maar eerst maar eens aanschaffen wat nog nodig is
                        en verder het geluid doet het zeker goed voor de prijs ja als ik meer moet dan huur ik het gewoon.

verder bedankt voor de reacties en binnekort ga ik nog een scanmaster halen voor de scans want op de eurolite is het stom met snelheid regelen omdat daar de parren ook op zitten

gr mike

Comment

Working...