DJ Sandman's Drive-in Show

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsandman
    • Aug 2010
    • 74

Haagse Beemden Loop 2011

Gisteren een verzorging presentatie + muziek gedaan.

Hieronder een paar foto's.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Presentatiesetje van hunzelf later weggehaald wegens overbodig. (Behringer toppen B1224 ofzo + Alto Elvis 12)

Mijn setje bestond uit 4x 18Sound bas, 2x HK top. 2x XLS802, UltraDrive Pro (nieuw) en een brugje van 6m met 6 LED parren.

Baalde alleen van de banner van C.J. Sound Service. Had geen enkele inbreng bij dit evenement, maar dacht wel even een banner op te kunnen hangen.
    Last edited by djsandman; 02-05-11, 13:30. Reason: foto's aangepast

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by djsandman
      Baalde alleen van de banner van C.J. Sound Service. Had geen enkele inbreng bij dit evenement, maar dacht wel even een banner op te kunnen hangen.
      Haagse Beemden Loop 2011 Sponsors volgens deze officiële pagina van de organisatie heeft dit bedrijf toch iets met het evenement. Misschien moet je eerst even onderzoek verrichten voordat je bepaalde uitspraken doet. Dit staat op deze manier niet heel erg netjes en collegiaal.

ps.
      Misschien de foto's (iets) verkleinen zodat men niet heen en weer hoef te scrollen!
      Last edited by vasco; 02-05-11, 12:49.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Prima natuurlijk, maar het ziet er allemaal wel kaal uit (onverzorgd wou ik nog net niet zeggen).
        Had je niet wat meer aan de aankleding kunnen doen? Bijvoorbeeld een backdropje her en der. Ik zou dat zelf zeker gedaan hebben aan beide kanten van de trap, zodat die lelijke vrachtwagen wat minder opvalt.

Geen ramp natuurlijk, zeker niet bij dit soort dingen, maar je bent zelf het visitekaartje voor een potentiële klant.

Mvg,

Teun
        Last edited by 4AC; 02-05-11, 12:49.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• djsandman
          • Aug 2010
          • 74

Originally posted by 4AC
          Prima natuurlijk, maar het ziet er allemaal wel kaal uit (onverzorgd wou ik nog net niet zeggen).
          Had je niet wat meer aan de aankleding kunnen doen? Bijvoorbeeld een backdropje her en der. Ik zou dat zelf zeker gedaan hebben aan beide kanten van de trap, zodat die lelijke vrachtwagen wat minder opvalt.

Geen ramp natuurlijk, zeker niet bij dit soort dingen, maar je bent zelf het visitekaartje voor een potentiële klant.

Mvg,

Teun
          Klopt, had backdrops en alles bij me, en inderdaad het was kaal, maar de mogelijkheden waren beperkt. Ik had in eerste instantie een backdrop achter me willen hangen, maar daar hing reclame, dus mocht dat niet.

Meer licht oid ophangen had een mogelijkheid kunnen zijn, ookal zie je het effect niet, het kleed aan.

Inderdaad had ik de trap wel kunnen afrokken en de onderkant van de vrachtwagen ook.

@Vasco sorry voor de opmerking. Je hebt gelijk, alleen toch vraag ik me dan af waarom CJ niet sponsort op het gebied van materialen. (100 volt installatie over de gehele locatie bijvoorbeeld)

Ik was op eigen initiatief daar puur om wat muziek te draaien. Dat ze gebruik wilde maken van een draadloze mic is later pas aan de orde gekomen.

Comment

• djsandman
            • Aug 2010
            • 74

Heeft iemand een idee hoeveel oppervlakte je kan schilderen met 1 KG warnex? Is het dik of dun? En is het gewoon aan te brengen met een structuurrolletje?

Alvast bedankt.

Comment

• timedriver
              • Sep 2010
              • 144

Met 1 kg warnex kun je met gemak 2 18¨ kasten dik in de warnex zetten. Het heeft de consistentie van dikke yoghurt en is zonder problemen met een roller op te brengen. Ik zou eerst de kast met een lakroller rollen, daarna pas met een structuurroller, om te zorgen voor een voldoende dekkende laag.
              I am a Timedriver!

Comment

• djsandman
                • Aug 2010
                • 74

Originally posted by timedriver
                Met 1 kg warnex kun je met gemak 2 18¨ kasten dik in de warnex zetten. Het heeft de consistentie van dikke yoghurt en is zonder problemen met een roller op te brengen. Ik zou eerst de kast met een lakroller rollen, daarna pas met een structuurroller, om te zorgen voor een voldoende dekkende laag.

Bedankt! Zou ik ook de kast eerst met gewone zwarte verf kunnen doen (lakroller) en daarna met warnex erover (struktuurroller)? Dit spaart ook weer warnex.

Ik wil 2 x 18 inch kast, en 5 afdekplaten voor de speakers ermee behandelen.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

zijn al mensen hier die slechte ervaring hebben met de combi, zwarte verf/warnex.... dat schijnt elkaar af en toe toch te bijten...

Comment

• djsandman
                    • Aug 2010
                    • 74

Ik kan via via 2 x Crest 9001 kopen tegen een leuke prijs.
                    Ik wil deze gaan gebruiken voor mijn 18Sound baskasten. 1 versterker voor de 15 inch geladen met 15LW1400 en 1 versterker voor de dubbel 18 inch geladen met 18LW2400.

