DJ Sandman's Drive-in Show

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsandman
    • Aug 2010
    • 74

Even een vraagje:

Ik heb m'n ontvanger van mijn draadloze microfoonset nu gewoon los staan. Deze wil ik graag inbouwen in een 19" rackje. Is het verstandig om deze in m'n versterkerrack erbij te bouwen of kan het beter los?

Ik heb daarvoor een rackmount nodig voor 1 ontvanger (standaard maatje)
    Wie heeft er ervaring mee en weet welke rackmount ik hiervoor kan gebruiken?
    Ik heb zelf de DB Technologies VH 301 gevonden. Deze is helaas niet meer leverbaar zover ik weet dus wie o wie kent ook andere rackmounts van dit type?

Alvast bedankt!

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Ik zou netjes een apart (binnen?) rackje maken met eerst (van boven naar onder) een blindplaat (1HE), dan zo'n beugel als op de foto (1HE) en dan netjes een connectorplaatje met (?van links naar rechts?) powercon in en uit, 4 XLR male chassisdelen en 2 BNC chassisdelen. Op die manier kan je eerst 1 draadloos ontvangertje erin knallen, later nog een, of 2 dubbele, enz. enz. Zo kan je bijv. ook al je draadloos voor zowel drive-in als tapewerk erin knallen, met een dubbele ontvanger (een echte goede Sennheiser of Shure) en een dubbele zender voor inear. Als je het echt goed doet maak je er ook meteen een (2 of 3 HE) lade in voor (inear) beltpacks, handhelds en batterijen bij, dan heb je je draadloze spul meteen netjes voor elkaar. Dan misschien nog een zgn. "loom" ("loem") erbij, 1 kabel met aan de ene kant 4 XLR male en aan de andere kant 4 XLR Female, of andere combinaties (voor inears), dan heb je met 1 kabel al je signaal van (en naar) je draadloos rackje voor elkaar.

Qua beugels: met een beetje rekenen en vergelijken kan je jouw ontvanger ook wel in een beugel van Sennheiser of Shure krijgen, misschien een beetje flightcaseschuim toevoegen, maar dat moet kunnen. Ik weet niet welke ontvanger je nu hebt, maar voor de meeste gangbare merken zijn per model(lenreeks) speciale beugels te krijgen.

Succes! Daan
      Last edited by djspeakertje; 27-10-10, 21:31.
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• djsandman
        • Aug 2010
        • 74

@djspeakertje

Ik heb momenteel een Rackcase 10 HE. Daarin zit een Crown XLS 802, Dap Palladium 900, CX2310 crossover, patchpanel (XLR F, Speakon, Powercon in/uit),ventilatiepanelen.

Mijn plan was om de DAP op te ruimen en opzoek te gaan naar een XLS 802 (reeds gevonden), een DBX driverack PA+ erin, een 2 he lade en die mic ontvanger. M'n patchpanel verander ik naar: 2 x XLR F, 2 x XLR M, 2 x powercon, 4 x speakon, 1 x usb (driverack) en een XLR uit voor de mic naar mengtafel. Lade voor de microfoons en andere zooi.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Het ziet er allemaal erg retestrak uit,
          complimenten voor de foto's.

Als geluidsman ben ik beroepsgedeformeerd en vraag
          me natuurlijk af: Hoe klinkt deze set?

Het is iig erg slim om DAP te vervangen en wellicht
          zinvol om zsm ook Beringher eruit te gooien?

Ik heb geen ervaring met wireless ingebouwd in een
          amprack, maar kwam het al wel eerder tegen op foto's
          ergens op het forum.

Ik weet dat bij de E-series (G3) van wireless Sennheiser er altijd
          bevestigingsmaterialen (1/2 19") in de verpakking zit.
          (heb ook nog het nodige liggen)

grtz
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djsandman
            • Aug 2010
            • 74

@NesCio01

Bedankt voor het compliment.
            De behringer wordt dan idd vervangen door de DBX driverack PA+. Daar zitten alle nodige dingen (crossover, eq, limiter, processor e.d.) al in en is nog digitaal ook! =)

Via een filmpje kan ik moeilijk laten horen hoe de set klinkt, daarvoor moet je er toch echt voor staan..

Ik heb een heel goedkoop en simpel Koolsound VHF 270 microfoonsetje (1 handheld en 1 dasspeld of headset)
            De microfoon is niet bedoeld als zang, meer voor het (zatte) publiek die een nummer mee willen lallen. Voor bands gebruiken we draadgebonden Shures.
            Nu zat bij deze koolsound set geen rackmount. Wat heb je nog liggen, heb je evt foto's?
            Alvast bedankt!

Comment

• djsandman
              • Aug 2010
              • 74

Wij willen graag onze ST 132 windups gaan vervoeren in een zelfbouw flightcase. Iemand hier ervaring mee en misschien tips?

Comment

• JanFryslan
                • Mar 2010
                • 43

Originally posted by djsandman

Foto trussbrug 2

Graag horen wij reacties op deze foto's. Zowel positief als negatief!!
                Mooi voor elkaar, maar toch één negatieve reactie:

Bekijk de 'Foto trussbrug 2' eens. De voorste poot van de St 132 staat 10 cm van de afgang vandaan.

