my babies (drive in)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Richnies2000
    • May 2008
    • 204

zit er gaaf uit vooral het video gedeelte!

kleine vraag, zie ik het nou zo verkeerd of staan je toppen amper 80 cm van de grond af?

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Ik vraag me waarom je bij dit soort evenementen nog steeds met Daslight werkt.
      Is dat een budget keuze of anders?
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• pjadskop productions
        • Nov 2008
        • 128

@Rich

de zaal was ong 18m breed en 35m lang, en de dj stond aan de brede kan, bijgevolg stonden de nexo's ver uit elkaar, de toppen die je aan het podium ziet zijn niet gebruikt maar stonden er voor het geval de nexo's te kort zouden schieten.

@MH

ik had niet echt keuze om iets anders te nemen, en daslight is makkelijk om mee te werken, ik had er de 2448 als input bijgehangen en dan heb je een redelijk uitgebreide bediening en totaal van de installatie was 492 kanalen dus er was eig geen enkele reden om iets anders te gebruiken
        Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• pjadskop productions
          • Nov 2008
          • 128

ik vond deze nog wel eens de moeite waard om te delen:

Chirofuif waar ik al even vast leverancier ben: Aspilicious

materiaallijst:
          4x ypoc250 lazer
          4x briteq bt250s
          4x groene lasers
          3x hq nexus 250
          2x phantom hti150
          20x ledspot
          4x spiegelbol 50cm + motor
          4x sunstrip (active)
          2x botex switch
          1x hasebase hazer
          1x beamer
          2x scherm 32"
          2x scherm 22"

2x cirkel 4m
          45m truss
          5x boxcorners

2 nexo si1200 (met de gemaakte vliegframes waar hier nog ergens een topic van ronddwaalt)
          4x zeck dubbel 18" bas
          1x synq 2k2
          1x synq pe1500
          2x crown MA2400
          1x crown MA1200
          2x pioneer cdj1000
          1x pioneer djm800

1x daslight
          2x scenesetter 48
          1x briteq merger/booster
          1x showtec booster/splitter
          1x arkaos grand vj
          1x resolume avenue

1x stretchdoek 2*5m

edit: was ik nog vergeten, de dj staat op een draaiend podium

Er was enkel een probleem met ruis in het begin, ik kreeg het niet opgelost, dj booth en versterkers stonden op dezelfde lijn, maar kreeg het er niet uit, dan maar de frequentie van de ruis weggefilterd, misschien iemand een idee?

enkele foto's:

Last edited by pjadskop productions; 29-11-11, 19:14.
          Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• DMiXed
            • Jan 2008
            • 370

En ik was al zo blij met mijn 6 meter truss dit weekend... Baas bovenbaas noemen ze dat he
            Alle gekheid op een stokje, ziet er goed uit, weer eens wat anders dan die standaard carrés die je vaker tegenkomt.
            Heb je alle truss in eigen beheer?
            Jeroen van Geffen

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Kijk, creatief met truss, dat soort dingen zou ik veel vaker willen zien!

Ik vraag me wel af wat Rinus er van vindt, want hoe zit het met belasting aan die cirkeltrussen? Hoeveel mag daar aan?

Het ziet er wel super gelikt uit verder, met name de creativiteit in het licht (en waar je dat ophangt) is geweldig, ga zo door!

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by djspeakertje
                Het ziet er wel super gelikt uit verder, met name de creativiteit in het licht (en waar je dat ophangt) is geweldig, ga zo door!
                Helemaal mee eens! Vooral het 'uit de doos denken', bijna letterlijk, in plaats van overal een carré neer te gooien met wat lampjes erin, constructies neerzetten die er van zichzelf al leuk uitzien met gave verlichting erin.

Goed gebruik maken van de lokatie (zoals die halve cirkel voor het halfronde raam in de tinfabriek) maakt plaatje het écht af. Die cilindervormige projectie op het stretchdoek is trouwens ook een enorm gaaf idee.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Maar ik ben nog steeds benieuwd wat Rinus er van vindt...

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Ik denk dat hij het niet goedkeurt ( doet ie bijna altijd ) circeltruss is niet bedoelt om zo gebruikt te worden.

Rinus is de enige hier die alles volgens boekje doet of anders niet.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• StijnS
                      • Sep 2006
                      • 173

"de dj staat op een draaiend podium"

Hoe heb je dat klaar gespeeld met spanning&signaal? Is dat misschien een oorzaak van je ruis?
                      En de draaisnelheid is toch vanop afstand te regelen he? Een ideale oplossing voor in het rood spelende DJ's!
                      Je constructie ziet er trouwens erg leuk uit!

Comment

• pjadskop productions
                        • Nov 2008
                        • 128

draaiend podium draaide 5 toeren, en keerde dan om, snelheid was niet te regelen, richting wel via dmx.
                        Een plc zorgde voor de beveiliging (noodstop, sensor die 5 toeren telde en dan alles blokkeerde tot je andere richting uit ging, timer die afschakelt en signaal geeft als er te lang wordt gedaan over sensorinterval).

podium is volledig eigen ontwerp en constructie

foto van aandrijving in beginfase (zonder sensoren en omkasting)

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                          • Jun 2010
                          • 640

ik vind het terug komend op die truss in mijn ogen geen probleem om het zo te gebruiken wat is nou de belasting daarop? Als die truss dat al niet kan hebben.

podium word vast wel vet alleen ga je voor een 360graden cirkel?

Comment

• pjadskop productions
                            • Nov 2008
                            • 128

podium is al gebruikt geweest ;-)
                            ik werkte met 4x 360°+180° (4 toeren en een halve, zodat de dj om en om naar de uiteinden van de zaal keek)

Comment

Working...