Ik wil ze vooral op 8 ohm gebruiken aangezien ik meestal aan 2 x 15 inchers genoeg heb. Mocht ik 4 x 15 inch meenemen kan hij op 4 ohm ook prima werken!

De dubbel 18 inch kasten zijn al 4 ohm en kunnen dus ook goed gebruikt worden met deze amps. Ook op 2 ohm kan deze versterker nog veel aan, althans dat las ik dan weer ergens..

Is er iemand die ervaring heeft met deze versterkers? Ik hoor graag zowel plus- als minpunten. Ook eventuele alternatieven zijn welkom!

Comment

• highendsyl
                      • Feb 2007
                      • 81

50 kg per stuk!!!!
                      Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• djsandman
                        • Aug 2010
                        • 74

Mijn mini line array is eindelijk klaar.
                        Ik heb hem even opgehangen in me kamer.
                        www.twitpic.com/6bxrbb | www.twitpic.com/6bxrbx

Het zijn 4 x de FR101 kasten van 18Sound met DAS filters en de 10MB600 met XD125 drivers.

Vliegmateriaal is gemaakt van 40 x 9 mm stalen strips. Geen las aan tepas gekomen. Hangen momenteel aan 2 g haken per cluster, doughty half couplers zijn onderweg!

2 oktober wordt de set sowieso ingezet bij een buitenevement in Breda.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                          • Jun 2010
                          • 640

Je ziet wel dat de beugels waar het aan hangt doorhangen en dat mag niet volgensmij
                          Er is hier al genoeg over gesproken over dit soort "construcniets".
                          Ik zou het nooit zo gedaan hebben in ieder geval

Comment

• laptop
                            • Jan 2009
                            • 187

Leuk knutsel projectje,

Maar het gewenste resultaat zal niet behaald worden door zomaar 2 "normale" topjes onder elkaar te knopen. Ik heb even de componenten nagezocht en zie dat er een 40X60 graden hoorn in zou zitten. Door de kastjes zo te plaatsen heb je een overvloed aan kam filtereffecten doordat er van de natuurkunde niets klopt. Dit geeft een erg rommelig geluidsbeeld en is absoluut niet fijn om naar te luisteren.
                            Tevens zit de kracht van een line-array niet in het gedeelte "mini", maar juist door met MEERDERE kleinere kasten een koppeling van geluid te krijgen. Waardoor minder vermogen nodig is voor dezelfde geluidsdruk.
                            Ook de manier waarop de "flightware" geconstrueerd is lijkt nogal dubieus, doorbuigende beugel. Zijn de drivers intern ook aan de "flightware" verbonden ?
                            De kastjes aan elkaar koppelen door een strip en 2 boutjes (m6?), is in mijn ogen ook niet veilig. Zo`n kastje kan best wat trilling veroorzaken en dan zijn die vleugelmoertjes zo los, en het kastje zo beneden.
                            En ik lees dat er geen enkele las aan te pas is gekomen, dat baart mij ook enige zorgen met betrekking tot die beugel aan de buis. Metaal rekt bij buiging en raakt daarbij sterkte kwijt, wanneer er gelast wordt is de las nooit het zwakste punt. (mits het een degelijke las is)

Ik denk wanneer er even iets meer "research" gedaan zou zijn, dat er dan degelijkere "flightware" bedacht zou zijn. En dat het concept van een line-array zo gewoon niet werkt.

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Leuk bedacht maar slecht uitgevoerd. Hoe zitten de topjes aan de achterkant vast. Of zittten ze alleen van voren vast. Koop gewoon kastjes met standaard vlieg punten. Dan hoef je zelf niks te knutselen
                              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djsandman
                                • Aug 2010
                                • 74

De beugel buigt iets of wat door inderdaad, vandaar dat ik de bevestigingspunten ga veranderen naar buiten toe. De vliegware was van tevoren in de toppen gemonteerd met M10 inslagmoeren(vastgelijmd) en inbus verzonken om het op te vullen. De strips aan de zijkanten moeten (nu blijkt) iets langer zijn, zodat je de onderste kast beter van positie kan veranderen. Het is mijn eerste eigen projectje, meer voor de fun dan dat het op bijv. een L'acoustics line array moet gaan lijken. Het zijn pas 4 kastjes dus dat gaat ook helemaal niet.
                                Aan de achterkant zitten ook M10 inslagmoeren waarmee je de kasten ook nog aan elkaar kan bevestigen. (ook voor bijvoorbeeld safety's)

Er zijn genoeg topkasten die voorzien zijn van "mogelijkheid tot vliegen", alleen moet je dan met kettingen gaan werken en daar had ik geen zin in. Door een beugel te maken oogt het net even anders, en omdat er 2 of meerdere onder elkaar hangen, oogt het als een mini line array vandaar die benaming. Dat doel heeft het niet, het is puur een bezigheidsprojectje, inzetbaar voor de kleinere buitenevenementen.

Over de spreidingshoek van de hoorn; dit klopt, enkel kan ik de kasten ook om en om hangen, waarbij dus de ene kast het hoog links heeft zitten, en de andere kast het hoog rechts. Naja natuurkundig gezien zal het wel niet kloppen, maar het klinkt gewoon heel goed! Of je het nu gelooft of niet

Comment

Working...