Timedrive Drive-In Show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timedriver
    • Sep 2010
    • 144

Timedrive Drive-In Show

Ik lees al jaren mee op dit forum, heb echter nooit een gebruikersaccount aangemaakt, meer vond het nu wel tijd om iets te laten zien.

Tadaa... De Timedrive-Drive-In Show.

Een paar foto's:

Wat extra informatie:

Ik heb altijd een frisse interesse gehad in licht en geluid. Altijd een beetje aangerommeld met cd-spelertjes en mengpaneeltjes.

Ik heb 4 jaar lang het geluid geschoven voor een 70-koppig popkoor. Dit hield op een gegeven moment op door een verschil van inzicht, maar ik had wel geinvesteerd in apparatuur.

Ik had er wel zin in om gewoon verder te gaan als drive-in. Ik heb in dik een jaar tijd heel veel geld uitgegeven om het bovenstaande te krijgen. Inmiddels zijn we gemiddeld 2 tot 3 keer per maand op pad om mensen een leuke tijd te bezorgen...gaat dus wel lekker!!

Een greep uit ons arsenaal:

Op maat gemaakte meubels (Klik voor een kijkje achter de meubels)
    Pioneer / Numark DJ Set
    4 stuks 18" subes (IVEN) met RCF L18G401
    2 stuks RCF ART 312 Passief
    2 stuks Jobst LMT-212 (Dubbel 12 / 1")
    ADJ V serie versterking (V3001, V4001, V6001) met Driverack processing

Daslight
    4 stuks Exciter
    2 Showtec Phantom Spot (250MSD)
    8 meter Global Truss
    ADJ Windups
    Backdrops
    Stairville Ledparren (10mm versie)
    Standaard Par balkjes
    Martin EFX-500
    Geni 1800D Strobe
    HQ Power rookmasjientjes (Cheap but good)

Onze doelgroep zijn naast de standaard feestjes ook vooral bruiloften. Veel details zijn niet te zien op de foto's maar vraag maar raak, of brand maar los!

John
    Last edited by timedriver; 05-09-10, 21:01.
    I am a Timedriver!
  • FeestDJMax
    • Jul 2010
    • 17

Netjes voor elkaar!!
    ...Als 't maar hard gaat???

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Ik vind dit erg netjes! goed nagedacht over het meubel ook.

Voor het zeikerige, ik zie dat je je kabels wel eens onder je dj booth wil leggen.
      Idee om daar een klein afrokje voor te doen?
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• timedriver
        • Sep 2010
        • 144

Euh...dat wordt alleen maar smerig. Ik werd laatst gewezen op de mogelijkheid om in het meubel een zootje klittenband te nieten en om zo nettere kabelbomen te maken. Dat gaan we dus proberen.

Het komt niet zo vaak voor, dat mensen echt onder het meubel door kunnen kijken...(gelukkig)
        I am a Timedriver!

Comment

• timedriver
          • Sep 2010
          • 144

De kleine show met 2 movingheadjes:

Onze sturing voor alle intelligente spullen is trouwens daslight. (DVC2 512) Bevalt prima en is ook door een digibeet te begrijpen (In live-modus ).
          I am a Timedriver!

Comment

• discover
            • Feb 2005
            • 108

dit ziet er zeker strak uit
            is een mooi setje wat je daar allemaal hebt staan

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Mooie oplossing met die toppen in je meubel! Als je toch zo'n ding hebt kan je daar inderdaad mooi je spullen kwijt. Heb je misschien ook nog een paar foto's van dingen als ampracks en de "grote" setup met 212 toppen en 2 subs per kant (en de 312's als monitor?)

Een hele nette show!

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• timedriver
                • Sep 2010
                • 144

De grote show wordt (helaas) niet zo veel verkocht als de kleinere shows. Toevallig afgelopen vrijdag een bruiloft gedraaid met een medium show + movingheads, maar omdat de camera me tussen de stoelen van de bus gegleden was (en ik hem dus pas zaterdagmorgen weervond) geen foto's...

Ik zal even mijn best doen om het een en ander te fotograferen. Volgende week ook weer een kleiner showtje... Ook wel fijn natuurlijk, scheelt enorm in de bouw- en breektijd! Klein showtje staat in een half uur tot 3 kwartier, breektijd is ongeveer gelijk. De grotere shows kosten minimaal het dubbele...

Ik moet trouwens eerlijk zeggen, dat ik de toppen vaker in een stoplkist meeneem, dan in het meubel....ik heb het wel zo uitgedacht, maar uiteindelijk werkt de stolpcase prettiger / sneller en scheelt het ook nog aan gewicht. Die meubels zijn redelijk zwaar, als de toppen er in komen wordt dat nog een keer zo erg! Tevens kan ik dan de aanhanger 'mooier' indelen omdat er dan geen gat ontstaat in de lading...
                Last edited by timedriver; 12-09-10, 21:05.
                I am a Timedriver!

Comment

• timedriver
                  • Sep 2010
                  • 144

Een klein kijkje achter de schermen:

Toch wel een beetje kabelsalat...
                  I am a Timedriver!

Comment

• daveyb
                    • Aug 2009
                    • 150

Erg leuke drive in ziet er goed uit hoor...
                    We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Dat het inde praktijk net wat anders uitpakt kan altijd gebeuren, ik vind het belangrijkste punt dat je wel hebt nagedacht!

Jammer van je camera
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Héél erg netjes en vooral doordacht. Goed gedaan.
                        Aan de materialen is wel te zien dat je veel informatie/kennis van fora en internet haalt; van de ADJ statieven, AA versterkers, RCF Art's etcetera zijn goede maar vooral VEEL reviews/meningen op internet te vinden.

Vraagje: gebruik je in de JOBST toppen ook RCF drivers toevallig? En heb je die kasten zelf gebouwd?

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• timedriver
                          • Sep 2010
                          • 144

Dat ik die spullen heb is idd niet echt toeval. Ik heb de beste spullen voor mijn budget proberen te kopen.

Alles heeft zijn voor- en nadelen. Zo zijn de ADJ statieven lomp en zwaar, de AA versterkers wegen er ook behoorlijk in. De ART's heb ik nog geen nadeel van kunnen vinden... Het is allemaal geen topspul, maar we redden ons er prima mee. Natuurlijk blijft er genoeg over om over te dromen, maar voor mijn toepassing is dit prima. Zo kunnen we ook nog een prijs vragen die mensen wel willen betalen.

Om heel eerlijk te zijn, liggen de Jobst Speakers nog in onderdelen in de loods... Ik gebruik de originele oberton D2544 hoogdrivers in combinatie met een RCF H100 hoorn. (En natuurlijk de Kappa 12A's) Omdat ik geen houttechnisch wonder ben, wordt de kast ook vierkant ipv wigvormig. Ik ga hem dus zelf bouwen.

Ik had er al aan begonnen willen zijn, maar het ontbreekt me door omstandigheden allemaal een beetje aan de tijd...
                          Last edited by timedriver; 20-09-10, 21:47.
                          I am a Timedriver!

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Originally posted by timedriver
                            De ART's heb ik nog geen nadeel van kunnen vinden...
                            Uhh, het uiterlijk??
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• timedriver
                              • Sep 2010
                              • 144

Ik luister niet met mijn ogen...
                              I am a Timedriver!

Comment

Working...