Mijn eigen setje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark Vriens
    • Oct 2009
    • 139

Originally posted by djtom
    hey.
    1 foto op pagina 1 doet het niet en 2 foto op pagina 2 doen het niet,
    zouw je die mischien op nieuw kunnen plaatsen.
    En waarom rode speaker kabels.
    vind het niet echt uit zien.
    gr.tom
    Die foto's waren eigenlijk alleen screenshots, niet echt veel bijzonders. 1x het mixgedeelte met cd en meng, en 1x het versterkerrack...
    De rode kabels: Die had ik nog liggen, maar zijn eigenlijk te dun voor deze speakers. Kabel is 2x 1.25, maar ik zou eigenlijk 2x 2.5 willen hebben. Aangezien ik nog niet zoveel klusjes heb gaat dit pas later komen, maar ik ben er wel van bewust dat dit eigenlijk niet zo goed is. Waarschijnlijk kan ik binnenkort van iemand een aantal kabels overnemen die ze niet meer nodig heeft. Ik ben dus wel op zoek ernaar

Groeten
    CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• goldsound
      • Jan 2003
      • 429

Originally posted by djspeakertje

Fotootje van mijn "amprackje": Daan Jonkers Profiel - hyves.nl
      Misschien de foto ook voor niethyves-gebruikers ,zoals mij, toegankelijk maken
      Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

ajb
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djtom
          • Jan 2009
          • 142

hey.
          Kunt u mischien een paar foto plaatsen van het amp rack.

gr.tom

Comment

• Mark Vriens
            • Oct 2009
            • 139

Deze foto's bedoelde je???
            Anders had ik deze nog, dus kijk maar! Versterkerrack zitten inmiddels meer connectoren in (powercon en XLR)

Groeten!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

De draden naar je Speakon aansluitingen zijn nogal euhhhh, dik.
              En als ik dan verder kijk zijn die rode Speakon kabeltjes nogal euhhh, dun.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Mark Vriens
                • Oct 2009
                • 139

Originally posted by MusicXtra
                De draden naar je Speakon aansluitingen zijn nogal euhhhh, dik.
                En als ik dan verder kijk zijn die rode Speakon kabeltjes nogal euhhh, dun.
                Inderdaad, de draden in de case naar de chassisdelen zijn 2x 2.5, met dikke isolatie en de rode zijn 2x 1.25, waar ik dus betere voor wil hebben en natuurlijk een ander kleurtje... Wat is het beste met oog op de toekomst met basskasten etc. 2x 2.5, 2x 4 of 4x 2.5??? Is 2x 1.5 ook voldoende? Denk het zelf niet...

Groeten

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Als ik zo kijk lijken die kabels die je achter in je case gebruikt bizar veel op de kabels die je vaker tegen komt in de auto-audio. Verdereen beetje raar hoe je gekozen hebt voor de kabel. Voor een paar eurie koop je een paar meter. En vervang je zo die rode en de installatie kabel.

en owjah....zet dan ook nog wat speakonpluggen op je interne kabel.
                  Last edited by dj-wojcik; 27-09-10, 13:56.
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Mark Vriens
                    • Oct 2009
                    • 139

De kabels achter in de case zijn dikke draden van een normaal 3 aderig stopcontact, maar perfect voor deze oplossing. Mooi dik en betrouwbaar. Wat heeft eigenlijk het nut van de Speakonpluggen op de interne kabel? Dit heeft toch totaal geen zin? Ik zit er 1x aan en later nooit meer aan...

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Ik heb het wel gedaan, "met het oog op de toekomst". Dan kan ik, als ik deze amp of dit kistje zat ben makkelijk het connectorpaneel verhuizen naar een andere kist, al dan niet met amp en al, bovendien trekt iemand die daar zin in heeft een speakon niet zomaar uit je amp, dan gaat je hele amp mee, en zo'n los stukje kabel wel.

Ik had zoiets van "als we toch bezig zijn, doen we het meteen goed". Daarom zit er ook alleen neutrik in, met Syntax kabel. De schuko achterin weet ik zo niet meer, maar die is van stevig rubber en mooi zwart. Alleen de 3G2,5 voor de elektriciteit is wit, omdat ik voor een zwarte 10 KM door de regen had moeten fietsen... En ik wou geen 3G1,5. Maar die zit netjes in de kist, je ziet er verder (bijna) niks van.

Daan
                      Last edited by djspeakertje; 27-09-10, 17:38.
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

En wat denk je dat gebeurd wanneer je wat gaat trillen met die case en je klemmen zitten niet goed genoeg vast gedraaid. Sta je de eerste paar minuten goed te kijken waarom je subs geen vermogen krijgen. Speakon.... ik zeg doen!

Dan heb je altijd het zekere voor het onzekere

Comment

• Mark Vriens
                          • Oct 2009
                          • 139

Ik ga eerst even kijken of dit goed staat, en daarna ga ik actie ondernemen. Uiteraard zijn zwarte kabels mooier, maar wanneer ik goede kabels ga kopen ga ik de rest ook goed/beter doen. Wat dan dus op mijn verlanglijstje staat voor de eerst volgende koop: 2x speakonkabels 20m of 4x 10 meter.
                          2x speakonplug
                          1x een aantal metertjes kabel zwart stroom en luidspreker.
                          1x powercon doorlus grijs
                          2x male chassis XLR
                          ook nog een aantal metertjes XLR kabel, want die van mij zijn niet echt 100% meer...
                          al met al nog heel wat voordat het prof is. en een bult geld verder
                          Maarja, een hobby kost nou eenmaal geld

Groeten, Mark

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Wil je het goed doen, dan kost het geld, das heel simpel, maar het mooie is dat het over 10 jaar dan ook nog allemaal werkt, want bekabeling etc. van goede kwaliteit gaat jaren mee, dus heb je verder geen werk meer mee, alleen uitbreiden

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Mark Vriens
                              • Oct 2009
                              • 139

Daarom wil ik het ook in een keer goed doen en niet eerst 1000x fout. Oke, wat ik nu heb is misschien niet helemaal goed, maar ik heb niets gekocht. Alles komt uit de oude doos

Comment

• djtom
                                • Jan 2009
                                • 142

hey ik zouw 4x10 meter speakon kabel pakken kan je makkelijk verlengen

Comment

Working...