my babies (drive in)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pjadskop productions
    • Nov 2008
    • 128

my babies (drive in)

Dan zal ik om de trend verder te zetten ook maar iets posten

geluid:

synq PE-1500
    synq 2k2
    JB VX-400
    behringer dcx-2496 (enkel vr crossover en limiter)
    2x nexo system integrated controller
    ingebouwd in een zelfgemaakte rack met achteraan 1 powercon, 2 4p speakon, 2 xlr

2x nexo SI 1200 (4 bassen en 4 toppen)
    2x JBL disco 100 (RCF) => zijn trouwens te koop, interesse?
    2x Boost 215 pro toppen
    (de JBL en Boost zijn mijn oude sets, gebruik nu nexo en de oude toppen enkel als monitors of op plaatsen zonder toezicht, als ze dan stukken maken: geen erg )
    4x jb tsx 12, oude reeks met 3 tweeters, zelf aangepast met condensators en filters

Rodec bx-9
    HQ promix 1200
    citronic CD6 ultima dubbele speler => ook te koop
    2x denon DNS3500
    JB-usb converter
    draaitafels (merk niet waard om te vernoemen, gebruik ze nooit)
    dubbel draadloos systeem met handhelds

4 polige speakerkabels, 2 polige kabels,..., de hele reutemeteut

2x IMG 4kanaals dimblok
    2x botex T4 dimbar
    16x Par 56
    2x Showtech Phantom HTI-150
    4x JB spinhead HTI-150
    Ledpars
    Ledtubes
    luster met 4 kanalen (stuur ik met een dimblok voor looplicht effecten tussen lusters en in de lampen van de luster zelf)
    laserworld CS400RGY => valt tegen, al 2 keer stuk in 1/2 jaar, groen gaat altijd stuk na een tijd, 2de keer in garantie, iemand een idee? de diode is al eens vervangen, ik denk slecht contact
    antari Z-1020

HQ VDPC145 sturing: idem showmaster, ... 192 kanalen, joystick
    botex scenesetter 48
    IMG USB-510 (software)
    Daslight DVC2 512
    Arkaos 3.6 dmx

heb mijn dmx-kabels nog niet geteld, toch een heel deel: 1, 3, 5, 10 en 20 m
    2x32A rubber krachtkabel 50m
    1x verdeelkist 32A=> 6*16 ampére (zelf gemaakt, maar gekeurd en dus volgens de regels van de kunst gedaan, zonder echte opleiding )
    een deel verloopstukjes, vooral huisstekker naar industriële stekker (kracht)
    verloopstukken industriële stekker naar huis (monofase).

Dit is nu mijn set, maar ben de laatste tijd overgeschakeld naar degelijkere merken (nexo, arkaos, daslight, binnenkort crown macrotech)
    Trussen en liften huur ik altijd bij, huurprijs te laag voor aan te kopen.
    Ook wordt de pioneer cdj-2000 verwacht komend jaar evenals een camionette, aangezien ik kleine sets nu met een opel corsa en remorque vervoer en grotere sets met vrachtwagen.
    En ik ga ook led-scherm kopen, heb een budget van 7500 euro, iemand een voorstel want ik weet niet welk?

zo, dit is het ongeveer, ik doe ook grotere fuiven, maar huur materiaal bij dan. Ben nu pakweg een kleine 2 jaar bezig (echt bezig, had daarvoor ook materiaal, maar het enige dat daarvan overblijft is 2 jb tsx en de hq vdpc145). Probeer het op 1 set per weekend te houden, anders gaan mijn studies er onder lijden. (maar dit lukt dikwijls niet)

ik moet nog eens kijken voor foto's met het materiaal duidelijk op.

