Orginele ideeën voor een schoolfeest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Zou een lichtplan voor kunnen kouwen maar daar heb je niks aan.

Mooiste is natuurlijk de tips denk hier of daar eens aan
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

Ik denk dat het in dit topic er juist om gaat om orginele/ onvergetelijke ideeen neer te zetten die voor weinig geld en simpel the realiseren zijn.

Comment

• gt3ex
        • Feb 2010
        • 11

Originally posted by jens
        Ik denk dat het in dit topic er juist om gaat om orginele/ onvergetelijke ideeen neer te zetten die voor weinig geld en simpel the realiseren zijn.
        precies!...

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Hmmmz...
          In de veronderstelling dat dit een middelbaarschoolfeest is, baart het mij enigszins zorgen dat er zo makkelijk wordt omgegaan met een LED-dak in een carré, een krachtige (lees: schadelijke) laser, beweegbare danspodia, etc...

Waar is de tijd gebleven dat een schoolfeest gewoon leuk was met een stel parren, moving heads en een strobe. Wil je iets waar nog lang over nagepraat wordt? Zorg in ieder geval voor een goede DJ en bedenk een onvergetelijk decor. De kunst is niet om zo veel mogelijk materiaal in te zetten, de kunst is om je materiaal zo goed mogelijk te integreren in de zaal en samen te laten werken. Een goede programmeur/operator is dan onvermijdelijk.

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by jurjen_barel
            Hmmmz...
            In de veronderstelling dat dit een middelbaarschoolfeest is, baart het mij enigszins zorgen dat er zo makkelijk wordt omgegaan met een LED-dak in een carré, een krachtige (lees: schadelijke) laser, beweegbare danspodia, etc...

Waar is de tijd gebleven dat een schoolfeest gewoon leuk was met een stel parren, moving heads en een strobe. Wil je iets waar nog lang over nagepraat wordt? Zorg in ieder geval voor een goede DJ en bedenk een onvergetelijk decor. De kunst is niet om zo veel mogelijk materiaal in te zetten, de kunst is om je materiaal zo goed mogelijk te integreren in de zaal en samen te laten werken. Een goede programmeur/operator is dan onvermijdelijk.
            Je hebt het hier over de opleiding Podium & Evenemententechniek. Ik woon er nog geen 200m vanaf.

Van de ene kant willen die lui ongetwijfeld laten zien wat ze kunnen, dat is in principe logisch, van de andere kant moet je inderdaad uitkijken dat het niet uitdraait op het naar binnen schuiven en patsen met zo véél mogelijk spullen. Je hebt een beperkte hoeveelheid ruimte, kwaliteit gaat dan voor kwantiteit.

Wat Jurjen zegt, een prachtig decor wat op de accenten goed aangelicht is, of een achtergrondje wat op een heel bijzondere manier in het decor gebracht wordt, kan veel meer impact maken dan een multi-watt laser of een draaiend, stuiterend LED-danspodium. Vergeet niet dat het een schoolfeest is met kinderen van 13-16 jaar oud, geen mini-Sensation waar je alles uit de kast kan trekken.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

Maak van het podium een beetje een mooie vorm (als dit kan) en stem hier je hele (licht) show op af.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Wat ik niet begrijp is dat je raad vraagt van ideeen terwijl jezelf op zo een school zit die je dat zou moeten leren

Mss een beetje gezeur van mij maar ik bedoel ermee dat je op een school zit waar dit soort dingen geleerd wordt er op de school volgens jou alle middelen ( of iig genoeg ) aanwezig zijn om het uit te voeren ( is het er niet dan kun je voor een heel laag of geen budget bij je werkgever waar je werkt meekrijgen ) mij toch meer twijfel geeft om jouw creativiteit of wat er op die school geleerd wordt.

Als je in dit wereldje zit en werkt bij zo een bedrijf die zo groot zou zijn als je zegt heb je echt wel klussen gedaan of uitgevoerd waar je ideeen kan uithalen.

Mij doet de indruk dat je geen ervaring hebt met dit soort dingen terwijl je er voor leert en werkt bij een bedrijf die die uitvoert.

Juist bij je werkgever LEER je meer van dit soort dingen uit de praktijk dan op je school dat is een feit.