Er hoeft maar één kind van achteren tegenaan te rennen en je kunt 25 kinderen naar het ziekenhuis brengen...

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Ik zou de ST132's eerst vervangen voor echte statieven (die wat meer gewicht kunnen dragen) en dáár een kist voor (laten) bouwen. Of je moet je kist ruim genoeg maken om later eventueel grotere statieven in kwijt te kunnen. (daar zitten trouwens wieltjes onder, dus die hoeven niet in een kist, gewoon naar de bus, platleggen en erin rollen).

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• djsandman
                    • Aug 2010
                    • 74

Originally posted by JanFryslan
                    Mooi voor elkaar, maar toch één negatieve reactie:

Bekijk de 'Foto trussbrug 2' eens. De voorste poot van de St 132 staat 10 cm van de afgang vandaan.

Er hoeft maar één kind van achteren tegenaan te rennen en je kunt 25 kinderen naar het ziekenhuis brengen...
                    Dat klopt, dat hadden we zelf ook al gezien, alleen was er simpelweg de ruimte niet om hem anders neer te zetten. Het gedeelte voor het meubel hebben we daarom zoveel mogelijk proberen vrij te houden.

Originally posted by djspeakertje
                    Ik zou de ST132's eerst vervangen voor echte statieven (die wat meer gewicht kunnen dragen) en dáár een kist voor (laten) bouwen. Of je moet je kist ruim genoeg maken om later eventueel grotere statieven in kwijt te kunnen. (daar zitten trouwens wieltjes onder, dus die hoeven niet in een kist, gewoon naar de bus, platleggen en erin rollen).

Daan
                    Zolang we met deze statieven vooruit kunnen, doen we ze niet weg. Een statief van VMB oid is natuurlijk altijd beter, maar de prijs is er ook wel naar.
                    Momenteel zijn we bezig om eerst het vervoer anders te gaan doen, aangezien het nu allemaal nog in een aanhangertje moet passen.

Comment

• djsandman
                      • Aug 2010
                      • 74

Wij willen onze kabels gaan voorzien van onze naam.
                      De kabels zijn aan 1 zijde al op kleur gemerkt voor de lengte.

Wie heeft ervaring en deelt zijn ervaringen graag hier? =) Dymo? Gaffa met stift? Printer met doorzichtige tape?

Groeten

Comment

• cru
                        • Sep 2003
                        • 106

Originally posted by djsandman
                        Wij willen onze kabels gaan voorzien van onze naam.
                        De kabels zijn aan 1 zijde al op kleur gemerkt voor de lengte.

Wie heeft ervaring en deelt zijn ervaringen graag hier? =) Dymo? Gaffa met stift? Printer met doorzichtige tape?

Groeten
                        Dymo label op beide fiches, transparante krimpkous er rond en verhitten maar. Hier heb ik de beste ervaring mee.
                        Merken deed ik vroeger ook met gaffa, die gekleurde plastic kapjes van Neutrik zijn wel degelijker.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

grote aantallen?
                          Kabel op rol kopen en naar een bedrijf als dit sturen.
                          Maas Electro Systems B.V. - Products - wire and cable

Kleine aantallen met krimpkous-lettertang
                          bv:

Medium aantallen? (conventioneel PA kabelkist)
                          Paar rollen kleurentape voor lengteaanduiding
                          Last edited by showband; 07-01-11, 17:22.
                          lekker belangrijk!

Comment

• djsandman
                            • Aug 2010
                            • 74

Bedankt voor de informatie. We kiezen ervoor om het met transparante krimpkousen te gaan doen. Wie heeft enig idee welke diameter krimpkous je nodig hebt voor XLR (neutrik, procab), Stroom 3 x 2,5mm en speakons 2 en 4 polige 2,5mm kabels?

Alvast bedankt

Comment

• djsandman
                              • Aug 2010
                              • 74

Binnenkort mogen wij een theatervoorstelling voorzien van licht en geluid waarbij meerdere bandjes, duo's en dansgroepen zullen optreden.

Voor deze gelegenheid maken we gebruik van een Midas Venice 320 geluidstafel.
                              Ik blijf in mijn voorbereiding even bij de keyboard hangen. Hoe ga ik deze precies aansluiten? met 1 DI of met 2? Ga ik deze op een mono kanaal (XLR) doen of op een stereo kanaal 2x jack 6,3?

Wie heeft raad of tips?

Voor mensen die verder geinteresseerd zijn in het apparatuurlijstje oid staan wij ook open

Comment

• Junior
                                • Jan 2010
                                • 114

Ik zou sowieso voor stereo gaan. Dit omdat het stereo geluid een stuk " ruimtelijker" klinkt.
                                Er vanuit gaande dat het keyboard wel een stereo geluid produceert!

Dit kan je op 2 mono kanalen doen maar ook op een stereo kanaal afhankelijk van je wensen (de sweep op de mid banden van je eq/inserts)

Comment

Working...