Ik heb ook een site (allez ja, een kameraad heeft mijn site):
    pjadskop.tk

let me know what you think

Hier zijn wel dingen als movingheads bijgehuurd: 10 ypoc 250

Last edited by pjadskop productions; 01-06-10, 11:55.
    Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

4x jb tsx 12, oude reeks met 3 tweeters, zelf aangepast met condensators en filters
    Mag ik vragen welke aanpassingen je juist hebt uitgevoerd en hoe je dat hebt gedaan?
    (Ik heb namelijk die ondingen ook nog ergens staan en misschien kan ik er wel nog iets goed uitkrijgen dan...)

Comment

• Copains Deluxe
      • Dec 2009
      • 293

Dan reageer ik ook meteen !
      Ziet er toch al leuk uit !
      Wel vraagje zag op een foto dat je tsx's gevlogen waren ,hoe heb je dat gedaan?
      Knallen maar

Comment

• pjadskop productions
        • Nov 2008
        • 128

@ CD
        ik heb aan de binnenkant een versteviging voorzien, en dan gewoon een M8 oog er in gedraaid door en door. Let wel op: doe het in de zijkanten, en niet in de "deksel", de constructie is dan steviger Ik heb het wel een week in mijn garage aan een katrol gehangen met extra gewicht (weet niet hoeveel, heb er 4 grote gas tangen aangehangen en 2 volle stalen latten van 2 op 4, zeker 20 k)aan de box om zeker te zijn dat het stevig genoeg was (het hangt dan ook boven mensen) Veel extra geluid haal je er niet uit, maar het is een mooie extra voor uw high en mid, want in de achterste hoeken is de bas overweldigend (zeker met glijbanen)

@ Tim
        ik heb er een 2-weg filter in gezet (kantelfrequenties moet ik opzoeken), maar de condensators is gewoon omdat er op mijn oude versterker geen dc-beveiliging zat, ik heb alleszins niets gemerkt aan de geluidskwaliteit door de condensators. Als ik van u was zou ik er geen filter insteken, enkel goed als je ze gebruikt als high aanvulling, want de bas is volledig weg nu.
        Last edited by pjadskop productions; 01-06-10, 16:00.
        Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• LJ_jacob
          • Aug 2003
          • 293

Originally posted by pjadskop productions
          @ CD
          ik heb aan de binnenkant een versteviging voorzien, en dan gewoon een M8 oog er in gedraaid door en door. Let wel op: doe het in de zijkanten, en niet in de "deksel", de constructie is dan steviger Ik heb het wel een week in mijn garage aan een katrol gehangen met extra gewicht (weet niet hoeveel, heb er 4 grote gas tangen aangehangen en 2 volle stalen latten van 2 op 4, zeker 20 k)aan de box om zeker te zijn dat het stevig genoeg was (het hangt dan ook boven mensen) Veel extra geluid haal je er niet uit, maar het is een mooie extra voor uw high en mid, want in de achterste hoeken is de bas overweldigend (zeker met glijbanen)
          Wil je deze "vliegogen" er uit halen en dit voor iedereens veiligheid niet meer doen?
          stel nou dat het naar beneden komt.... dan moet je nog heel wat discootjes doen om die schadevergoeding terug te betalen, om van de gewonden en je eeuwige schuldgevoel nog maar niet te spreken.
          Die kroonluchter kan je beter ook niet meer doen, levensgevaarlijk!
          rigging is geen speelgoed, zelfs al denk je zelf dat het goed zit.
          nothing personal, maar hier houden we niet zo van
          verder ziet het er leuk uit! gaaf die ledbalkjes in je truss!
          Last edited by LJ_jacob; 01-06-10, 20:59.
          mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• pjadskop productions
            • Nov 2008
            • 128