Kortom je hebt volgens jouw zeggen spullen genoeg maar je kunt er niet mee werken. Dus komt het over dat je totaal geen of weinig fantasie hebt.

Als je zoveel in handen hebt probeer het dan gewoon is het niets kun je zonder kosten het altijd aanpassen.

Creatief zijn gebeurt vaak bij montage en met een plan die je van te voren maakt.
                komt het theorie niet uit met de praktijk dan wordt het proviseren en dat geeft jouw creativiteit aan die je niet kunt leren op school.

Kijk eerst naar een thema ( als je die hebt voor het feest is wel zo belangrijk ) Daar kun je je fantasie op los laten gaan. We hebben allemaal een fantasie tussen onze oren zitten.

Spullen zijn er dus dat is opgelost en juist met die spullen die beschikbaar zijn moet je creatief zijn.

Als je bv niets zou hebben dan is hier een leuke optie om het een en ander te vragen.

Het komt mij over als een lerende automonteur op een forum gaat vragen hoe hij de bougies moet vervangen ( als zijn school dat niet kan leren kunnen ze op dat forum die persoon ook niet helpen ) maw dan moet die persoon in kwestie ook maar stoppen met de opleiding monteur te gaan volgen.

Ik bedoel het niet verkeerd hoor het is positief bedoelt maar creativiteit ( ideeen ) is iets wat in jezelf zit en niet van een ander te leren ( ideeen van een ander is nadoen wat een ander doet alleen in jouw ogen beter )

Ik heb een jaar of 12 geleden bedrijfsfeesten gedaan met een DJ booth van truss nu zijn er in de loop der jaren deze barretjes ( de een mooier als de ander met veel meer creativiteit van persoon ) standaard te zien op de buhne ( ik denk als ik er nu achteraf over nadenk 12 jaar terug patent had gelegd op dit idee nu schatrijk eraan geworden zou zijn.) Afgezien dat ik 12jaar terug dit nog nooit had gezien en voor mijn gevoel een van de eerste zou kunnen zijn wat blijkt in de jaren dat er meer bedrijven dit zijn gaan doen.

Maar goed succes met je feestje en zie graag foto's van je volgende feest want aan de beschikbare spullen ligt het niet
                Last edited by Rolandino; 17-02-10, 13:01.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Ronaldino heeft een punt. Als je een thema pakt, dan kun je dat prima gebruiken voor een leidraad die de rest van de uitvoering van je feest bepaalt.

Spullen zijn in principe alleen maar gereedschap. Een PA-systeem of een truss-carré vol met wapperlampen zijn middelen om een bepaald (creatief) doel te bereiken, niet een doel in zichzelf. Op de opleiding hoor je dat in principe ook voor een deel te leren, niet alleen hoe je een complete re-install van een Pearl uitvoert, maar ook hoe je met bepaalde middelen (hoe weinig ook) een bepaald effect kunt bereiken.

Bottom-line: Een goeie podium-tech kan met een tweetal T4's en een basis PA-setje net zo goed een bepaalde sfeer neerzetten als met een volledig Arena-formaat podium. Bedenk dus eerst welke sfeer je neer wil zetten en ga van daaraf bedenken hoe je je podium eruit wil laten zien (afmeting, vorm, kleur) en dat gebruiken als bron van materieel.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

Kort samengevat:

-stel je thema vast
                    -bedenk zelf met je 'fantasie' iets eromheen
                    -lukt het niet, vraag je school en collega's
                    -raap de boel bij elkaar, kan je iets niet krijgen, in de vorm wat je wilt, zoals een decorstuk, maak het zelf, iedereen kan met een zaag een paar platen hout zagen in de gewenste vorm.

Vraag het nog eens als je er echt niet uit komt, ga eerst die punten afwerken!!!

Comment

• Back on Track
                      • Jun 2009
                      • 227

Zoals ik eerder in dit topic had gemeld had ik de 11e ook een schoolfeest. welliswaar iets minder budget dan jij hebt maar de stemming zat er heel goed in.

voor iets meer als 100 euro bijgehuurd (sunstrips, 4 4barren)
                      BACK ON TRACK DJ

Comment

Working...