Mijn eigen setje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurrikka
    • Jun 2009
    • 96

Hey Mark,

Die soundcraft tafel, als je master helemaal omhoog doet geeft deze tafel dan ook veel ruis?? mijn goedkope tafel heeft dat wel en dat ik heel iri. ik wil de efx 12 ook gaan kopen maar ik wil eerst nog even weten of er ook veel brom en ruis uitkomt.

alvast bedankt voor reactie.

Jurre Zijlstra

Comment

• Mark Vriens
      • Oct 2009
      • 139

Originally posted by jurrikka
      Hey Mark,

Die soundcraft tafel, als je master helemaal omhoog doet geeft deze tafel dan ook veel ruis?? mijn goedkope tafel heeft dat wel en dat ik heel iri. ik wil de efx 12 ook gaan kopen maar ik wil eerst nog even weten of er ook veel brom en ruis uitkomt.

alvast bedankt voor reactie.

Jurre Zijlstra
      Ha Jurre
      Qua ruis/brom weet ik het niet, maar voor zover ik weet niet. Ik speel namelijk nog op een hifisetje, en meestal met een laag volume omdat de speakertjes het niet aankunnen. Af en toe zit er een grote set op, maar tot zover heb ik geen ruis gehoord. Al met al vind ik het echt een toptafel voor het geld. De EFX is erg fijn, want als je een wat extra galm nodig hebt, kun je het erg makkelijk regelen.
      Als je nog iets moet weten, zeg 't maar.
      Groeten, Mark
      CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• jurrikka
        • Jun 2009
        • 96

Hey Mark, bedankt.
        Ik weet nu eerst genoeg.
        gr. Jurre

Comment

• ultrakiller
          • Nov 2008
          • 67

Originally posted by Mark Vriens
          Dat is een heel slim plan MusicXtra!
          Gaan we doen. Ik heb toch nog heel wat verf over dus dat lukt wel!

Ik ben net trouwens ook nog bij RJShop geweest.
          Hier heb ik een aantal speakers geluisterd en wat is de Behringer eigenlijk bagger! Het klinkt echt niet lekker. Daarnaast heb ik de Dap Pro X12 en X15 gehoord, die toch wel in mijn smaak vallen. Waarschijnlijk gaat het dan dus ook de Dap Pro X15 worden met een P1600 versterker. Later ga ik hier dan ook nog 2 subwoofers bijhalen en dat zijn de X18's met P2000 versterker. Dit is dan voor later.
          Eerst ga ik maar eens lekker doorsparen

Groeten

Ookal eens gekeken naar 4-acoustic , zijn zeer goed te vergelijken met DAP , aleen in veel gevallen stukken goedkoper .

groetjes

Comment

• Mark Vriens
            • Oct 2009
            • 139

Originally posted by ultrakiller
            Ookal eens gekeken naar 4-acoustic , zijn zeer goed te vergelijken met DAP , aleen in veel gevallen stukken goedkoper .

groetjes
            Zoals je misschien al hebt gelezen heb ik al een set gekocht. Het is de Dap X15 top geworden met een P1600. Later wil ik gaan uitbreiden met een Dap X18B sub en een P2000 met een crossover in waarschijnlijk een los kistje. Mijn flightcase is op het moment niet echt normaal meer te tillen... Versterkertje van 30! kilo...

Groeten, Mark

Comment

• Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

Ik zou je toch aanraden om vooral voor het laag geen palladium te nemen. Dit gaat echt een stuk beter op een american audio v-serie of dap vision.. Verder: goed bezig!
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• stainz
                • Sep 2009
                • 609

zou inderdaad voor het laag een andere amp kiezen.
                Verder is het zeker verstandig om voor je set een mooi Amp-rackje te maken met dan van boven naar onder:

Crossover
                P1600
                Sub-versterker
                connectorpanel ( | L | R | Powercon | Sub L | Sub R | Top L | Top R | )

Kan je hem ook nog eens voor kleine live dingen gebruiken en ziet er meteen gelikt uit!

Comment

• Mark Vriens
                  • Oct 2009
                  • 139

Versterkerrack gaat zeker nog komen, maar ik wil eerst even kijken hoe het met mijn eigen rackje nu gaat. als er een nieuwe versterker komt gaat er zeker een rackje komen.