die boxen was 2 keer (hoewel deze constructie eig ook aan alle eisen voldoet, daar mag 4 man op dansen zonder dat het afbreekt en wil het gerust proberen. Met die ogen hou ik een wild paard aan de muur vast, en dit is al in de praktijk getest), maar ik zie het probleem van de luster niet, dat is met een dik hoefijzer slot, vastgemaakt aan een ijzeren baar, berekend op een gewicht van 65kg aan het uiteinde (gehard staal dus een verhoogde buigstijfheid en ook torsiestijfheid, maar is niet echt nodig hier) (en die luster weegt er geen 5), ook met een safety, niet aan de ketting, maar rechtstreeks door het oog op de luster, en dit op 3.5m boven de toog, vastgehangen met 2 halfcoupers (tot 250kg/coupler) aan de truss? Ik denk dat sommige effecten minder goed vasthangen?
            sommige dingen zijn nog nooit gedaan, of niet de moeite waard voor op te hangen in grote producties (= geen interesse van fabrikanten), en dan ben je volledig op jezelf aangewezen. Ik ga niet even nexo ps huren of een vrx-set in een parochiezaal omdat die wel gevlogen worden.
            Dit is ook niet persoonlijk, maar het valt me wel op dat vele mensen al snel oordelen zonder de volledige info te hebben (hoe kan jij langs buiten zien welke versteviging ik er in heb gezet?, hoe de ogen er uit zien?), op een foto zie je weinig, je vergelijkt toch ook geen lasers op foto?
            Ok, het is niet conservatief, maar als het stevig is, en ook getest dat het stevig is (eig niet nodig, maar is een extra zekerheid), durf ik het wel op te hangen, en dat doe ik niet zonder zekerheden, ik zit op een ingenieursrichting elektromechanica (master als je het wil weten), dus ik kan wel berekenen hoe ik zo een lichte box veilig kan ophangen, als er van mij verwacht wordt dat ik de krachten bereken voor een brug over het kanaal, dan is dat volgens mij even belangrijk dat die constructie stevig is, en voor zwaardere boxen verwijs ik u door naar het andere topic wat ik heb gestart over vliegen, waar ik niet zomaar iets in elkaar vlam, maar raad vraag aan collega's. Mijn constructies zijn over het algemeen te zwaar gebouwd (ruimschoots onder limieten van truss en liften! anders krijg ik het hier over na) en het enige nadeel is dat mijn rug er niet mee kan lachen
            Zo, dat is er uit, opluchting .
            En als laatste argument: die boxen hingen samen met de luster op een evenement waar 4000 man komt (3 tenten: 2 kleine, 1 grote) deze installatie is dus volledig gekeurd door elke mogelijk bevoegde instantie, want de burgemeester stuurt ons iedereen op ons dak om ons "te pesten" .
            Nogmaals: niet persoolnlijk, beetje opgekropte frustratie

edit: En ik een me ook te herinneren dat er op polsslag een 40tal van die lusters hingen, en ook niet rechtstreeks aan een trusbalk?
            Last edited by pjadskop productions; 01-06-10, 22:40.

