Onze installatie
Collapse
X
-
-
Ik hoop dat ik een beetje op uw vraag heb kunnen antwoorden. Anders lees ik het wel.
Mvg, LorenzComment
-
Als ik mij niet vergis zie ik een maximale last aan de balk van 1000kg. Met een veiligheidsfactor van 10 houd ik dus 100 kg over. Die heb je dus als makkelijk overschreden. Nu is het een besloten feestje mag ik aannemen en zul je de 1000kg niet gaan halen maar waar ligt de aansprakelijkheid als het toch mis gaat? Nu hangt hij wel aan 4 punten en 3 balken maar zoals je zelf al aangaf worden de 2 andere balken alleen ter stabilisatie gebruikt. Nu geloof ik echt wel dat dit blijft zitten hoor maar wat als.... ligt altijd op de loer.Last edited by Hitvision; 26-02-12, 23:22.Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!Comment
-
Als ik mij niet vergis zie ik een maximale last aan de balk van 1000kg. Met een veiligheidsfactor van 10 houd ik dus 100 kg overNee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneerComment
-
@lorenz
Het gaat niet zozeer om het feit dat de rondstrop het gewicht niet kan hebben, alleen als het goed warm wordt (extreem geval; brand) dan heb je wel mensen onder je constructie lopen. Als de rondstrop verbrand of alleen al wegsmelt dan kan dit dus betekenen dat je dit bevestigingspunt kwijt bent. Al is het maar om te stabiliseren; hij maakt dan alsnog een zwieper waardoor je dynamische krachten krijgt die vervelend kunnen uitpakken.Comment
-
Dat die balken het niet zouden kunnen dragen moet ik héél hard in twijfel trekken. Het bedrijf werkt met inoxconstructies die wel iets meer wegen dan da alu truss die er aan hing.
Maar wat u over de lussen zei en brand ja dat is heel goed mogelijk. Maar bij brand vlugt toch iedereen naar buiten en dit zijn toch wel extreme voor beelden dat is net zo als op grote festivallen wat als er een fabrieksfout zit in de elektrische takels en deze gaat niet in veiligheid en valt. Zo zullen er altijd gevaren blijven. Maar dat deze constructie naar beneden zou komen denk ik niet. Van de rondstroppen met staal in ben ik dan wel overtuigd dat ze bij brand veel beter zijn en in het algemeen veel sterker. En over die dynamische krachten ben ik het volledig eens.Comment
-
-
En dan heb je nog de brandweer die naar binnen moet.. Dat is de reden dat het complete hijssysteem brandveilig dient te zijn wat het in dit geval niet is. Dat de kans op brand klein is ben ik absoluut met je eens; maar brand alleen is al erg genoeg! Zorg dus dat andere mogelijke gevolgen ten gevolge van jou constructie onmogelijk zijn.Comment
-
-
-
ik denk dat je je wel vergist, want in jou berekening zou er helemaal geen veiligheidsfactor zitten in de industriële kraan die er hangt om zware laste te takelen en verplaatsen, Hier zit al sowieso een veiligheidsfactor 5 in, dus zou het nog 500kg zijn en daar komt hij niet aan.Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!Comment
-
Is dit niet verplicht? allee da denk ik dan xD deze balken worden wel gekeurd dat ik weet. Hebben ook een veiligheids factor. En zijn over laatst getest door een firma ofzoiets. Maar meer kan ik er ook niet over zeggen. Buiten dat ik weet dat er ook al eens heel snel 3ton heeft aan gehangen en dat er toen ook ni veel is gebeurt maar dat is dan ook door de baas gezegd wat ik dan ook niet goed keur!Comment
-
Die WLL moet natuurlijk wel op het hijsmiddel staan aangegeven, net zoals je hijsmiddelen vlamvertragend moeten zijn. Maar dat lijkt me verder wel duidelijk.
Volgende keer wel die balk eerst omwikkelen met wat jute, zodat de scherpe randen van je stalen balk niet je steels kunnen beschadigen.First make it work, then make it look pretty!Comment
Comment