Groet

Comment

• Roelande
                    • Jan 2009
                    • 140

Originally posted by stainz
                    zou inderdaad voor het laag een andere amp kiezen.
                    waarom is de p1600 geen goede versterker voor het laag?

Comment

• Mark Vriens
                      • Oct 2009
                      • 139

Originally posted by Roelande
                      waarom is de p1600 geen goede versterker voor het laag?
                      De P1600 gebruik ik niet voor het laag maar voor het hoog. Ik heb nog geen subjes dus ook nog geen extra versterker, maar ik denk trouwens wel dat jullie ook bedoelen dat alle Palladiums niet goed voor het laag zijn? Zijn ze wel goed voor het hoog dan?

Groetenn!

Comment

• stainz
                        • Sep 2009
                        • 609

In het low-budget segment heb je verschillende merken en ik ben van mening dat je voor het geld wat je betaald iets bij moet leggen en je hebt een Crown XLS.

Ter vergelijking:
                        DAP P1600 (€359,-)
                        2x 800W (4Ohm)

Crown XLS 602 (€369,-)
                        2x 600W (4Ohm)

Heb persoonlijk liever 600W Crown dan 800W Dap als ik heel eerlijk moet zijn, zelfs als het om de XLS serie gaat.

Comment

• Roelande
                          • Jan 2009
                          • 140

ja crown is sowieso beter als DAP dat weet ik.

Maar zijn er verder nog doorslaggevende argumenten om ze niet op het laag te gebruiken maar wel op het mid-hoog?

Heb net mijn oude versterker (STK V12+, 2x 600W) door de p1600 vervangen omdat ik van de palladium serie zeer lovende kritiek gelezen had en omdat ik wat meer power uit mijn set wou krijgen...

Comment

• stainz
                            • Sep 2009
                            • 609

@Roelande
                            Ik zou sowieso geen Amp van DAP gebruiken, maar hier is er al 1 gebruik en om hem door te verkopen moet je alsnog flink bijlappen dus vervangen zou onzinnig advies zijn zolang de versterker nog naar behoren werkt.

Bij nieuwe aanschaf/uitbereiding van de set is dus wel het advies om geen DAP te kopen

Comment

• Mark Vriens
                              • Oct 2009
                              • 139

Hallo allemaal.
                              Er is weer een update
                              Ik heb gisteren een nieuw rackje gekocht. Ditmaal een versterkerrack van 8HE. Hier een foto'tje met m'n Palladium:

Hierboven zit een aansluitpaneel. Jullie zouden denken, waarom alleen speakon? Omdat het nu zondag is en de winkels gesloten zijn. Morgen ga ik 1x powercon blauw en 2 keer XLR female chassis en 2x XLR Male connector kopen, om die er vervolgens even in te fixen. Moet wel lukken dacht ik zo
                              Daarnaast heb ik ook speakers gekocht zoals jullie misschien al gelezen hadden. De Dap X15 komt eraan! 6 augustus krijg ik ze (als het goed is) binnen, en dan ga ik ze even buiten uittesten en krijgen jullie natuurlijk even een foto'tje te zien Hier nog een overview met van een paar andere kanten:

Het gat ga ik nog opvullen, maar ik weet nog niet met wat. Misschien een keertje een equalizer of gewoon en lade, altijd handig!
                              Ook zou ik het hout naast de mixer nog gaan verven, maar ik heb besloten om het niet te doen, omdat ik het anders iets te donker vind worden

Hier nog een plaatje van de achterkant van de versterker. Zoals je kunt zien is er nog geen stroom, maar dat gaat morgen komen. De achterkant ga ik niet volzetten met panelen, omdat hij toch uit het zicht staat.

Hier nog een apparatuurlijstje:
                              Mixer Case van boven naar onder
                              Soundcraft EFX12
                              Gemini CDMP2600
                              Aansluitpaneel

Amp Rack
                              Aansluitpaneel(nog niet af)
                              Dap Palladium 1600

Samson TS100 Speakerstand

Op bestelling:
                              Dap X15 Top

Op het verlanglijstje
                              Dap X18B
                              Dap Palladium 2000 (Of visionserie)

Nou, dat was het weer.
                              Groeten, Mark
                              Last edited by Mark Vriens; 04-07-10, 16:54.

Comment

• Tom06
                                • Aug 2009
                                • 161

Waarom zo'n hoog amprack? Want je hebt nu nog maar 1 verterker.
                                Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

Working...