Comment

• Copains Deluxe
              • Dec 2009
              • 293

die boxen was 2 keer (hoewel deze constructie eig ook aan alle eisen voldoet, daar mag 4 man op dansen zonder dat het afbreekt en wil het gerust proberen. Met die ogen hou ik een wild paard aan de muur vast, en dit is al in de praktijk getest), maar ik zie het probleem van de luster niet, dat is met een dik hoefijzer slot, vastgemaakt aan een ijzeren baar, berekend op een gewicht van 65kg aan het uiteinde (gehard staal dus een verhoogde buigstijfheid en ook torsiestijfheid, maar is niet echt nodig hier) (en die luster weegt er geen 5), ook met een safety, niet aan de ketting, maar rechtstreeks door het oog op de luster, en dit op 3.5m boven de toog, vastgehangen met 2 halfcoupers (tot 250kg/coupler) aan de truss? Ik denk dat sommige effecten minder goed vasthangen?
              sommige dingen zijn nog nooit gedaan, of niet de moeite waard voor op te hangen in grote producties (= geen interesse van fabrikanten), en dan ben je volledig op jezelf aangewezen. Ik ga niet even nexo ps huren of een vrx-set in een parochiezaal omdat die wel gevlogen worden.
              Dit is ook niet persoonlijk, maar het valt me wel op dat vele mensen al snel oordelen zonder de volledige info te hebben (hoe kan jij langs buiten zien welke versteviging ik er in heb gezet?, hoe de ogen er uit zien?), op een foto zie je weinig, je vergelijkt toch ook geen lasers op foto?
              Ok, het is niet conservatief, maar als het stevig is, en ook getest dat het stevig is (eig niet nodig, maar is een extra zekerheid), durf ik het wel op te hangen, en dat doe ik niet zonder zekerheden, ik zit op een ingenieursrichting elektromechanica (master als je het wil weten), dus ik kan wel berekenen hoe ik zo een lichte box veilig kan ophangen, als er van mij verwacht wordt dat ik de krachten bereken voor een brug over het kanaal, dan is dat volgens mij even belangrijk dat die constructie stevig is, en voor zwaardere boxen verwijs ik u door naar het andere topic wat ik heb gestart over vliegen, waar ik niet zomaar iets in elkaar vlam, maar raad vraag aan collega's. Mijn constructies zijn over het algemeen te zwaar gebouwd (ruimschoots onder limieten van truss en liften! anders krijg ik het hier over na) en het enige nadeel is dat mijn rug er niet mee kan lachen
              En als laatste argument: die boxen hingen samen met de luster op een evenement waar 4000 man komt (3 tenten: 2 kleine, 1 grote) deze installatie is dus volledig gekeurd door elke mogelijk bevoegde instantie, want de burgemeester stuurt ons iedereen op ons dak om ons "te pesten" .

edit: En ik een me ook te herinneren dat er op polsslag een 40tal van die lusters hingen, en ook niet rechtstreeks aan een trusbalk?
              Inderdaad , volgens mij is het echt wel safe wat hij doet hoor
              Op die paar foto'tjes dat hij ons geeft moeten we hem niet helelaal afschrijven.
              Als we nu betere fotos hadden van bv de speaker die gevlogen is kan men meer commentaar geven aan de hand van de foto's maar die zijn er nu niet, en pjadskop productions heeft het echt wel goed gedaan volgens mij hoor

En inderdaad die hingen er ook op Polsslag ! Ik zal straks eens even opzoeken hoe die vast hingen
              Knallen maar

Comment

• BvE
                • Oct 2004
                • 385

Ik zou persoonlijk echt andere speakers gaan aanschaffen!

Comment

• pjadskop productions
                  • Nov 2008
                  • 128

Originally posted by BvE
                  Ik zou persoonlijk echt andere speakers gaan aanschaffen!
                  wat is er mis met de nexo si reeks?
                  ik sta open voor kritiek, maar hij moet wel een beetje gegrond zijn, dus uitleg zou handig zijn.
                  Last edited by pjadskop productions; 02-06-10, 15:04.

Comment

• Dj Yves
                    • Sep 2008
                    • 72

wat is er mis met de nexo si reeks?
                    ik sta open voor kritiek, maar hij moet wel een beetje gegrond zijn, dus uitleg zou handig zijn.
                    waarschijnlijk heeft hij het over de tsx 12jes
                    If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

• BvE
                      • Oct 2004
                      • 385

Had niet zo heel goed gekeken, maar ik bedoelde in ieder geval die jb speakers, dacht heel even dat dat je enige spul was....

Comment

• DJ nn
                        • Jun 2006
                        • 489

Ik zou zelf eerder vragen of/en hoe die stroomkast (32A?) vastzit ?

Verder ziet het er wel leuk uit (behalve die speakertjes in die bak :-)

grtzz
                        ... the sound of silence...

