Drive in setje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Dat is een nadelige eigenschap van RX115, en van vele andere EV speakers maar als je ze biampt of goed processed is er niets aan de hand hoor.
    Vind de toppen wel erg lomp eruit zien zo op je subs en het oranje dat kan gewoon niet...

Net of je terug gaat naar het SA tijdperk...

Verder is het wel netjes voor elkaar en je hebt met de speakers denk ik best een goede keuze gemaakt verder hoor

Comment

• Richnies2000
      • May 2008
      • 204

De rx 115 speakers waren ge-biampt gemeten door musicxtra en nog steeds dit probleem... maar ik denk ook niet dat je een rx115 met het nieuwe kastje mag vergelijken, helemaal omdat de hoogdriver het veelvoud kost van de ev driver

in de toekomst moet het een subje op zn kant worden met kickje erop en dan top erop dan ziet de set er niet meer lomp uit maar is het gewoon een nette kolom geworden.

toch heb ik gister tijdens een feest een positieve reactie gehad over de kleur oranje, maar ik denk dat jullie als je de kast ziet staan op een avond de kleur oranje niet meer oranje noemen tevens krijg je schaduweffect door het geperforeerde metaal.

denk dat je eerst het kastje ergens gezien moet hebben voor je een mening kan geven erover, en uiteraard dan wel bij gepast licht

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

als even de oldewieven ophouden over de kleur, zou ik best willen weten hoe de klankindruk tijdens een uitvoering was. En hoe de reacties waren (vooral van de band)
        lekker belangrijk!

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

De rx 115 speakers waren ge-biampt gemeten door musicxtra en nog steeds dit probleem...

Ik weet het niet hoor maar die klank kun je er echt wel uitkrijgen hoor ......

Heb zelf ook EV maar dat agressieve krijg je er echt wel uit bij goed afstellen.

Plus vergelijk je appels met peren. De EVkast is een 2 weg systeem en de VA kast een 3-weg systeem

Bij een 3-weg is er altijd meer controle dan bij een 2-weg systeem.

Last edited by Rolandino; 02-07-12, 14:54.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Richnies2000
            maar ik denk ook niet dat je een rx115 met het nieuwe kastje mag vergelijken, helemaal omdat de hoogdriver het veelvoud kost van de ev driver
            Originally posted by Rolandino
            De rx 115 speakers waren ge-biampt gemeten door musicxtra en nog steeds dit probleem...
            Ik weet het niet hoor maar die klank kun je er echt wel uitkrijgen hoor ......

Heb zelf ook EV maar dat agressieve krijg je er echt wel uit bij goed afstellen.

Plus vergelijk je appels met peren. De EVkast is een 2 weg systeem en de VA kast een 3-weg systeem
            Volgens mij schrijft hij dit zelf al.

De beperkte worp krijg je er echt niet uit, dat heeft simpel met het ontwerp te maken.
            Probleem is daarbij dat, wanneer je maximaal van de worp wilt profiteren je EQ settings eigenlijk altijd een compromis zullen zijn.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Richnies2000
              • May 2008
              • 204

er was geen band die speelde, was een verjaardag van een verre kennis

Comment

• Richnies2000
                • May 2008
                • 204

Originally posted by Rolandino

zo als musicxtra al zei dat meldde ik zelf al, maar als je naar vergelijkingen zoekt dan kan je de kasten helemaal niet meer vergelijken, want de hoorn is anders en tevens is de hoogdriver in de ev kast een 3 inch driver....

maar ik was hem op klank aan het vergelijken en niet qua budget of componenten

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Ook klank van een 2 weg kun je niet vergelijken met een 3-weg systeem
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...