Comment

• LJ_jacob
                          • Aug 2003
                          • 293

Wellicht was mijn reactie iets tè, sorry hiervoor. die kroonluchter zag er in mijn ogen uit als hangend aan een houten stok met tie wraps(??)) en hier heb ik iets te snel mijn mening over gevormd (hoewel dat hoefijzerslot nog steeds niet bedoeld is om aan te hangen). Bedankt voor de uitleg. ik hoop echter wel dat je snapt dat ik(en ik denk met mij vele anderen) snel de kriebels krijg van zelfgebouwde rigging-producten (of aanpassingen).... Jij kan aantoonbaar maken dat je voldoende kennis hebt, maar vergeet niet dat iedereen die zelf aan de slag gaat vind dat ze het goed doen en voldoende kennis hebben. Op deze manier komen de meest waanzinnige creaties te hangen!

en dan nog even miereneuken: klopt het dat de helft van die kroonluchter-lampjes het niet doet?:P:P
                          mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• pjadskop productions
                            • Nov 2008
                            • 128

@ LJ
                            mijn reactie was ook te, maar zoals in de post: opgekropte frustratie
                            als ik geen achtergrondkennis had zou ik ook niet durven iets boven mensen hun hoofd te hangen.
                            en wat de luster betreft: ik heb die opnieuw bekabeld en de 8 lampen per 2 op 1 stekker gezet, deze luster heeft nu 4 stekkers die ik op een dimblok steek en zo kan deze dmx-gestuurde looplichteffecten doen
                            (stond trouwens ook in de originele post )

@ DJ
                            de stroomkast hangt vast met g-trushaken (2, overstaande hoeken, als je goed kijkt zie je trouwens de haak zitten onder de stekker) ik had het geluk dat de kast +- even breed is als een truss, en normaal doe ik er ook een spanriem rond, maar dat was hier nog niet het geval (oude foto van kleine productie, in de andere foto's zie je de kast niet maar daar hij hij ook op de truss)

en da van die bak: jong en onbezonnen, trekt op niks, maar werkte eigenlijk best wel goed om een dode hoek te vullen.
                            En van de verzekering mocht het, had het speciaal gevraagd toen ik de verzekering van de tracktor was gaan laten aanpassen voor die wagen te trekken
                            Last edited by pjadskop productions; 20-06-10, 13:23.

Comment

• pjadskop productions
                              • Nov 2008
                              • 128

nu we een heel tijdje verder zijn dacht ik nog eens een kleine update te doen

zaterdag een fuif gehad: The industry, vond plaats in de tinfabriek in Nerem dus wel een sjieke locatie maar met een aantal moeilijkheden weliswaar (het was op de eerste verdieping, maar er was een lift die diagonaal 2.90m was, gelukkig waren 80% van de trussen 3 en langer , en er hing een buizensysteem op een hoogte van 2m door de hele zaal, wat maakt dat de volledige opbouw op een hoogte van 2.10m moest gebeuren).

een lijstje van gebruikt materiaal

geluid:

2* nexo SI1200
                              4* baskast (zelfbouw) met 18inch 750w AES
                              2* zeck arena monitors
                              1* crown MA2400
                              1* crown MA1200
                              1* Synq PE1500
                              1*Synq 2k2
                              1* Crown I-tech 4000

djm800
                              2*pioneer 2000

licht:

12* ypoc 250 laser
                              54* ledspot
                              4* HQ aaron 575
                              4* nexus 250
                              20* tubeleds
                              1* laserworld cs400rgy
                              2* aztec gecko (of zoiets, groene laser)
                              12* blacklight
                              4spiegelbollen 50cm
                              1*2448
                              1*1224
                              1*daslight
                              2* arkaos Grand Vj
                              4* Beamer
                              2* LCD 22"
                              1* LCD 32"
                              buiten nog 6* HQI lampen voor het gebouw uit te lichten

truss:

90m truss
                              halve cirkel 8m
                              cirkel 4m
                              cirkel 3 m

stretchdoek voor projectie: 2x10m
                              zwarte doeken: 2*18x4.m

foto's

Comment

Working...